CD Projekt-chef lägger sig platt efter crunch-kommentar

Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

CDPR har gått ut och sagt att dom både får övertidsbetalt och att dom anställda kommer dela på 10% av årets förtjänst.

Jag vet inte om det stämmer, men någon hade tydligen räknat på det och att det skulle bli ungefär 50 000 dollar styck.

Om alla delar lika på summan vill säga. Vi får se hur det blir med det.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Återigen vad är det för fel på ordet övertid?

Chrunch är ett ord som beskriver en viss sorts övertid. Precis som det finns flera ord som beskriver typ samma sak.
Snö & blötsnö t.ex.

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vårdpersonal (speciellt just nu) jobbar också övertid men ingen verkar bry sig om det. Faktiskt, alla branscher har övertid. Förstår inte riktigt grejen med att oja sig över spelindustrin. Vi borde attackera grundproblemet.

Det är dock skillnad eftersom vården är något vi svenskar kan fixa eftersom det är inrikes.
Jag har svårt att se att om vi lösen vårdpersonalens arbetsbörda så kommer spelindustrin globalt lösas också.
Bara för att man fokuserar på en industri på ett forum betyder det inte att man ignorerar allt annat, man kan göra mer än en sak samtidigt.

Medlem
Skrivet av Freakon:

De har gjort spel ja, men inte i denna skalan som är Cyberpunk. Inte så konstigt att det blir övermäktigt och drastiska metoder (crunch) är nödvändigt.

lol?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skrattar du för att du inte förstår?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Skrattar du för att du inte förstår?

Ja =D

Du fick det nästan att låta som att små företag eller mindre produktioner inte skulle cruncha ibland eller att det inte crunchades under CDPR tidigare produktioner för många många år sedan? Men jag missförstod det helt antar jag!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker personligen att människor är för känsliga. Han hade inget att be om ursäkt för, i min mening. Folk är bara löjliga.

Medlem
Skrivet av Caene:

Tycker personligen att människor är för känsliga. Han hade inget att be om ursäkt för, i min mening. Folk är bara löjliga.

Lätt för den att säga som inte jobbar 12-14 timmarspass i månader och sedan får den kommentaren i ansiktet av VD:n. Nu vet jag inte om det är så illa, men med tanke på reaktionerna så låter det ju så.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja =D

Du fick det nästan att låta som att små företag eller mindre produktioner inte skulle cruncha ibland eller att det inte crunchades under CDPR tidigare produktioner för många många år sedan? Men jag missförstod det helt antar jag!

Ja det gjorde du. Det är helt OK och jag håller med om det du skriver.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Parabellum87:

Återigen vad är det för fel på ordet övertid?

Inget alls, så länge alla inblandade är ok med den. Fel blir det om den tvingas på folk som absolut inte vill eller kan.


signatur
123
Skriv svar