Medlem

FZ recensenten gjorde inte sitt jobb, köpte hypen rakt upp och ner, glömde det kritiska. Vad utlovades, vad erbjöds? Tycker mest det är tragiskt själv.

Crowbcat gör den bästa recensionen(med enbart videoklipp), "overpromise, sell, underdeliver":

https://youtu.be/omyoJ7onNrg


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem

Spontant kan jag tycka att ni som klagar på att det är mycket av det utlovade som saknas saknar verklighetsförankring.

Vilket massivt megaföretag idag (Det är vad CDPR är numer) skulle kunna leverera allt de lovar på en pressad release?
Det är i min mening naivt att lita blint på "Ni kommer få allt ni önskar och vi lovar si & så".
När det kommer till stora produkt-, film- eller spelreleaser idag finns det ingenting som heter 100% ärlighet. Man får gott kapa bort en stor del av det goda som lovas, alternativt inte ha några förväntningar alls och ha en så nollad inställning det går när man ska uppleva något nytt.
Jag gick in med den inställningen och tycker att spelet är kanonbra, helt klart i klass med The Witcher 3.

Medlem
Skrivet av lurkerzz:

Spontant kan jag tycka att ni som klagar på att det är mycket av det utlovade som saknas saknar verklighetsförankring.

Vilket massivt megaföretag idag (Det är vad CDPR är numer) skulle kunna leverera allt de lovar på en pressad release?
Det är i min mening naivt att lita blint på "Ni kommer få allt ni önskar och vi lovar si & så".
När det kommer till stora produkt-, film- eller spelreleaser idag finns det ingenting som heter 100% ärlighet. Man får gott kapa bort en stor del av det goda som lovas, alternativt inte ha några förväntningar alls och ha en så nollad inställning det går när man ska uppleva något nytt.
Jag gick in med den inställningen och tycker att spelet är kanonbra, helt klart i klass med The Witcher 3.

Samtidigt är lovar ett väldigt starkt ord. Om man lovat och inte uppfyller det så får man ju ta konsekvenserna. Om man t.ex skulle säga att man försöker nå upp till en viss nivå/funktioner så skulle man vara mycket mer förlåtande. Men antar att säga så inte säljer lika bra.

Medlem
Skrivet av Autotragisk:

FZ recensenten gjorde inte sitt jobb, köpte hypen rakt upp och ner, glömde det kritiska. Vad utlovades, vad erbjöds? Tycker mest det är tragiskt själv.

Crowbcat gör den bästa recensionen(med enbart videoklipp), "overpromise, sell, underdeliver":

https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Håller med att FZ inte hur riktigt nådde upp. Personligen har FZ har mest blivit en site med rolig läsning för mig. Man läser upplevelsen om upplevelsen av att spela spelen. Men skulle aldrig göra ett köp efter deras recession eller betyg dock.

Vågar YouTubers vara mer kritiska? Det frågar jag mig själv

Medlem

Förstår inte folk som snackar om vad de lovat. En recension är enligt mig bäst när skribenten inte har någon förkunskap om produkten.

Ex. Cyberpunk är en köttbit som CD projekt lovat kommer med peppar, sås och potatis. Ifall recensenten spelar spelet utan åtanke till att peppar, sås och potatis varit lovad kan recensenten endast fokusera på hur god köttbiten är. Ifall köttbiten enligt skribenten är 5/5 utan pepparn, såsen och potatisen så är det en 5/5.

Fortsättning. Ifall Witcher 3 lovat att du kan flyga drakar hade inte spelet blivit sämre om det kommit ut utan förmågan att flyga drakar. Dvs. det hade fortfarande varit ett 5/5.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Skriv svar