Vi som är 40+ och spelar

Medlem

40, två barn 4 och 6 plus en till i ugnen.
Jag spelar inte själv så mycket mera, några fredagar då och då med barndomsvänner som bor på andra orter.

Men jag uppskattar att spela med mina barn, mycket Minecraft nu men sitter jämt och tittar på nya spel som jag tror dom skulle gilla. Så nu är mest fokus på att se till att dom har rolig och kan vara kreativa i den digitala miljön.

Spelar en del brädspel med barnen också och håller just nu på bygga ett spelbord så vi kan spela i garaget utan att måsta städa undan.

Spelar även D&D med jämnåriga varannan söndag, så när vi träffas live 2 långhelger per år så kommer spelbordet åka med.

Medlem
Skrivet av alias:

Hörru vet hur sårande sånt kan vara men bli inte en white trash MAGA imitation med din vokabulär. Känns smutsigt. Kalla inte din kvinna, den du älskat för "kärringafan.

älskade aldrig

Medlem

42 år här. Familj med hundar och hus så speltiden blir ju naturligtvis begränsad.
Spelar mest sport och racing i dagsläget men det blir lite annat titt som tätt också, senast red dead redemption 2.
Online är jag mer eller mindre ointresserad av just nu. Försökte sätta mig in i Apex legends men tiden finns inte att lära sig spelet ordentligt så det slutar mest med att man bara dör hela tiden 😄


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Ursh närmare mig 50 snabbare än jag trott. Spelar inte så många onlinespel numer. Men world of tanks har följt mig några år nu. Spelar även civ och andra strategier och vissa rollspel med jämna mellanrum. Både online och sp. Sonen bjuder in mig på spel med jämna mellanrum, mest civ och Minecraft som spelas då..

Medlem

43 här och har väl som många andra haft med mig spelandet sen barnsben, har nog aldrig egentligen slutat spela helt även om det var rätt sparsamt när kidsen var små. Mest mindre indieprylar, är rätt intresserad av den scenen generellt sett.

Spelar jag själv är det mest singleplayer-grejor som gäller - Talos Principle 2 drog jag igång för någon dag sen. Gillade ettan skarpt och tvåan verkar också mycket lovande. Blir även lite Fortnite med sonen men där får jag rejält med pisk numera. Skjutandet går fortfarande bra sen alla timmar Quake:ande men byggandet hänger jag inte med i. Kul är det oavsett

Medlem
Skrivet av Lowlife:

43 här och har väl som många andra haft med mig spelandet sen barnsben, har nog aldrig egentligen slutat spela helt även om det var rätt sparsamt när kidsen var små. Mest mindre indieprylar, är rätt intresserad av den scenen generellt sett.

Spelar jag själv är det mest singleplayer-grejor som gäller - Talos Principle 2 drog jag igång för någon dag sen. Gillade ettan skarpt och tvåan verkar också mycket lovande. Blir även lite Fortnite med sonen men där får jag rejält med pisk numera. Skjutandet går fortfarande bra sen alla timmar Quake:ande men byggandet hänger jag inte med i. Kul är det oavsett

Kör Zero Build istället. I mitt tycke betydligt roligare och mina barn går oftast med på det också även om de är duktiga byggare.

Skriv svar