Omspelningsvärde av spel är inte mycket värt, om du frågar Josef Fares

Medlem

Lirar enbart multiplayer, så det beror väl på hur man ser det


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

Börjar gilla killen mer och mer.

Personligen spelar jag om något enstaka lir men det är sällan.

Medlem

Fares har rätt, är spelet dåligt eller tråkigt finns det ingen anledning at lägga tid på omspelarvärde.

Medlem

Av alla spel som släppts dom senaste 10 åren så är det i stort sett bara spelen från Arkane Studios (Dishonored 1&2 och Prey) som jag har spelat om. Det händer inte så ofta längre. Medan när man var yngre och spelade på NES så spelade man om spel hela jäkla tiden, vet inte hur enormt många gånger jag spelade om Super Mario Bros 2 och Mega Man 2 för att nämna några.

Jag har helt enkelt så många fler spel att spela nu för tiden, det finns alltid något nytt att spela som tar prioritet över något man redan har spelat.

Medlem

"Förr i tiden" gjorde jag det mycket - bl.a. pga av pengarna och för att utbuded inte vara samma som idag (jag pratar typ 00/90 talet och innan). Tidsaspekten är också en del - finns så mycket att välja emellan, särskilt om vi pratar spel som är tidsslukare (strategi spel, online spel...)
Nuförtiden så spelar jag om några enstaka spel när jag känner mig nostalgisk. Typ Uncharted series eller Last of Us.
Eller om jag spelar på en ny plattform. (säg GTA 5 på Xbox 360, sen PS4, sen PC, men det är en undantag).
Jag jagar inte achievments, bara de som känns "lätt åtkommligt". Spel får inte bli till ett "jobb".

Även i spel med olika slut - typ choices-matter - spelar från ett sparfil ngnstans och börjar inte om från start (om det går).

Dvs Fares har delvis rätt.

Medlem

Som speedrun intresserad så kan man ju säga att man spelar om spel. Har väl spelat om AM2R sisådär en 500 gånger

Medlem

Sällan jag ens spelar igenom ett helt spel, jag blir less efter ett tag och tar en paus, sen kommer det nåt annat man vill spela och så kör man det istället.
Multiplayer kan jag köra hur mycket som helst dock med kompisar, tills man lessnar helt på spelet.
BF, Left 4 Dead, Killing floor, Mnecraft och 7 days to die är några spel vi kört väldigt mycket. Nu kör vi Valheim, dock har jag inte kunnat vara med så mycket men dom kör en hel del och verkar vara fast..

Inte ens förr spelade jag om spel, dock gick Wayne Gretzky hockey, Kick Off, Senisible soccer och Mortal Kombat rätt hårt men det var ju för man oftast spelade med kompisar.

Medlem

Håller med honom. Länge sen jag spelade om ett spel, de enda spelen jag kör igenom igen nu för tiden är gamla retrospel, gärna de man klarar på en sittning. Vi räknar väl inte multiplayerspel.

RmK
Medlem

Jag tillhör de som faktiskt spelar om många spel, speciellt nu när de kommer med upphottad grafik till nyare konsoler/PC. Jag spelar om Zelda: Ocarina of Time minst en gång vart annat år och nu senast körde jag igenom första Fable spelet. Jag tycker det är bra med lite replayability men det är inget krav då jag ibland skippar 100% completion av ett spel för att kunna få lite överraskningar vid nästa genomspelning.

Men jag är även den personen som kan se riktigt bra filmer flera gånger (*host*Lord of the Rings*host*).

Medlem

Beror helt på spel. Drog precis ett nytt varv i Resident Evil 7, gjorde samma sak med 2an och 3an, samt The Last of US och Uncharted serien. Men sen finns det spel som tar evigheter att klara som tex Horizon Zero Dawn, Death Stranding, Days Gone, Assassin's Creed Valhalla osv. Skulle aldrig spela om dem det är en bedrift bara att komma fram till slutet 😆

Skriv svar