Ny antydan om Xbox-exklusivitet för Elder Scrolls VI: "Handlar inte om att straffa Playstation"

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Läs inlägget ovanför ditt så kanske du fattar galoppen (men förmodligen inte....)

Jag fattar galoppen om bra och dålig konkurrens. Men jag är för exklusiva spel. Det är så jag ser på det.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag fattar galoppen om bra och dålig konkurrens. Men jag är för exklusiva spel. Det är så jag ser på det.

Jag är också för exklusiva spel. Tiden det tar för att optimera ett spel för alla olika konsoller och alla olika kombinationer av PC tar för lång tid.
Att fokusera på en enhet innebär att spel kan släppas mer frekvent; vart tredje år istället för vart femte år. Och spelutvecklarna kan fokusera på att vara kreativa.

Men exklusivitet ska vara utvecklat från grunden. Om jag tar fram en ny smak av bullar i mitt kök så kan jag välja själv vem jag säljer dem till. Jag har givit något extra till världen.
Men om jag köper upp rättigheten till piggelin och säger "ska ni köpa piggelin i framtiden så måste ni komma och knacka på min dörr". Då är dålig exklusivitet.

Avstängd

Detta är väl ingen nyhet?

Medlem

Jag har inget emot exlusiva spel, oftast tycker jag att exlusiva spel har högre kvalité än andra spel just för att dom utvecklas för en maskin istället för alla, samt att kvalitékontroll utförs under utveckling av sony, microsoft och nintendo.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Rätt tydligt enligt mig. Minns inte alla intervjuer så klart, men här är ett exempel där Phil blev intervjuad om uppköpet och exklusiva spel: "But if you're an Xbox customer, this is the thing I want you to know: this is about delivering great exclusive games for you that ship on platforms where Game Pass exists".

Källa: https://comicbook.com/gaming/news/xbox-phil-spencer-bethesda-...

Jag tycker det snarare känns som att man letar sätt att misstolka dem för att försöka hålla nån typ av hopp uppe. Solklart enligt mig.

Nej. De har lekt med orden för att undivka direkt kritik. Hitta mig ett citat där de säger "The Elder Scrolls VI will be an Xbox exclusive." Det hade varit direkt. Allt annat är struntprat.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Nej. De har lekt med orden för att undivka direkt kritik. Hitta mig ett citat där de säger "The Elder Scrolls VI will be an Xbox exclusive." Det hade varit direkt. Allt annat är struntprat.

Jo. Det är tydligt enligt mig, sen får du tycka som du vill. Att kalla min tolkning för struntprat känns snudd på löjligt, höj nivån tack.

Min gissning är att de inte vill säga så rakt ut för ett specifikt spel som är många år bort. Dumt att låsa in sig 100% definitivt då världen kan förändras. Det jag anser är tydligt är att planen just nu är att alla framtida spel ska vara exklusiva "till xbox gamepass". Sen får vi se om det står sig eller om planen förändras. Vem vet, när tes6 väl släpps kanske gamepass till och med finns på andra konsoler också. Inte helt omöjligt att exempelvis kunna streama spelen till Switch eller PS5 i så fall.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jo. Det är tydligt enligt mig, sen får du tycka som du vill. Att kalla min tolkning för struntprat känns snudd på löjligt, höj nivån tack.

Min gissning är att de inte vill säga så rakt ut för ett specifikt spel som är många år bort. Dumt att låsa in sig 100% definitivt då världen kan förändras. Det jag anser är tydligt är att planen just nu är att alla framtida spel ska vara exklusiva "till xbox gamepass". Sen får vi se om det står sig eller om planen förändras. Vem vet, när tes6 väl släpps kanske gamepass till och med finns på andra konsoler också. Inte helt omöjligt att exempelvis kunna streama spelen till Switch eller PS5 i så fall.

Jag har inte sagt något om dig som person. Jag anser helt enkelt att det du sade inte stämde, vad är poängen med en åsikt om du inte tror att du har rätt? Du säger ju i ditt eget svar nu att "De inte vill säga så rakt ut för ett specifikt spel" vilket ju alltså då är precis det jag pekar på. Antingen köper du det som sägs i artikeln om att de inte längre tänker göra Elder Scrolls VI till PS5, vilket då borde falla inom samma ram för vad som skulle vara "dumt att låsa in sig 100%" till eller så gör du inte det. Tiden som har gått sedan köpet gjordes och denna informationen kom ut är inte så pass lång att det inte längre räknas som ett spel som "är många år bort."

EDIT: But I digress, kunde skippat att kalla det struntprat då det ju är väldigt avfärdande och anfallande typ som att du skulle försöka prata strunt. Anser fortfarande att du har fel så klart.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar