Lissabonfördraget ratificerat.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Men jag har för mig att det var nån sån där bloggar-sak som skrev i nån kolumn i Metro att numera är det okej att ha åsikter om saker man inte kan så mycket om.

Okej, då förstår jag! Ville bara påpeka en liten sak med det här sista: Där håller jag inte med. Eller självklart får man ha en åsikt, men varför inte stödja den på fakta?

Jag kan alldeles för lite om Lissabonfördraget för att skapa mig en åsikt, så jag håller mig neutral tills jag läst på. Men när alla skriker som galna höns att vi ska fängsla och kasta tomater på de som röstade igenom det känns det lite lustigt.

Medlem
Skrivet av IceMan:

demokratiskt? är det demokratisk att ett helt jävla land kan bli rövknullat av andra som aldrig ens har varit i det landet?

Svenska folket röstade ja till EU, även fast än du kanske inte gillar det så gör folket det.

Skrivet av IceMan:

demokratisk? att en mindre politik-elite kommer vara mer eller mindre styrande de facto, och verka som en grupp diktatorer?

Många värdeladdade ord. Lite mer konkreta argument som man kan bemöta kanske vore på sin plats?

Skrivet av IceMan:

jag som indevid kommer få _otroligt_ svårt att påverka och att synas, om nån nu tycker det är svårt att få kontakt med en svensk politiker eller lägga fram förslag,,, hehe ja, det kommer bli som att vi går ifrån en 4åring med en glass pinne till Hitler med 10 000 tanks som ska upp i din röv.

Att jämföra EU och Hitler är inget annat än trams. Innan du kör "individ" spåret måste jag påpeka att jag är lika mycket individ som du är.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

12
Skriv svar