Medlem
Fortnite konto

Om jag har ett konto på Fortnite på Nintendo Switch. Kan jag föra över det till min PS5? Förstår inte riktigt hur och om det går…

Medlem

Ja, det borde väl bara vara att logga in med det kontot när du startar det på PS5:an?

Eller först kanske du måste länka ditt Nintendo konto med ett Epic Games konto.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Om du har länkat ditt Switch-konto till Epic ska det gå.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Om du har länkat ditt Switch-konto till Epic ska det gå.

Jag får inte till det.

Försökte logga ut från PS5. Men den står bara och snurrar. Spela går hur bra som helst 😜

Medlem
HJÄLP!!!!

Hej.
Min son på 11år har spelat fortnite i flera år och har precis kommit till level 100. Sen en tid tillbaka har han tjatat om boogie dansen och ikväll försökte vi skaffa den. Enligt epic games skulle det fungera och vi följde alla steg. Jag skapade ett konto i min mail och kopplade det till min sons xbox. När han senare skulle starta så var allt det han kämpat för borta. Har mailat hela kvällen med supporten och de säger att jag ska följa en länk, gör det och följer stegen men får fram att jag ska skapa ett konto. Försöker skriva i allt men då står det såklart att allt det jag skriver redan finns.
Hur sjutton ska jag få tillbaka min sons konto?? ?

Medlem
Skrivet av johannar:

Hej.
Min son på 11år har spelat fortnite i flera år och har precis kommit till level 100. Sen en tid tillbaka har han tjatat om boogie dansen och ikväll försökte vi skaffa den. Enligt epic games skulle det fungera och vi följde alla steg. Jag skapade ett konto i min mail och kopplade det till min sons xbox. När han senare skulle starta så var allt det han kämpat för borta. Har mailat hela kvällen med supporten och de säger att jag ska följa en länk, gör det och följer stegen men får fram att jag ska skapa ett konto. Försöker skriva i allt men då står det såklart att allt det jag skriver redan finns.
Hur sjutton ska jag få tillbaka min sons konto?? ?

Förstår inte riktigt.
Om han spelat fortnite i flera år borde han ha ett Epic konto. Går det inte att logga in på det?
Om du gjort ett nytt konto så klart är det "tomt". Ni måste logga in på hans konto.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Flytta konto varannan vecka

Halloj,

Nu sitter jag här och känner mig gubbig!
Försöker hjälpa en kompis som har unge varannan vecka. Kan man flytta sitt konto och lira i samma värld på PS4? Grabben har alltså en konsol hos mamma och en hos pappa. Själva PS-kontot används dock till annat hos ena föräldern, så det är bara Fortnite vi vill flytta.
Tack på förhand!

Medlem

Vafan hände här haha? FZ fortnite akuten?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av UncleS:

Halloj,

Nu sitter jag här och känner mig gubbig!
Försöker hjälpa en kompis som har unge varannan vecka. Kan man flytta sitt konto och lira i samma värld på PS4? Grabben har alltså en konsol hos mamma och en hos pappa. Själva PS-kontot används dock till annat hos ena föräldern, så det är bara Fortnite vi vill flytta.
Tack på förhand!

Är det kopplat med ett Epic-konto borde det bara vara att logga in och köra med samma gubbe oavsett om det är på PC, mobil, PS eller Xbox.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vafan hände här haha? FZ fortnite akuten?

FZ fortnite GUBBakuten om jag får be!

Medlem
Skrivet av Thane:

Är det kopplat med ett Epic-konto borde det bara vara att logga in och köra med samma gubbe oavsett om det är på PC, mobil, PS eller Xbox.

Ok! Inte värre än så alltså? Stort tack, ska be dem testa!

Medlem

Hej!
Om någon kan hjälpa mig med detta så hade det varit jättesnällt.
Min son spelade fortnite på sin switch som nu har fått en fuktskada. Eftersom han inte kan spela på switchen längre så vill han istället spela på Xbox one, går det att spela på samma konto som han hade innan? Jag hittar ingen information om hur man gör.

Medlem
Skrivet av Liilo:

Hej!
Om någon kan hjälpa mig med detta så hade det varit jättesnällt.
Min son spelade fortnite på sin switch som nu har fått en fuktskada. Eftersom han inte kan spela på switchen längre så vill han istället spela på Xbox one, går det att spela på samma konto som han hade innan? Jag hittar ingen information om hur man gör.

Det borde fungera om du följer den här guiden för att länka Epic Games-kontot till Xbox-kontot. Kontrollera också att Nintendokontot är länkat så alla framsteg följer med över till Xbox.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det borde fungera om du följer den här guiden för att länka Epic Games-kontot till Xbox-kontot. Kontrollera också att Nintendokontot är länkat så alla framsteg följer med över till Xbox.

Tack. Förlåt men har en fråga till.
Om där redan är ett konto länkat under Xbox ikonen inne på epic game, ska jag då bara ta bort det kontot? Där kommer upp en ruta med varning så vågade inte bara ta bort kontot. Nintend switch kontot är länkat under nintendo switch.

Medlem
Skrivet av Liilo:

Tack. Förlåt men har en fråga till.
Om där redan är ett konto länkat under Xbox ikonen inne på epic game, ska jag då bara ta bort det kontot? Där kommer upp en ruta med varning så vågade inte bara ta bort kontot. Nintend switch kontot är länkat under nintendo switch.

Enligt Epic Games kan man länka om konsoler som redan är anslutna till ett annat konto en gång per år, som i ert fall. Hoppas det är till hjälp!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Enligt Epic Games kan man länka om konsoler som redan är anslutna till ett annat konto en gång per år, som i ert fall. Hoppas det är till hjälp!

Tack! ☺️

Medlem
Fortnite

Hej kan någon hjälpa mig tack i förhand.

Min son spelade fortnite på ps4 och nu köpte vi till honom ps5 loggade in samma playstation store konto.

Men nu ner han ladda ner fortnite det blir allt från början som att han ska spela första gången.

Kan han hämta sin gammal konto från ps4 till ps5 fortnite konto eller hur gör man det?

Tack

Medlem
Skrivet av Kevin2014:

Hej kan någon hjälpa mig tack i förhand.

Min son spelade fortnite på ps4 och nu köpte vi till honom ps5 loggade in samma playstation store konto.

Men nu ner han ladda ner fortnite det blir allt från början som att han ska spela första gången.

Kan han hämta sin gammal konto från ps4 till ps5 fortnite konto eller hur gör man det?

Tack

Kolla på svaren som är i tråden. Logga in på Epic kontot,

1
Skriv svar