FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

brrap brrap pew pew
Skrivet av Xstioph:

Kan ni tänka er att dela med er av några tuning-tips gällande pågående rally i Wales? Personligen körde jag bara ett steg mjukare springs men borde nog ha lagt rejält mycket mer acceleration på växellådan då 5:e växeln sällan kom till användning (om jag minns riktigt)..

Ska vara ärlig och säga att jag är precis sämst på tuning. Det finns en kille på youtube som heter Rally Technical som har inställningar för nästan alla bilar, för nästan alla länder. Hans inställningar verkar passa mig riktigt bra så jag kör helt enkelt med hans inställningar, kanske ändrar lite gear ratios i växellådan ibland eller fjädringen. Men för det mesta är hans grejer guld för mig.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Ska vara ärlig och säga att jag är precis sämst på tuning. Det finns en kille på youtube som heter Rally Technical som har inställningar för nästan alla bilar, för nästan alla länder. Hans inställningar verkar passa mig riktigt bra så jag kör helt enkelt med hans inställningar, kanske ändrar lite gear ratios i växellådan ibland eller fjädringen. Men för det mesta är hans grejer guld för mig.

Rally Technical är kung, jag kör hans setups också!


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem
Set-up
Skrivet av Xstioph:

Kan ni tänka er att dela med er av några tuning-tips gällande pågående rally i Wales? Personligen körde jag bara ett steg mjukare springs men borde nog ha lagt rejält mycket mer acceleration på växellådan då 5:e växeln sällan kom till användning (om jag minns riktigt)..

Det här med tuning är ju en rätt komplicerad grej och styrs mycket av vilken körstil man har. Efter att själv lagt ner mååååånga timmar samt chattat med några av de snabbaste i världen på DR 2.0 så kan jag dela med mig av vad jag kommit fram till.
De allra flesta är överens om att Rally Technicals set-ups är väldigt svårkörda och ibland okörbara om du kör klubbtävlingar. Hans set-ups är gjorda för att köra riktigt fort på en sträcka med optimala förhållanden. Vid klubbtävlingar då det är full degradation och blandning mellan torrt och vått väglag är det svårt att köra med hans set-ups utan några missöden. Dessutom kräver dom en väldigt aggresiv körning

Så är man ganska ny i spelet och inte en naturbegåvning så är det bättre att göra en set-up som är "lättkörd". Det betyder ganska mjuk fjädring och ganska öppen diff. Vartefter du blir skickligare och kan köra mera aggresivt kan du stänga diffen och köra lite hårdare fjädring. Här får du en setup att utgå ifrån som gäller på grus. Sen kan du fippla med den tills den passar din körstil.

Toe/camber: Max -0,5 i camber. 0 i toe. Möjligen lite toe-in på bakhjulen
Brakes: Set brake balance till max 60%
Front driving diff: Mellan till hög
Front braking diff: Låg
Front preload: mitten
Rear driving diff: Mitten
Rear braking diff: Låg till mellan
Rear preload: samma som braking diff
Center diff (om den finns): lämna orörd
Argentina, Grekland, Nya Zeeland:
Damping
Soft +1
Fast -2
Rebound +1

Springs
Default eller 1 klick mjukare förutom rear ARB som du sätter i mitten

Wales, Skottland:
Soft 0
Fast +2
Rebound -2

Springs
Default förutom rear ARB som du sätter i mitten

Finland, USA, Australien, Polen:
Soft +1
Fast +4
Rebound +4

Springs
3-4 klick styvare än default
Front ARB väldigt låg
Rear ARB i mitten

Rally handlar om acceleration så sätt final gear till minimum och korrigera sedan 1:ans växel så den endast används i starten och i tajta hårnålar. Resten korrigerar du så att du slipper växla mitt i kurvor eller precis i utgången av kurvorna.

Hoppas du finner tipsen givande

Medlem
Skrivet av Thorellski:

Det här med tuning är ju en rätt komplicerad grej och styrs mycket av vilken körstil man har. Efter att själv lagt ner mååååånga timmar samt chattat med några av de snabbaste i världen på DR 2.0 så kan jag dela med mig av vad jag kommit fram till.
De allra flesta är överens om att Rally Technicals set-ups är väldigt svårkörda och ibland okörbara om du kör klubbtävlingar. Hans set-ups är gjorda för att köra riktigt fort på en sträcka med optimala förhållanden. Vid klubbtävlingar då det är full degradation och blandning mellan torrt och vått väglag är det svårt att köra med hans set-ups utan några missöden. Dessutom kräver dom en väldigt aggresiv körning

Så är man ganska ny i spelet och inte en naturbegåvning så är det bättre att göra en set-up som är "lättkörd". Det betyder ganska mjuk fjädring och ganska öppen diff. Vartefter du blir skickligare och kan köra mera aggresivt kan du stänga diffen och köra lite hårdare fjädring. Här får du en setup att utgå ifrån som gäller på grus. Sen kan du fippla med den tills den passar din körstil.

Toe/camber: Max -0,5 i camber. 0 i toe. Möjligen lite toe-in på bakhjulen
Brakes: Set brake balance till max 60%
Front driving diff: Mellan till hög
Front braking diff: Låg
Front preload: mitten
Rear driving diff: Mitten
Rear braking diff: Låg till mellan
Rear preload: samma som braking diff
Center diff (om den finns): lämna orörd
Argentina, Grekland, Nya Zeeland:
Damping
Soft +1
Fast -2
Rebound +1

Springs
Default eller 1 klick mjukare förutom rear ARB som du sätter i mitten

Wales, Skottland:
Soft 0
Fast +2
Rebound -2

Springs
Default förutom rear ARB som du sätter i mitten

Finland, USA, Australien, Polen:
Soft +1
Fast +4
Rebound +4

Springs
3-4 klick styvare än default
Front ARB väldigt låg
Rear ARB i mitten

Rally handlar om acceleration så sätt final gear till minimum och korrigera sedan 1:ans växel så den endast används i starten och i tajta hårnålar. Resten korrigerar du så att du slipper växla mitt i kurvor eller precis i utgången av kurvorna.

Hoppas du finner tipsen givande

Fantastiskt inlägg, tack! Det här ska jag ta till mig och experimentera med. Betydligt mer utförligt än vad jag efterfrågade/förväntade mig, så tack och bock! Det med växellådan var mycket hjälpsamt. Generellt har jag nog kört ett par snäpp ifrån max acceleration i alla rally-spel sedan CMR2 och ska göra det även nu då, typ.. 😎

Medlem

Men jag vill bara skrika! Har ju redan två DNF så tänker att nu måste jag skärpa mig, tar det relativt lugnt, det går hyfsat på sträcka ett, inga större problem. Inte jättesnabb men går i mål. Fortsätter så på sträcka två. Har ett bra flow liksom i alla partier och sen i det lite mer hastighetsbenägna partiet med ett stängsel på vänster sida så gör jag en liten miss och tydligen anser spelet att jag frontalkrockar med stängslet, som så klart är STENHÅRT. Terminal damage då det small i 125km/h... Så SJUKT frustrerande.

Medlem
Skrivet av Thorellski:

Det här med tuning är ju en rätt komplicerad grej och styrs mycket av vilken körstil man har. Efter att själv lagt ner mååååånga timmar samt chattat med några av de snabbaste i världen på DR 2.0 så kan jag dela med mig av vad jag kommit fram till.
De allra flesta är överens om att Rally Technicals set-ups är väldigt svårkörda och ibland okörbara om du kör klubbtävlingar. Hans set-ups är gjorda för att köra riktigt fort på en sträcka med optimala förhållanden. Vid klubbtävlingar då det är full degradation och blandning mellan torrt och vått väglag är det svårt att köra med hans set-ups utan några missöden. Dessutom kräver dom en väldigt aggresiv körning

Så är man ganska ny i spelet och inte en naturbegåvning så är det bättre att göra en set-up som är "lättkörd". Det betyder ganska mjuk fjädring och ganska öppen diff. Vartefter du blir skickligare och kan köra mera aggresivt kan du stänga diffen och köra lite hårdare fjädring. Här får du en setup att utgå ifrån som gäller på grus. Sen kan du fippla med den tills den passar din körstil.

Toe/camber: Max -0,5 i camber. 0 i toe. Möjligen lite toe-in på bakhjulen
Brakes: Set brake balance till max 60%
Front driving diff: Mellan till hög
Front braking diff: Låg
Front preload: mitten
Rear driving diff: Mitten
Rear braking diff: Låg till mellan
Rear preload: samma som braking diff
Center diff (om den finns): lämna orörd
Argentina, Grekland, Nya Zeeland:
Damping
Soft +1
Fast -2
Rebound +1

Springs
Default eller 1 klick mjukare förutom rear ARB som du sätter i mitten

Wales, Skottland:
Soft 0
Fast +2
Rebound -2

Springs
Default förutom rear ARB som du sätter i mitten

Finland, USA, Australien, Polen:
Soft +1
Fast +4
Rebound +4

Springs
3-4 klick styvare än default
Front ARB väldigt låg
Rear ARB i mitten

Rally handlar om acceleration så sätt final gear till minimum och korrigera sedan 1:ans växel så den endast används i starten och i tajta hårnålar. Resten korrigerar du så att du slipper växla mitt i kurvor eller precis i utgången av kurvorna.

Hoppas du finner tipsen givande

De flesta default setups är dugliga. I början ska man lära sig bilen och även sträckorna ordentligt innan man börjar skruva på en massa saker till höger och vänster. Det är lätt att ligga och nöta en sträcka och ändra en massa parametrar och lura sig själv att det är setupen som är hemligheten när det egentligen bara är din kunskap om sträckan som får ner dina tider.

Med det sagt så kan man absolut hitta tid på setups, men som nybörjare är det inte det första man ska börja pilla med enligt mig. I början ska du bara nöta timmar bakom ratten 🙂

Medlem

Jäklar vad bra det gick för mig denna gången. Blev en miss på SS1 där jag var tvungen att återställa bilen så några tilläggssekunder där. Men annars dundrade det på. Gjorde 2 st till avåkningar var av en var rullning, men klarade mig utan skador och kunde snabbt ta mig upp på banan igen.

Har knappt kört Nr4 innan, tyckte bilen passade som handen i handsken. Får köra mer med den klassen


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av bogani:

De flesta default setups är dugliga. I början ska man lära sig bilen och även sträckorna ordentligt innan man börjar skruva på en massa saker till höger och vänster. Det är lätt att ligga och nöta en sträcka och ändra en massa parametrar och lura sig själv att det är setupen som är hemligheten när det egentligen bara är din kunskap om sträckan som får ner dina tider.

Med det sagt så kan man absolut hitta tid på setups, men som nybörjare är det inte det första man ska börja pilla med enligt mig. I början ska du bara nöta timmar bakom ratten 🙂

Så är det ju naturligtvis men nu frågade han efter setup-tips och då fick han det
Och i mitt fall så gjorde dessa små ändringar att jag slapp fightas mot bilen (eller lära mig bilen) och kunde istället fokusera på att lyssna på Phil och lära mig köra sträckorna.

Medlem

Jarrå! Äntligen är jag riktigt nöjd efter en avklarad deltävling. Jag har inte alls varit bekväm med känslan så har inte vågat köra fort, även utan större misstag. Men efter att jag dammat ur datorn, uppdaterat drivrutiner och tänkt efter riktigt noga hur jag hade ställt in allt i det första DiRT Rally spelet så är känslan tillbaka. Detta gjorde att jag hade riktigt kul även med bilen jag gillar minst av de fyrhjulsdrivna som finns, då jag tycker att den känns tung i svängar och svag under gaspådrag.

Hej förresten allahopa, från en väldigt nöjd men också väldigt blyg person. Vi får se hur ofta jag vågar skriva något, men stämningen här inne är alltid toppen så läser flitigt vad alla skriver.

Medlem

Började i lugn takt för att bli van med de mörka skogarna i Wales. På SS2 hade jag en avåkning där jag fastnade mellan två träd. Reset och adrenalinet upp i topp. Körde i ren ilska sista 4 sträckorna men det räckte inte ända fram. +5 sek i slutändan.
Bra kört @Limpler och @lerb.
Kul att det gick bra för dig också @LOVEMEISTER
Nu laddar vi om för R5 i Grekland. Jag säger bara yeeees!

Medlem

Det gick inget vidare det här.
Lite för mycket cut i en vänster, en bump, luftburen över vägen in i trädjävlar, kom till service i ett vrak. Kunde inte repa som jag ville. Slarvade på s4, fick punka...sen gav jag upp.
Borde finnas ett Scalectrix läge

Medlem

Gick helt ok första tre sträckorna, 1 sekund efter Borgqvist. SS4 klipper jag en av de berömda stolparna med RÖVA vilket skickar ner mig i diket på vänster sida och där får min stackars boxerfyra jobba på högvarv innan den lyckas pusta och frusta mig upp på vägen igen. Åtta sekunder rakt ner i papperskorgen.

SS5 har jag inget självförtroende och tycker bilen går på underredet konstant vilket håller på att kasta mig av vägen vid mången tillfällen. Jag slår av lite på takten. SS6 går på rätt bra ladd dock.

Till kommande säsong kanske vi skulle ha lite Power Stage-poäng på sista sträckan? Även om man åkt av och är långt efter skulle det ju ge lite spänning och toksatsningar

brrap brrap pew pew
Skrivet av bogani:

Gick helt ok första tre sträckorna, 1 sekund efter Borgqvist. SS4 klipper jag en av de berömda stolparna med RÖVA vilket skickar ner mig i diket på vänster sida och där får min stackars boxerfyra jobba på högvarv innan den lyckas pusta och frusta mig upp på vägen igen. Åtta sekunder rakt ner i papperskorgen.

SS5 har jag inget självförtroende och tycker bilen går på underredet konstant vilket håller på att kasta mig av vägen vid mången tillfällen. Jag slår av lite på takten. SS6 går på rätt bra ladd dock.

Till kommande säsong kanske vi skulle ha lite Power Stage-poäng på sista sträckan? Även om man åkt av och är långt efter skulle det ju ge lite spänning och toksatsningar

Passar på att länka mitt frågeformulär inför nästa säsong igen, finns en fråga om power stage!

https://forms.gle/jxygujgsqVaZY9ULA


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Passar på att länka mitt frågeformulär inför nästa säsong igen, finns en fråga om power stage!

https://forms.gle/jxygujgsqVaZY9ULA

Kanon, tack. Jag vill gärna ha en Powerstage men då helst som sista SS, inte andra sträckan. Det känns som att PS-poängen i 8 fall av 10 kommer gå till den slutgiltiga ettan eller tvåan i rallyt om den ligger som andra sträckan. Ligger den som sista så kan det bli lite mer gambling. Ska man som ledare satsa fullt ut för poängen och riskera rallyt eller bevaka sin ledning och kanske inte ta PS-poäng? Även folk som kört bort sig tidigt får ändå ett värde av att gå all in till slutet.

Mina 2 cent 🙂

brrap brrap pew pew
Skrivet av bogani:

Kanon, tack. Jag vill gärna ha en Powerstage men då helst som sista SS, inte andra sträckan. Det känns som att PS-poängen i 8 fall av 10 kommer gå till den slutgiltiga ettan eller tvåan i rallyt om den ligger som andra sträckan. Ligger den som sista så kan det bli lite mer gambling. Ska man som ledare satsa fullt ut för poängen och riskera rallyt eller bevaka sin ledning och kanske inte ta PS-poäng? Även folk som kört bort sig tidigt får ändå ett värde av att gå all in till slutet.

Mina 2 cent 🙂

Jag hör dig och förstår! Instämmer att sträcka två kanske inte är optimalt för oss. Det var något jag kom fram till när jag skrev formuläret, blev kanske inte så bra.

Om folk röstar för att ha en powerstage i formuläret så tycker jag vi tar en vända till just om hur den ska utformas, så vi får det så bra som möjligt. Lägger till det på att-göra listan


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Säsong 3 rally 5 (Wales) avslutat!

Tjena folket!

Rallyt i Wales är över och jag har uppdaterat resultatlistor etc i förstaposten!

Björn Borgqvist är mannen att gratulera då han kammade hem förstaplatsen! Vi noterar två snabbaste sträckor och ett till synes stabilt rally från start till mål. Grattis Björn!

Limp4h kammar hem andraplatsen och tre noteringar för snabbaste sträcka - och målgång blotta 16 sekunder efter segrande Björn. Bra kört, även om det finns bildbevis på att en vacker avåkning skedde ned för en slänt

Lerb (konstigt att skriva om sig själv) kammar hem tredjeplatsen utan att notera en enda snabbaste sträcka. Min känsla var att jag körde lugnt och försökte hålla mig på vägen, och det verkar ha räckt en bra bit på vägen.

Kul att så många deltog denna rundan (19 startande) och att så många tog sig i mål, 16 förare korsade mållinjen på SS6. Efter krigsbrottet som var Skottland där halva fältet fick DNF-stämpel under rallyt så hade jag faktiskt förväntat mig mer slakt här i Wales, men det verkar ha gått städat till, snyggt jobbat!

Nu ser vi fram emot en vecka i varma Grekland där vi ska sladda omkring på slingriga grusvägar i storfavoriten: nämligen valfri bil i R5-klassen! Detta verkar vara en favorit hos nästan samtliga så jag förutspår hård fight hela vägen till målgång.

Jag vill även lyfta att vi nu påbörjar rally 6 av totalt 8 på hela säsongen, och som ni vet så är det bara vardera förares 6 bästa rallyresultat som räknas i slutet av säsongen. Det börjar med andra ord bli viktigt att hålla sig på vägen (iaf om man redan har en eller två DNF/DNS - ännu viktigare om man har fler!) och att försöka knipa åt sig så många poäng man bara kan. Går man all in, eller kör man safe? Det lär vi bli varse

Jag vill även passa på att påminna om frågeformuläret inför säsong 4. Det är valfritt, och har man redan svarat så ska man inte göra det igen. Formuläret hittar ni här.

Ha en fortsatt trevlig helg allesammans!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Usch vad besviken jag är på min prestation i Wales, hade bra pace bitvis men på tok för mycket incidenter 😅
Ett exempel på ett mirakel jag råkade ut för, tror det var i sista splitten på SS5 bara ett par kurvor ifrån mål:

Aja, ser fram emot Grekland, R5 brukar alltid bli spännande 😊


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Konstig fråga, hur fungerar det med reservdäck. Gjorde ett misstag på S1 drog på mig en punktering efter ett tag. Har inga däck att byta till. Följer antal däck med på settingen om jag laddar en sparad inställning?. Finlirade inställningar lite på time trial och där tror jag inte reserv däck är med. Sparade och laddade i mästerskapet och tog för givet att jag hade två puckar i skuffen.

Kastade in handduken. 2 sträckor på bara fälg fram till service är inte kul

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Konstig fråga, hur fungerar det med reservdäck. Gjorde ett misstag på S1 drog på mig en punktering efter ett tag. Har inga däck att byta till. Följer antal däck med på settingen om jag laddar en sparad inställning?. Finlirade inställningar lite på time trial och där tror jag inte reserv däck är med. Sparade och laddade i mästerskapet och tog för givet att jag hade två puckar i skuffen.

Kastade in handduken. 2 sträckor på bara fälg fram till service är inte kul

Som nybörjare funderade jag också över detta när jag pangat en del däck när jag såg folk skriva om däckbyte. Sen dess packar jag alltid 2 men har inte fått punktering 😅 Men vad jag läste mig till så kan man INTE byta däck under just time trial och under mästerskap ska man bara stanna ordentligt så får man fråga om man vill byta däck (typ samma knapp som återställning till väg) eller nåt sånt.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Som nybörjare funderade jag också över detta när jag pangat en del däck när jag såg folk skriva om däckbyte. Sen dess packar jag alltid 2 men har inte fått punktering 😅 Men vad jag läste mig till så kan man INTE byta däck under just time trial och under mästerskap ska man bara stanna ordentligt så får man fråga om man vill byta däck (typ samma knapp som återställning till väg) eller nåt sånt.

Jag brukar alltid packa två också och jag vet hur man byter, men då jag sparade tuningen i time trial så tror jag att jag missade att två hjul försvann ur skuffen när jag laddade de sparade inställningarna. 😑

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Jag brukar alltid packa två också och jag vet hur man byter, men då jag sparade tuningen i time trial så tror jag att jag missade att två hjul försvann ur skuffen när jag laddade de sparade inställningarna. 😑

Brukar alltid dubbelkolla det sista jag gör vid servicen att det är nya fräscha däck och att jag har ett reservhjul

Medlem

Körde färdigt Grekland igår.

Mina mekaniker var överlyckliga att dom kunde gå ut o dricka öl istället för att skruva Ford efter sträcka 3 var avklarad.

Ganska stabilt rally med en miss i en hårnål på sträcka 4. På sträcka 5 tog jag och Phil oss en närmare titt på några olivträd, det gick inte så fort som tur var Tempot då? Det återstår att se

Det har tagits upp tidigare här i tråden men det är jäkligt kul att du tar dig tiden att vara lekledare @lerb, du gör ett grymt jobb!

Medlem

För varmt o köra rally, blir nog dnf tills böljan lagt sig.

Medlem

Jag passade på att köra idag. Tänkte att värmen kunde ge lite extra inlevelse

Efter en första sträcka utan konstigheter tänkte jag väl höja farten en gnutta, men då hittade jag en magisk sten i vägkanten som ställde min bil på nosen. Och när jag landade på alla fyra hjul igen så rullade jag ner för ett stup in i en reset. Sträcka 3 blev intressant utan framlysen men månskenet visade mig vägen till mål. Resten av rallyt gick i mitt vanliga tempo, även om Phil försökte lura mig av vägen med konstiga noter ibland.

brrap brrap pew pew
Skrivet av LOVEMEISTER:

Jag passade på att köra idag. Tänkte att värmen kunde ge lite extra inlevelse

Efter en första sträcka utan konstigheter tänkte jag väl höja farten en gnutta, men då hittade jag en magisk sten i vägkanten som ställde min bil på nosen. Och när jag landade på alla fyra hjul igen så rullade jag ner för ett stup in i en reset. Sträcka 3 blev intressant utan framlysen men månskenet visade mig vägen till mål. Resten av rallyt gick i mitt vanliga tempo, även om Phil försökte lura mig av vägen med konstiga noter ibland.

Phil är extremt opålitlig ibland, den gubben! Man kan tro att han har självmordstankar med de anvisningar han ger ibland.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av Limpler:

Körde färdigt Grekland igår.

Mina mekaniker var överlyckliga att dom kunde gå ut o dricka öl istället för att skruva Ford efter sträcka 3 var avklarad.

Ganska stabilt rally med en miss i en hårnål på sträcka 4. På sträcka 5 tog jag och Phil oss en närmare titt på några olivträd, det gick inte så fort som tur var Tempot då? Det återstår att se

Det har tagits upp tidigare här i tråden men det är jäkligt kul att du tar dig tiden att vara lekledare @lerb, du gör ett grymt jobb!

❤️


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Ser ut som att jag tyvärr måste kasta in handduken i Grekland. Grabben tog med sig datorn på LAN-party så jag tänkte att jag kör mina tävlingar på PS4an istället men se det gick inte! Har man börjat en tävling på en viss plattform måste den tydligen avslutas på den plattformen.
Om inte grabben kommer hem tidigare på lördag så är det kört för min del. Synd för jag gillar kombon R5 och Grekland

Medlem

Lerb

Jag har inte deltagit något denna säsong, semester och den sataniska hetta som dragit över här har hållit mig nästan helt från något seriöst lirande, men jag vill bara berömma dig för hur strålande du styr upp och sköter det hela!

Hoppas och ser fram emot fler liknande säsonger senare i år då jag kommer tillbaka till datorn

Stor ros till dig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Wow vilket rally!
Extremt jämnt hela vägen och för en gångs skull så lyckades jag hålla både bra pace och bilen på vägen! Mestadels i alla fall, jag käkade en punktering i sista splitten på SS2 men tappade inte så mycket tid på den som tur var.

Dessutom så var inlevelsen lite extra bra tack vare VR och denna extrema värme, kändes verkligen som att jag var där 😅


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Satte bilen i ett träd på första sträckan så det var det 😁

Sen hade vi den här lilla fadäsen. Jag vet ju om denna förrädiska sista kurva på sträckan som ätit bilar till frukost sen DR1 men icke. Jag var 1 sekund efter vid sista splitten men 37 sekunder bakom efter dikesbesöket här. Svårt att få ihop matten där 🤔

https://youtu.be/2iJfveQwOyE

Skriv svar