Spelarna är förbannade över berättandet i World of Warcraft

Avstängd
Skrivet av Atorak:

Man får hålla isär bra och addiction, och just beroendet är nog faktorn de flesta spelar på idag. Sett historiskt har Blizzard fullständigt krossat allt motstånd i mmorpg scenen och då menar jag inte antal spelare utan dom gjorde saker aktivt för krossa konkurenter genom släppa större patchar, expansioner mm. Idag har nog alla ut äldre Blizzard lämnat och faktum typ förr var det nästan lögn i helvete och få folk att flytta från Blizzard till idag när en producer mm lämnar får dom med sig gfx artist, coders mm företaget töms.

FF är gammalt spel men en överlevare, idag det fakto större än WoW, något som aldrig heller hänt Blizzard innan är det finns verkliga hot bland annat Amazons New World och kommande Ashes of creation och Blizzard idag saknar helt motmedel och kanske ironiskt nog är det största hotet mot Blizzard & WoW nu även Blizzard själva. Floskorna över blizzard numera haglar vilket det inte gjorde under Mikes tid då företaget var mindre, uttalanden grundliga. Bara som Ex. Blizzcon det är PC showen för blizzard fans ändå väljer dom annonsera Diablo för mobiler och kontrar med "Har ni inte mobiler eller!?" För tysta fansen. Det är mer uppenbart än någonsin att Blizzard är rejält skadeskjutet, eller WoW då. Levererar dom ett bra D4 kommer det vara förlåtet hos fansen, men tror faktiskt WoW's tid är förbi.

Bara det fakto att rykten finns att WoW håller på och dör kan få spelet att dö ut. Tex playerbase frågar jämt, eller vänner i mellan vad som är hot. När WoW förknippas med döende då väljer iaf inte jag att investera tid/pengar i ett spel som folk säger och jag läser håller på och dö.

Hur som närmaste åren kommer bli riktigt intressanta.

Ja du säger det själv att antal spelare inte gör att något är bättre så att FF ”de facto” är större betyder såklart inte att det är bättre.

Hursomhelst hoppas jag att det kommer något bättre än wow snart. New World ser inte ut att vara det tyvärr.

Skriv svar