FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

brrap brrap pew pew

Någon mer som kört Skottland i Golfen ännu? Den är lite bångstyrig men lättare än Stratosen åtminstone! Jag tog mig i mål utan större avåkningar, bara någon missad kurva här och där när bilen inte riktigt ville styra in!

Får känslan att om man ger fullt gaspådrag vid lägre hastigheter så vill bilen ingen annanstans än rakt fram, så man får vara lite lugn ut ur de långsamma kurvorna Eller så är det jag som är kass på tuning


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Någon mer som kört Skottland i Golfen ännu? Den är lite bångstyrig men lättare än Stratosen åtminstone! Jag tog mig i mål utan större avåkningar, bara någon missad kurva här och där när bilen inte riktigt ville styra in!

Får känslan att om man ger fullt gaspådrag vid lägre hastigheter så vill bilen ingen annanstans än rakt fram, så man får vara lite lugn ut ur de långsamma kurvorna Eller så är det jag som är kass på tuning

Körde den på lunchen, eftersom ja körde fel bil förra ggn kan ja inte jämföra mot stratos men fan vad det gick åt helvete med golfen…voltade väl iaf två ggr, dubbelpunka bak, kylarn två ggr, somethings wrong with the engine två ggr, hjulgeometri åt fanders två ggr…lät väl oftare som att man hade tappat en påse tomburkar än den lät normalt också när man bromsade.

Medlem
Skrivet av lerb:

Någon mer som kört Skottland i Golfen ännu? Den är lite bångstyrig men lättare än Stratosen åtminstone! Jag tog mig i mål utan större avåkningar, bara någon missad kurva här och där när bilen inte riktigt ville styra in!

Får känslan att om man ger fullt gaspådrag vid lägre hastigheter så vill bilen ingen annanstans än rakt fram, så man får vara lite lugn ut ur de långsamma kurvorna Eller så är det jag som är kass på tuning

Kört de tre första nu.
Kändes som jag hittade en bra setting....eller....
Lättkört när man håller mitt tempo 😂

brrap brrap pew pew
Skrivet av Papphammar:

Körde den på lunchen, eftersom ja körde fel bil förra ggn kan ja inte jämföra mot stratos men fan vad det gick åt helvete med golfen…voltade väl iaf två ggr, dubbelpunka bak, kylarn två ggr, somethings wrong with the engine två ggr, hjulgeometri åt fanders två ggr…lät väl oftare som att man hade tappat en påse tomburkar än den lät normalt också när man bromsade.

Låter som att du fick en fin upptäcksfärd då åtminstone!

Skrivet av Gregerory:

Kört de tre första nu.
Kändes som jag hittade en bra setting....eller....
Lättkört när man håller mitt tempo 😂

Slow is smooth, smooth is fast 😉


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Någon mer som kört Skottland i Golfen ännu? Den är lite bångstyrig men lättare än Stratosen åtminstone! Jag tog mig i mål utan större avåkningar, bara någon missad kurva här och där när bilen inte riktigt ville styra in!

Får känslan att om man ger fullt gaspådrag vid lägre hastigheter så vill bilen ingen annanstans än rakt fram, så man får vara lite lugn ut ur de långsamma kurvorna Eller så är det jag som är kass på tuning

Jodå jag har kört. Det blev lite utförsåkning i en slänt på sträcka 1, på sträcka 2 gick det lite brett vid en bergvägg, bakvagnen tog, bilen byter riktning och far rätt ut bland träden. Dubbelpunka och en trasig kylare efter den flygturen. Haltade mig i mål men gav upp på sträcka 3

Stratosen visste jag åtminstone att den ville ha ihjäl mig.

Medlem
Skrivet av lerb:

Någon mer som kört Skottland i Golfen ännu? Den är lite bångstyrig men lättare än Stratosen åtminstone! Jag tog mig i mål utan större avåkningar, bara någon missad kurva här och där när bilen inte riktigt ville styra in!

Får känslan att om man ger fullt gaspådrag vid lägre hastigheter så vill bilen ingen annanstans än rakt fram, så man får vara lite lugn ut ur de långsamma kurvorna Eller så är det jag som är kass på tuning

Jag har bara kört några övnings-sträckor hittils, testade att spela in ett klipp i VR också:

Finns en hel del att jobba på, FWD har aldrig varit min favorit 😅


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Katastrof! Jag har en tendens att kasta mig rakt in, utan att köra någon uppvärmning eller på något sätt känna på hur bilen är innan. Det var ju lite av en katastrof när det kommer till att köra i Skottland. Punkteringarnas mecka även kallat! Punktering på sträcka två, punktering strax innan målgång på sträcka tre. Reparera och vara nöjd. Punktering TVÅ gånger på sträcka fyra, Andra gången strax innan mål så gick in i mål på den sträckan för att sen avbryta på sträcka fem, meningslöst att köra vidare med punktering och inga däck att byta till. Nåväl. Längtar till att kunna kasta mig direkt in i nästa deltävling!

Medlem

Stort misstag på sträcka 4, don’t cut rocks inside....😑

1/3 in på stäcka 5 gick det inte köra fortare än 70.
Förlorade 40s per intervall på resten av rallyt.
Men höll hastighetsgränsen, hörde att polisen har extra koll i veckan.

Medlem

Usch, det här rallyt gick verkligen åt skogen, (på mer än ett sätt) började med att misslyckas med SS2 (igen) med en punka och två resets på vägen. Följde upp det med att kyssa en sten halvvägs in på SS5 vilket skadade motorn ordentligt så att min stackars VW mer liknande en bubbla än en Golf i prestanda 😅

Jag kanske ska sluta försöka köra på softs för den dramatiska skillnaden i grepp mellan SS1 och SS2 har bitit mig i arslet två gånger nu...
Äsch, "When in doubt, flat out"


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Hah, det gick ju som väntat.. Helt sist på första sträckan, dubbelpunka vänster ganska omgående på sträcka två men tog mig i mål.. Ingen servicearea efteråt. Tack och hej för mig! xD Inte kört hardcore damage innan och gillar inte FWD för fem öre. >_< Vi ses på nästa!

brrap brrap pew pew

Tjena vänner!

Lite drygt ett dygn kvar utav Skottlands rally i den lilla ettriga Volkswagen Golf. Imorgon 18:00 kommer det byta över till att istället gälla Grupp A i Monte Carlo, Monaco.

Den här gången får ni välja fritt bland bilarna i just Grupp A!

Trevlig helg på er och kör hårt 🙂


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Inte rört DR2 på ett par månader men hoppade in utan en meter i bilen. Inget vidare tempo men var i ledning med 17 sekunder vid service. Två REJÄLA avåkningar på SS4 betydde att det i princip var delad ledning inför SS5. En bit in på nämnd sträcka genar jag lite hårt i en höger där någon dåre gömt en stock. Det kastar bilen över vägen till vänster där en hög gräsbank slår sönder framhjulen..

Game over man, game over

Medlem
Skrivet av bogani:

Inte rört DR2 på ett par månader men hoppade in utan en meter i bilen. Inget vidare tempo men var i ledning med 17 sekunder vid service. Två REJÄLA avåkningar på SS4 betydde att det i princip var delad ledning inför SS5. En bit in på nämnd sträcka genar jag lite hårt i en höger där någon dåre gömt en stock. Det kastar bilen över vägen till vänster där en hög gräsbank slår sönder framhjulen..

Game over man, game over

Får hoppas det går bättre för mig, insåg just att jag måste köra ikväll och jag har inte hunnit träna nånting.
De flesta verkar ju haft lite bekymmer så jag kör nog min vanliga lugna taktik..

Återkommer ikväll/natt med hur det gick!

Medlem

Jag har skickat förfrågan till att gå med klubben!
Nu kommer det bli en fight om botten placeringen!

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag har skickat förfrågan till att gå med klubben!
Nu kommer det bli en fight om botten placeringen!

Mest konkurrens där! Välkommen

brrap brrap pew pew
Skrivet av omgponies:

Jag har skickat förfrågan till att gå med klubben!
Nu kommer det bli en fight om botten placeringen!

Härligt! Jag har accepterat förfrågan nu

Om du vill hinna köra Skottlands rally så behöver du göra det innan 18 ikväll. Och kom ihåg att det är Volkswagen Golf som gäller enbart i Skottland 😊

Första posten i forumtråden rekommenderar jag att du läser 👍


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Härligt! Jag har accepterat förfrågan nu

Om du vill hinna köra Skottlands rally så behöver du göra det innan 18 ikväll. Och kom ihåg att det är Volkswagen Golf som gäller enbart i Skottland 😊

Första posten i forumtråden rekommenderar jag att du läser 👍

Nu har jag kört, det gick katastrofalt dåligt men jag blev inte diskad då jag körde rätt bil!
Fick punka på första kurvan, sen 2st till sen pajade växellådan.
Fattade inte att det var engångsförsök samt att det var 6 olika sträckor.
Nästa gång får jag försöka ta mig i mål på första så man får köra fler sträckor.

brrap brrap pew pew
Skrivet av omgponies:

Nu har jag kört, det gick katastrofalt dåligt men jag blev inte diskad då jag körde rätt bil!
Fick punka på första kurvan, sen 2st till sen pajade växellådan.
Fattade inte att det var engångsförsök samt att det var 6 olika sträckor.
Nästa gång får jag försöka ta mig i mål på första så man får köra fler sträckor.

Haha ja det är ett försök som gäller och 6 sträckor totalt. Innan första och fjärde sträckan finns det servicetillfälle att sätta på nya däck, reparera etc.

Tänk även på att det är hardcore damage, vilket är mer oförlåtande än standardinställning. Vi har väldigt många DNFs i Skottland än så länge, halva startfältet, så det är verkligen värt att tänka, "slow is smooth, smooth is fast"!

Vill passa på att säga att inför nästa säsong så tänkte jag köra några omröstningar om hur säsongen ska vara utformad. Ska vi ha one make rallyn, vilka grupper föredrar vi, vilka grupper absolut hatar vi, ska vi ha varierande väder, ska vi fortsätta med hardcore damage, hur många sträckor per rally, ska vi introducera powerstage(es) - och så vidare.

Kommer lägga upp dessa omröstningar när vi kommit lite längre in i den här säsongen. Om någon har förslag på något annat man vill rösta om så är det bara att hojta!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Var in och kollade resultaten nyss.
Sanslöst att man är i mitten av tabellen med den sämsta tiden 😂 Vilken slakt!

Medlem

Nästa rally, monte carlo/monaco då får man välja vilken bil man vill från a-gruppen va?

brrap brrap pew pew
Skrivet av Millmount:

Nästa rally, monte carlo/monaco då får man välja vilken bil man vill från a-gruppen va?

Ja det stämmer bra det!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av Gregerory:

Var in och kollade resultaten nyss.
Sanslöst att man är i mitten av tabellen med den sämsta tiden 😂 Vilken slakt!

Verkligen 🤣 Riskerar väl snart åtal för krigsbrott


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Ja det stämmer bra det!

Group A

  • Mitsubishi Lancer Evolution VI

  • Subaru Impreza 1995

  • Lancia Delta HF Integrale

  • Ford Escort RS Cosworth

  • Subaru Legacy RS (DLC)

Gött! Det är denna jag kommer rösta för till säsong 4.

Medlem

Hann aldrig skriva nån resumé igår kväll efter jag kört.

Enkelt sammanfattat, började alldeles för långsamt och tappade massor av tid direkt. Tog igen på sträcka två och tre men fastnade sen på en taskig sten på sträcka fyra. Inga större skador på bilen men satt fast så jag fick ha hjälp tillbaka till vägen.

Ökade sen farten på de två sista och kom nästan ikapp ledande @lerb, men vid mållinjen fattades ca 0,3 sekunder

Kul med så små marginaler efter 30min körning!

Medlem

"#¤"%"!!
Tänkte safea med att köra första etappen i monaco lugnt, i näst sista kurvan gled bilen över ett stup trots att bilen färdades i gångfart, TERMINAL DAMAGE! tänkte att jag tar det lugnt nu så inte går åt helvete, gick knappt att hantera bilen pga uppförsbacke och vägen bestod av till 99% av is..

brrap brrap pew pew
Skrivet av Bborgqvist:

Hann aldrig skriva nån resumé igår kväll efter jag kört.

Enkelt sammanfattat, började alldeles för långsamt och tappade massor av tid direkt. Tog igen på sträcka två och tre men fastnade sen på en taskig sten på sträcka fyra. Inga större skador på bilen men satt fast så jag fick ha hjälp tillbaka till vägen.

Ökade sen farten på de två sista och kom nästan ikapp ledande @lerb, men vid mållinjen fattades ca 0,3 sekunder

Kul med så små marginaler efter 30min körning!

Oj! Ja det var verkligen tight må jag säga! Men om jag minns rätt så kom jag i mål på samtliga sträckor utan någon reset till vägen, så då hade du ju egentligen bättre pace känns det som. Men ja, kul med små marginaler!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av Millmount:

"#¤"%"!!
Tänkte safea med att köra första etappen i monaco lugnt, i näst sista kurvan gled bilen över ett stup trots att bilen färdades i gångfart, TERMINAL DAMAGE! tänkte att jag tar det lugnt nu så inte går åt helvete, gick knappt att hantera bilen pga uppförsbacke och vägen bestod av till 99% av is..

Ja bergskanterna i Monaco är brutala. Lite konstigt egentligen att man inte får samma typ av terminal damage ut för diverse stup etc på andra ställen, kan tycka spelet inte är så konsekvent där!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Ja bergskanterna i Monaco är brutala. Lite konstigt egentligen att man inte får samma typ av terminal damage ut för diverse stup etc på andra ställen, kan tycka spelet inte är så konsekvent där!

Såna gånger brister verkligen känslan.. Typ som när man glider i sidled och hamnar 2 pixlar över den osynliga gränsen i gräset och får 15 sekunders straff och en reset.. Speciellt om man gjort snudd på identiskt tidigare men va 2 pixlar på rätt sida osynliga gränsen.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Xstioph:

Såna gånger brister verkligen känslan.. Typ som när man glider i sidled och hamnar 2 pixlar över den osynliga gränsen i gräset och får 15 sekunders straff och en reset.. Speciellt om man gjort snudd på identiskt tidigare men va 2 pixlar på rätt sida osynliga gränsen.

Haha ja, eller om man råkar flyga in i ett gäng åskådare och en ambulans jämte vägen i Finland och får 42 sekunders tillägg!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Millmount:

"#¤"%"!!
Tänkte safea med att köra första etappen i monaco lugnt, i näst sista kurvan gled bilen över ett stup trots att bilen färdades i gångfart, TERMINAL DAMAGE! tänkte att jag tar det lugnt nu så inte går åt helvete, gick knappt att hantera bilen pga uppförsbacke och vägen bestod av till 99% av is..

Hände typ samma för mig, några kurvor innan slutet och jag åkte ner för ett stup, unrecoverable car. Tidigare stup i banan gick ju bra att åka ner för så det kändes säkert att göra så. Så jag hade fullt fokus på att inte köra in i berg och ambulans inte att hålla mig borta från stupet.

Skriv svar