God of War-regissören tar på sig skulden för förseningen från 2021 till 2022

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ok hoppas iaf att folk fått lära sig lite bättre nu vilka man ska lita på och hur mycket. Som Alanah tex som var partisk(med i spelet mm) och igentligen inte visste så mycket om spelet. Tror inte jag hört att hon lovat att spelet måste bli bra. Hur som ni har blivit lite starkare och smartare efter den här händelsen. Nästa gång kan det vara någon som medvetet försöker lura er på både demokrati och pengar. Då har ni lite kött på benen och kan förstå lite bättre och värdera allt bättre. Och sen i slutändan inte känna er lurade besvikna och dumma.

Hon var ju också väldigt tydlig med att hon skulle vara med i spelet och hon hade även en Cyberpunk stol.
Hon kommenterade också väldigt tidigt(långt innan spelet släpptes) att hon inte kommer recensera spelet.

Jag har ingen förståelse för vad kvalitén av Cyberpunk har med Alanah att göra heller, det är ju ungefär lika långsökt som att ge Keanu Reeves skit för detta.

Journalister hade inte heller någon aning om hur stora problem spelet skulle få, de fick ju också bara tillgång till PC versionen inför releasen. Om man följer speljournalistik så tas det nu också ofta upp att recensioner är subjektiva, vilket man också i många fall har möjlighet att diskutera i artikelkommentarerna.

Ska bli lite kul att se hur det blir med Starfield, hypen verkar extremt hög där med och det har väl typ bara visats en logga än så länge. Vissa journalister och spelare pratar redan om att det är deras mest efterlängtade spel...

Sen förstår jag inte kritiken av Twitter, man väljer vilka man vill följa?
Pallar man inte med att läsa vad folk delar med sig av så är det väl bara att sluta följa?
Jag tycker att det är ganska roande och man kanske inte ska ta allt som skrivs på blodigt allvar.
Det händer väl att folk ordbajsar i vardagen med, låter lite extremt ifall man ska kräva perfektion i allt man hör och ser.
Det finns ju inte heller något riktigt alternativ till Twitter, det är väl Twitter och Facebook som är världens största sociala plattformar, hur når man annars ut?
Tröttsamt också att höra allt gnäll mot utåtriktade personligheter, alla har väl olika behov och det är ju väldigt tråkigt att acceptansen/förtroendet är så skitnödigt låg.

eld
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ok hoppas iaf att folk fått lära sig lite bättre nu vilka man ska lita på och hur mycket. Som Alanah tex som var partisk(med i spelet mm) och igentligen inte visste så mycket om spelet. Tror inte jag hört att hon lovat att spelet måste bli bra. Hur som ni har blivit lite starkare och smartare efter den här händelsen. Nästa gång kan det vara någon som medvetet försöker lura er på både demokrati och pengar. Då har ni lite kött på benen och kan förstå lite bättre och värdera allt bättre. Och sen i slutändan inte känna er lurade besvikna och dumma.

Ändå lite magiskt att en tråd om våldtäktshot och mordhot på en kvinna i spelindustrin ska sluta upp med diskussioner om etik i journalistik.

Skriv svar