FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Medlem

Också klar med argentina, förhoppningsvis för alltid XD
Så sjukt långsam jag är XD

Gjorde egentligen bara två stora misstag då jag gled av vägen och fick "recover" och förlorade massa tid, men annars var körningen rätt säker...Men långsam som sagt, hade verkligen svårt att hålla surgolfen uppe i varv och få nån fart ur alla kringlor och krokar!

Landar in på en 10e plats för tillfället men med så många kvar att köra är jag säker på att den platsen kommer förpassas betydligt längre ner innan det här är över XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Lyckades ta ledningen trots svår hjärtklappning genom hela rallyt. Känner mig långt från säker då det fortfarande är många som inte kört än.

Gillar Argentina, det känns lite som att åka bergochdalbana samtidigt som bilen spelar pingpong mellan klippvägggarna.

Medlem

Körde igenom Argentina nu ikväll, fick till ett ganska högt men säkert tempo. Ville inte göra om misstagen från spanien där avåkningar korade onödig tid.

Argentina är ingen favorit, men hellre grus än asfalt åtminstone. Dessutom tror jag Argentina är den tävling där vi som kör VR har störst fördel då det är lättare att placera bilen rätt mellan stenväggarna.

Gick in på en betryggande ledning med nästan en minut, men Bogani verkar t.ex. inte kört än så fortfarande kan mycket hända

Medlem

Oj det var verkligen en annorlunda känsla när man kör en sådan här tävling. Körde några uppvärmnings sträckor innan jag bet tag i eventet. Vetskapen att man inte kan starta om kryddade till det lite extra. De tre första sträckorna gick väl ok, undvek större skador och höll mig på banan. Fjärde sträckan tappade jag fokus och låg på gasen, vilket orsakade både avkörning och skada på bilen. Kunde som tur var fixa till det till nattkörningen. Fokuset kom tillbaka och jobbade bara på att inte tappa mer tid. Fick iaf 2 gröna sektioner under eventes gång. Inte för att det gör så mycket, men det kändes nice. Blir att öva lite inför nästa event. Vilken tur jag hittade denna tråden 🙂 tack för att du drog igång den @soulless


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Vad jag önskar det gick att ladda in folks replays och kika på!

Dirt Rally är underbart men RaceNet känns lite billigt och featurefattigt.
Fattar inte heller varför vi fortfarande måste bläddra förbi det föregående mästerskapet för att få se resultaten från nuvarande, och varför inte en stor övergripande lista med samtliga sträckor istället för att måsta välja sträcka för sträcka.

Ser på deras hemsida att de arbetar med ett nytt RaceNet, låt oss hoppas det kommer så småningom och att det erbjuder mycket mer användaralternativ!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Körde igenom Argentina nu ikväll, fick till ett ganska högt men säkert tempo. Ville inte göra om misstagen från spanien där avåkningar korade onödig tid.

Argentina är ingen favorit, men hellre grus än asfalt åtminstone. Dessutom tror jag Argentina är den tävling där vi som kör VR har störst fördel då det är lättare att placera bilen rätt mellan stenväggarna.

Gick in på en betryggande ledning med nästan en minut, men Bogani verkar t.ex. inte kört än så fortfarande kan mycket hända

Högst tveksam till att jag kan haka på i ditt tempo. Har allmänt dålig koll på Argentina.

Synd att jag inte visste att du kört av på sista sträckan i Spanien, då hade jag kanske hållt igen lite och hållt mig på vägen

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vad jag önskar det gick att ladda in folks replays och kika på!

Under freeplay- timetrial (eller nåt liknande) kan du välja ”ghosts” från leaderboarden att köra emot. Så har du nåt att jämföra mot

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Under freeplay- timetrial (eller nåt liknande) kan du välja ”ghosts” från leaderboarden att köra emot. Så har du nåt att jämföra mot

Aha, ja det är alltid nått! Så ser jag ditt spöke försvinna bakom kröken på första kurvan 😁


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Aha, ja det är alltid nått! Så ser jag ditt spöke försvinna bakom kröken på första kurvan 😁

Nåja, mina tider är ingenting mot de bästa. Har haft några världsrekord på sträckorna i Finland. Men när världseliten vill slå dem så gör de det med enkelhet

Medlem
Skrivet av bogani:

Högst tveksam till att jag kan haka på i ditt tempo. Har allmänt dålig koll på Argentina.

Synd att jag inte visste att du kört av på sista sträckan i Spanien, då hade jag kanske hållt igen lite och hållt mig på vägen

Det tror jag du kan, jag körde på ren säkerhet denna gången och har inte heller bra koll på Argentina. På nån av sträckorna satt jag och funderade på om jag verkligen någonsin kört den innan (vilket jag såklart har).

Medlem

Oh fifan det var tajt! Hade en bra ledning in på SS4 men väl där klipper jag en sten med trasig kylare som följd. Behövde även backa ut bilen från nämnda sten. Där rök större delen av ledningen.
SS5 så fegade jag lite väl mycket och vips så var Borgen förbi med en tiondel inför sista sträckan. Väl där så tog jag en jordskredsseger(obs ironi) med hela 5 tiondelar

Ska försöka köra lite tidigare nästa gång så att @Bborgqvist får fördelen med att anpassa tempo som jag kunde denna gång

Medlem

Haha, kul! Jag lyckades faktiskt klicka in på clubs-sidan och kolla tider precis medan du höll på att köra. Var som att följa tider på en riktig rallytävling 😁

Får öka tempot nästa tävling!

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Haha, kul! Jag lyckades faktiskt klicka in på clubs-sidan och kolla tider precis medan du höll på att köra. Var som att följa tider på en riktig rallytävling 😁

Får öka tempot nästa tävling!

Varvade Argentina med Skidskyttet

Det är kul när det är tajt. Man får tävlingspuls på riktigt ju

Medlem

Kul med en klubb, blev medlem på fz bara pga detta också.

Kör på xbox och verkar inte vara särskilt många andra som gör?
Trodde jag fick in rätt bra tid för att vara Argentina men men, faller hela tiden.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Kul med en klubb, blev medlem på fz bara pga detta också.

Kör på xbox och verkar inte vara särskilt många andra som gör?
Trodde jag fick in rätt bra tid för att vara Argentina men men, faller hela tiden.

Alldeles för många grymma förare här på fz visade det sig 😁
Men det finns inget bättre sätt att förbättra sig på än tävla mot och med de som är bättre!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Så rally nummer 2 närmar sig slutet och jag ser att de flesta förare avslutat sträckorna!

Bogani håller ledningen med ca en halv sekund!! över Björn Borgqvist vilket är sjukt imponerande a er båda, en halv sekund skiljer er åt efter ca 30 minuters körning!

Därefter börjar fältets tider sprida ut sig men även tredjeplatsen var hårt ansatt där Mange_hizzle för närvarande håller den med blott 8 sekunder över Grufman och Fishler!

Resultat och uppdaterad poängställning kommer i OP ikväll!

Väl kört alla och lycka till ni som fortfarande inte hunnit!
Kl1800 åker vi till Polen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har ptsd efter Argentina och den Polska asfalten lär vidare tokskita på mitt redan usla självförtroende, fun times.

Hur många är vi som kör VR btw?

Medlem
Skrivet av Alk3z:

Har ptsd efter Argentina och den Polska asfalten lär vidare tokskita på mitt redan usla självförtroende, fun times.

Hur många är vi som kör VR btw?

Jag vet att jag sett någonstans att man kunde filtrera resultatlistan utefter platform och dylikt, där kanske man kan se vilka som kör VR? Eller visar den bara vilka som kör via Oculus launchern kanske?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Alk3z:

Har ptsd efter Argentina och den Polska asfalten lär vidare tokskita på mitt redan usla självförtroende, fun times.

Hur många är vi som kör VR btw?

Jag kör VR, nyligen uppgraderat från Oculus CV1 till Reverb G2.

Medlem

Argentina gick ju....sådär.

Första sträckan gick bra, fick lite känsla för bilen och sladdade in på 3e bästa tid.

Sen kom andra sträckan.

En helt okej start över första bron, knixigt mellan bergen och en sekunds ofokus.
Ögonblicket senare missar jag nästa bro med minsta möjliga marginal och jag börjar glida ned för bergsväggen.
Får nästan helt stopp det glidande ekipaget när de två värsta orden i en DiRTspelares vokabulär kommer upp...

TERMINAL DAMAGE

Jahopp. Bättre lycka på nästa event, och hejdå till en respektabel slutplacering.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Alk3z:

Har ptsd efter Argentina och den Polska asfalten lär vidare tokskita på mitt redan usla självförtroende, fun times.

Hur många är vi som kör VR btw?

Jag kör VR, sitter med Oculus Rift S för tillfället.

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Jag kör VR, nyligen uppgraderat från Oculus CV1 till Reverb G2.

Vad för typ av monsterdator behöver man ha för att kunna köra spelet i VR?

Har en i5 6600k 3.5Ghz och ett 1070, lär behöva uppgradera för att köra VR antar jag?

Medlem

OP uppdaterad


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Doed:

Jag kör VR, sitter med Oculus Rift S för tillfället.

Jag med!

Medlem

Delad nästsitaplats med Shomp och Robbskinizer, men Ferskin, Joklas och Miszewski sitter inte säkert...! Nästa sträcka siktar jag på två poäng å då är jag ikapp er!

Medlem

Sammanfattning av min dag:

Argentina - jag var nog inte i rätt mood på förmiddagen när jag tog mig an de slingriga grusvägarna, vilket resulterade i en hel del frustration och som såklart visade sig på sluttiden.

De grämde mig lite att det hade gått så dåligt men jag tänkte att Polen, det blir kul!

Polen - Lätt övertaggad dunkade jag igång spelet nu på em men redan på första sträckan smällde jag sönder bilen mot ett träd eller vägg...självförtroende tog sig en rejäl törn. Jag försökte hitta genvägar och körde riktigt dåligt, och bilen var i riktigt dåligt skick efter sträcka två. Jag tänkte att om jag ska få någon hyffsad tid nu på sträcka tre och fyra måste jag nog laga så mycket jag kan, utan att förlora för mycket tid. Quick fix på motor, växellåda, och hjulinställning resulterade i 15sekunder straff. Jaja, det fick gå an, jag var tvugen.

Återigen drabbades jag av hybris och efter en riktigt onödig avkörning försökte jag jaga sekunder...den strategin håller inte och det tog inte lång tid förrän jag återigen körde av, denna gång med en terminal damage som utgång...det vara bara att surt klicka på Continue(Retire) och så var rallyt över för denna gång.

Nej, jag får nog ta och smyga in lite träning inför sträckorna

Hoppas det går bättre för er andra!


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Sammanfattning av min dag:

Argentina - jag var nog inte i rätt mood på förmiddagen när jag tog mig an de slingriga grusvägarna, vilket resulterade i en hel del frustration och som såklart visade sig på sluttiden.

De grämde mig lite att det hade gått så dåligt men jag tänkte att Polen, det blir kul!

Polen - Lätt övertaggad dunkade jag igång spelet nu på em men redan på första sträckan smällde jag sönder bilen mot ett träd eller vägg...självförtroende tog sig en rejäl törn. Jag försökte hitta genvägar och körde riktigt dåligt, och bilen var i riktigt dåligt skick efter sträcka två. Jag tänkte att om jag ska få någon hyffsad tid nu på sträcka tre och fyra måste jag nog laga så mycket jag kan, utan att förlora för mycket tid. Quick fix på motor, växellåda, och hjulinställning resulterade i 15sekunder straff. Jaja, det fick gå an, jag var tvugen.

Återigen drabbades jag av hybris och efter en riktigt onödig avkörning försökte jag jaga sekunder...den strategin håller inte och det tog inte lång tid förrän jag återigen körde av, denna gång med en terminal damage som utgång...det vara bara att surt klicka på Continue(Retire) och så var rallyt över för denna gång.

Nej, jag får nog ta och smyga in lite träning inför sträckorna

Hoppas det går bättre för er andra!

Aaahahaha ajajaj....!
Jag känner igen mig, speciellt i det att man är så övertaggad att man gör dumheter såsom att köra för fort där man VET SÅ SOLKLART att man inte borde

Men skam den som ger sig, det är inte målet utan vägen dit som räknas, även om det är skitdåliga grusvägar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Vad för typ av monsterdator behöver man ha för att kunna köra spelet i VR?

Har en i5 6600k 3.5Ghz och ett 1070, lär behöva uppgradera för att köra VR antar jag?

Mja, det går. Som man säger! Jag har själv inte prövat det med lägre än ett 2080 super tyvärr, och sitter med ett 3080 nu. Men det mesta handlar ju om hur mycket du är villig att offra grafiskt egentligen.

https://forums.codemasters.com/topic/41687-vr-faq-performance...

På den länken går man igenom lite inställningar som man exempelvis kan spara prestanda på, och spelet ska vara testat i VR på ett 1060 med detta så det är ju inte omöjligt.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Vad för typ av monsterdator behöver man ha för att kunna köra spelet i VR?

Har en i5 6600k 3.5Ghz och ett 1070, lär behöva uppgradera för att köra VR antar jag?

Jag spelade en del VR Assetto Corsa på mitt gamla GTX 780 innan jag uppgraderade till ett radeon 5700xt, offrar du tillräckligt med polygoner så ska det nog gå fin-fint med D2 på ett 1070 👌.

1:a gen htc vive är lite kämpigt med upplösningen ibland kan jag tycka, banracing är skitkrångligt när man inte kan se bromspunkterna ordentligt..

Medlem

Det enda min polska kompis till kartläsare sade var "Kurwa!" Vet inte vad han menar med det, men skoj hade jag
Jäklar vad snabba ni är i toppen. GALET!!

Skriv svar