Total War: Warhammer 3 släpps i februari, lockar med Ogre Kingdoms

Robot
Total War: Warhammer 3 släpps i februari, lockar med Ogre Kingdoms
Medlem

Fy fan alltså, ännu mer fantasi!
Väntar på nyheter om ett nytt _Historiskt spel_


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Fy fan alltså, ännu mer fantasi!
Väntar på nyheter om ett nytt _Historiskt spel_

...ja för de har knappt släppt några historiska..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av kallandes:

Fy fan alltså, ännu mer fantasi!
Väntar på nyheter om ett nytt _Historiskt spel_

Warhammer serien är ju bäst. Så många olika raser och units (första Rome var nice också).

Medlem
Skrivet av kallandes:

Fy fan alltså, ännu mer fantasi!
Väntar på nyheter om ett nytt _Historiskt spel_

O fasen du, Warhammer 3 och du väntade dig historiskt total war, herregud alltså.

Medlem

Meh, ingen collectors edition, sure bara dyrt fluff men jag har de andra 2 och ville slutföra trilogin den tråkiga metallådan i limited kommer ju se tokdum ut bredvid de andra 2

Medlem
Skrivet av Ankh:

...ja för de har knappt släppt några historiska..

Sista riktiga släpptes väl 2015, i form av Attila? Från 2000-2015 när Attila kom, släpptes det ett ca vartannat år!
Räknar inte riktigt halvfantasin, Tre kungadömmen (2019) som ett sådant. Även om CA gör det!

Saga spelen räknas till Saga spelen! Inte till de Historiska. Är två skilda spel, enligt CA.

Citat; "Total War Saga games will be standalone spin-off titles focusing on exciting pivotal moments in history rather than whole historical
eras."

https://www.totalwar.com/blog/a-total-war-saga-announce-blog/


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av moondragon:

O fasen du, Warhammer 3 och du väntade dig historiskt total war, herregud alltså.

Fattar inte vad du menar faktiskt??? Ja!!! Jag hade hoppats på ett stort, historiskt spel! Kanske inte väntat mig ett! Dock så var det rubriken jag blev besviken på. Jag trodde ju för allt i värden inte att WH var ett historiskt spel. Har avskytt namnet Warhammer, sen det första i serien annonserades


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Warhammer serien är ju bäst. Så många olika raser och units (första Rome var nice också).

Jag delar dock inte din åsikt, om WH


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Ja med detta och Elden Ring som släpps den 25februari så vete fan hur jag ska hinna med 😁
Kommer bli kul iallafall


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ser så grymt ut! Det verkar dessutom ha många förbättringar jämfört det redan fantastiska andra spelet i serien.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Sista riktiga släpptes väl 2015, i form av Attila?
Räknar inte riktigt halvfantasin, Tre kungadömmen som ett sådant. Även om CA gör det!

Saga spelen räknas till Saga spelen! Inte till de Historiska. Är två skilda spel, enligt CA.

Citat; "Total War Saga games will be standalone spin-off titles focusing on exciting pivotal moments in history rather than whole historical
eras."

https://www.totalwar.com/blog/a-total-war-saga-announce-blog/

På vilket sätt är inte saga-spelen historiska? De är fungera i princip på samma sätt som Napoleon, Fall of the samurai och Atilla. Skillnaden är att CA inte hade kommit på konceptet med Saga då.

Har du testat three kingdoms? Går väldigt bra att spela som en helt vanlig historisk titel

Medlem
Skrivet av Thane:

På vilket sätt är inte saga-spelen historiska? De är fungera i princip på samma sätt som Napoleon, Fall of the samurai och Atilla. Skillnaden är att CA inte hade kommit på konceptet med Saga då.

Har du testat three kingdoms? Går väldigt bra att spela som en helt vanlig historisk titel

Förutom att TK är halvfantasi då!

Men Saga spelen är billiga, snabbt utvecklade. Och utspelar sig under en kort tidsepok! Fall of the Samurai är för övrigt omdöpt till Saga. Det var ju ett tillägg till Shogun, som blev ett standalone! Napoleon, var en vidareutveckling av Empire. Och släpptes endast ett år efter. Attila var däremot ett betydligt större spel.
https://www.totalwar.com/blog/a-total-war-saga-announce-blog/

Och är enligt CA själva, inte under det historiska paraplyet! Som jag hänvisade till. Då CA har, enligt dom själva: Historiska, Saga, och Warhammer. Där de Historiska, är mycket mer omfattande än Sagaspelen.

Jag gillar inte fantasi, därför är jag inte intresserad av Tre kungadömmen. Jag gillar dock historia, och att kanske. Om möjligt ändra den, i ett spel.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Trevligt!

Gamepass med!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av kallandes:

Förutom att TK är halvfantasi då!

Men Saga spelen är billiga, snabbt utvecklade. Och utspelar sig under en kort tidsepok! Fall of the Samurai är för övrigt omdöpt till Saga. Det var ju ett tillägg till Shogun, som blev ett standalone!

Och är enligt CA själva, inte under det historiska paraplyet! Som jag hänvisade till. Då CA har, enligt dom själva: Historiska, Saga, och Warhammer. Där de Historiska, är mycket mer omfattande än Sagaspelen.

Jag gillar inte fantasi, därför är jag inte intresserad av Tre kungadömmen. Jag gillar dock historia, och att kanske. Om möjligt ändra den, i ett spel.

Total war troy släpptes ju bara förra året

Medlem
Skrivet av kallandes:

Förutom att TK är halvfantasi då!

Men Saga spelen är billiga, snabbt utvecklade. Och utspelar sig under en kort tidsepok! Fall of the Samurai är för övrigt omdöpt till Saga. Det var ju ett tillägg till Shogun, som blev ett standalone!

Och är enligt CA själva, inte under det historiska paraplyet! Som jag hänvisade till. Då CA har, enligt dom själva: Historiska, Saga, och Warhammer. Där de Historiska, är mycket mer omfattande än Sagaspelen.

Jag gillar inte fantasi, därför är jag inte intresserad av Tre kungadömmen. Jag gillar dock historia, och att kanske. Om möjligt ändra den, i ett spel.

Alla deras spel är till viss del fantasi, även de så kallade "historiska". Det är pseudo-historiskt. Riktiga historiska spel skulle bli väldigt tråkiga.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Total war troy släpptes ju bara förra året

Du menar: Total war Saga: Troy, antar jag? Inget under det mer omfattande historiska paraplyet


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Alla deras spel är till viss del fantasi, även de så kallade "historiska". Det är pseudo-historiskt. Riktiga historiska spel skulle bli väldigt tråkiga.

Jag delar inte helt din uppfattning där. Där finns det väldigt mycket mer på fötterna om vad som hänt. Och CA har försökt replikera det, på ett spelbart sätt. Tre kungadömmen, är baserat på en saga i sig https://sv.wikipedia.org/wiki/Sagan_om_de_tre_kungarikena


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Jag delar dock inte din åsikt, om WH

Tråkigt då de är 2 och snart 3 riktigt roliga spel. Historiska total war är också sjukt roliga och längtar till medieval 3/empire 2 eller liknande. Men vi har ju vetat om att de ska släppa 3st warhammer spel sedan de announcade wh1 för massa år sedan, så är ju inget att bli förvånad över att de gör.

Medlem
Skrivet av Gurg:

Tråkigt då de är 2 och snart 3 riktigt roliga spel. Historiska total war är också sjukt roliga och längtar till medieval 3/empire 2 eller liknande. Men vi har ju vetat om att de ska släppa 3st warhammer spel sedan de announcade wh1 för massa år sedan, så är ju inget att bli förvånad över att de gör.

Alla är vi olika, även om vi är lika när det gäller de historiska Jag har aldrig fallit för fantasi genren, varken i film eller spel. Jag vill kunna leva mig in, att jag är där som befälhavare (eller soldat). Jag kan inte det, när det är Orcher som anfaller


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Förutom att TK är halvfantasi då! Men Saga spelen är billiga, snabbt utvecklade. Och utspelar sig under en kort tidsepok! Fall of the Samurai är för övrigt omdöpt till Saga. Det var ju ett tillägg till Shogun, som blev ett standalone!

Och är enligt CA själva, inte under det historiska paraplyet! Som jag hänvisade till.

Men TK går under det historiska paraplyet enligt CA. Saga är inspirerade av och utspelar sig i historien så förstår inte varför du inte tolkar dem som historiska

Medlem
Skrivet av Thane:

Men TK går under det historiska paraplyet enligt CA.

Ja det skrev jag i min 18:37 kommentar också, att CA räknar det under historiska. Men eftersom det bygger på en saga, räknar inte jag det dit.

18:37 citat: "Räknar inte riktigt halvfantasin, Tre kungadömmen (2019) som ett sådant. Även om CA gör det!"


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Thane:

Saga är inspirerade av och utspelar sig i historien så förstår inte varför du inte tolkar dem som historiska

De är mycket mindre spel. Jag vill ha det där stora episka historiespelet. Inte de små snabbutvecklade sagaspelen. De fyller absolut sin plats, och jag har alla Sagaspel. Men jag längtar efter det där stora historiska spelet.

Med historiskt, så menar inte jag vad du tycker är historiskt. Utan vad CA tycker är det. Eftersom CA skiljer på historiska, och saga.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Med historiskt, så menar inte jag vad du tycker är historiskt. Utan vad CA tycker är det. Eftersom CA skiljer på historiska, och saga.

Men då säger du emot dig själv. CA tycker Three Kingdoms är historiskt men du tycker inte det. Och innan Saga fanns så ansågs Fall of the samurai som ett historiskt spel.

Medlem
Skrivet av Thane:

Men då säger du emot dig själv. CA tycker Three Kingdoms är historiskt men du tycker inte det. Och innan Saga fanns så ansågs Fall of the samurai som ett historiskt spel.

Jag har redan förklarat varför jag inte anser TK, vara det. Men underskatta aldrig den 1,5 miljarder stora Kinesiska marknaden!

Fall of the samurai var först ett DLC, till Shougun 2. Blev självständigt, och hamnade sen under Saga paraplyet där det hör hemma. Dock väldigt bra, gillade Napoleon också.

Men det är det Episkt stora historiska spelet jag väntar på. Tex medevil 3, eller Victoria, eller 30 åriga kriget.

Men du verkar missförstå med flit, vad jag skriver? Är du politiker? Dom gör alltid det i debatter!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Jag har redan förklarat varför jag inte anser TK, vara det. Men underskatta aldrig den 1,5 miljarder stora Kinesiska marknaden!

Fall of the samurai var först ett DLC, till Shougun 2. Blev självständigt, och hamnade sen under Saga paraplyet där det hör hemma. Dock väldigt bra, gillade Napoleon också.

Men det är det Episkt stora historiska spelet jag väntar på. Tex medevil 3, eller Victoria, eller 30 åriga kriget.

Men du verkar missförstå med flit, vad jag skriver? Är du politiker? Dom gör alltid det i debatter!

Helt ärligt tycker jag det blir rörigt när du säger att du går efter vad CA anser är historiska spel när det kommer till Saga men inte Three Kingdoms.

Fall of the Samurai har alltid varit fristående och aldrig en expansion till Shogun 2. Slagen är lika stora i saga-spelen som i de vanliga…

Medlem
Skrivet av Thane:

Helt ärligt tycker jag det blir rörigt när du säger att du går efter vad CA anser är historiska spel när det kommer till Saga men inte Three Kingdoms.

Fall of the Samurai har alltid varit fristående och aldrig en expansion till Shogun 2. Slagen är lika stora i saga-spelen som i de vanliga…

Snarare är det väl TK som jag anser faller ur ramarna. Och tillsammans med Saga Troy, snarare bör falla inom en ny genre "Halvfantasi" Jag saknar ett nytt historiskt spel, som de har varit. Och det senaste var Attila!

Fall of the samurai, annonserades först som ett DLC. Och var tänkt som ett, men gjordes om till en hybrid. Där om du ägde Shogun 2, kunde lira slag med styrkor från båda spelen i både SP/MP. Och du behövde bara starta det ena spelet, så fanns allt från båda spelen där! Om du köpte båda


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Snarare är det väl TK som jag anser faller ur ramarna. Och tillsammans med Saga Troy, snarare bör falla inom en ny genre "Halvfantasi" Jag saknar ett nytt historiskt spel, som de har varit. Och det senaste var Attila!

Fall of the samurai, annonserades först som ett DLC. Och var tänkt som ett, men gjordes om till en hybrid. Där om du ägde Shogun 2, kunde lira slag med styrkor från båda spelen i både SP/MP. Och du behövde bara starta det ena spelet, så fanns allt från båda spelen där! Om du köpte båda

Troy har varit historiskt grundat fram tills en expansion som släpptes i september det här året. Three Kingdoms är också historiskt grundat. Föreslår att du testar "records"-mode i Three Kingdoms om du är ute efter ett nytt historiskt total war. Vill du spela Three Kigdoms som total war-spelen har varit så går det.

Fall of the Samurai annonserades som en standalone expansion till Shogun 2 (https://www.pcgamer.com/total-war-shogun-2-fall-of-the-samura...) . Det har aldrig krävt att du äger Shogun 2 som Rise of the Samurai gör. Fall of the Samurai är för övrigt det sista spelet som CA släppte med de gamla långsama striderna. Striderna kunde vara i en halvtimme istället för att vara över på 10 minuter som i Rome 2 och framåt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Troy har varit historiskt grundat fram tills en expansion som släpptes i september det här året. Three Kingdoms är också historiskt grundat. Föreslår att du testar "records"-mode i Three Kingdoms om du är ute efter ett nytt historiskt total war. Vill du spela Three Kigdoms som total war-spelen har varit så går det.

Fall of the Samurai annonserades som en standalone expansion till Shogun 2 (https://www.pcgamer.com/total-war-shogun-2-fall-of-the-samura...) . Det har aldrig krävt att du äger Shogun 2 som Rise of the Samurai gör. Fall of the Samurai är för övrigt det sista spelet som CA släppte med de gamla långsama striderna. Striderna kunde vara i en halvtimme istället för att vara över på 10 minuter som i Rome 2 och framåt.

Du får jättegärna länka till riktiga historiska sidor om Troya, och "sagan om de tre kungadömmena"

Jag srev ju inte, som du säkert såg. Att det krävde shogun 2. Utan att det blev en hybrid, då de redan hade sammanfört spelen med varandra. Äger du båda, kan du lira allt i mot varandra. Har aldrig hänt mellan två separata spel i TW's historia någonsin. Det var ett DLC, som växte ur sina kläder, och lanserades som fristående. Men var tänkt som DLC från början. Och det var så det lät från CA, att de hade en stor sådan på gång.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Du får jättegärna länka till riktiga historiska sidor om Troya, och "sagan om de tre kungadömmena"

https://www.chinaeducenter.com/en/whychina/threekingdoms.php

Är Sagan om de tre kungadömmerna fiktiv? Både ja och nej. Personerna och händelserna har troligen funnits och hänt men i boken så är det överdrivet. Men återigen, det går att spela som vilket historiskt Total War som helst om du bara vill det.

https://weaponsandwarfare.com/2020/08/20/did-the-trojan-war-r...

I korthet om Troja: Ja, kriget har hänt och personerna i Illiaden har troligen funnits på riktigt. Men i Illiaden är det överdrivet, t.ex. storleken på arméer. Men det är flera slag i historien som har fått siffrorna uppskruvade en aning för att verka mer episka. Det var på det sättet man skrev i antiken.

12
Skriv svar