Käbblet mellan Epic och Apple kan avgöras av en jury

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: du kan inte bara använda "sunt förnuft" och/eller stråmansargument när vi snackar om företag som blivit så enormt stora och inflytelserika som Apple. Jag erkänner att jag inte är någon expert, men gör i alla fall en ansträning att komma lite utanför din sfär av "me de får väl göra vad de vill med det de har byggt".

Även jag har sagt det för och säger det igen att inte jag heller är någon expert i ämnet, även om jag har läst till mig det mest basala kring App Stores villkor för att kunna bilda mig en generell uppfattning. Ifall du tycker att mina argument inte är mer än ett "me de får väl göra vad de vill med det de har byggt" så är det ju lite trist. Och visst, Apple är jättestora, men vad har det med saken att göra? Kommer de bli mindre ifall Epic skulle få igenom sina krav på att få använda deras system till att kränga sina produkter billigare?
Jag håller med om att komplexiteten kring en sån här fråga ökar med storleken, jag råkar bara vara av den åsikten att principen fortfarande är den samma. Att hävda att jag har fel, eller att jag är instäng i en juvenil "sfär" utan att presentera några direkta argument för det annat än att du inte är någon expert, men ändå "gör en ansträngning att komma lite utanför min sfär" är ju minst sagt tamt.

Själv nöjer jag mig med att bolla mina åsikter här, och kanske rent av får någon med irrationella argument att tänka ett varv till, eller att ta mig en funderare när någon säger något tänkvärt som får mig själv att se saker i ett annat ljus eller perspektiv.

Skriv svar