Den stora Lost Ark-tråden

Medlem

Huja, kan det låsa mitt i kön? Inte lyckats med det ångestdraget hitills själv, lucky me?

Plats 6k nu på tihrain, ner från 15k sen halv 5.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag kan inte ens ställa mig i kö..

Ah vad segt alltså! Hoppas dom får upp nya Europaregionen snart! Dvs. fler servrar!
Och sen när det lagt sig - server transfer, så alla får spela med sina vänner!


signatur

Niet.

Medlem

Spelar någon timme på morgonen innan jobbet börjar runt 07:00 istället, slipper all form av kö. Sen skippar jag resten av dagen för man kommer ändå inte in efter jobbet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Spelar någon timme på morgonen innan jobbet börjar runt 07:00 istället, slipper all form av kö. Sen skippar jag resten av dagen för man kommer ändå inte in efter jobbet.

har du hört talas om steam link eller teamviewer?

Medlem
Skrivet av noreason:

har du hört talas om steam link eller teamviewer?

Vad gör man med Teamviewer?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av noreason:

har du hört talas om steam link eller teamviewer?

Ja, båda. Vet inte om det bara är jag men känns ju rätt galet att man inte ska kunna spela när som helst på dygnet när det passar en. Istället ska man behöva anpassa sitt liv bara att för att man inte haft tillräckligt bra framförhållning från amazon sida, utan istället kör man serverunderhåll och utökning av kapacitet efter release. Detta borde skett innan. Det är ju inte som att amazon är någon liten indiestudio med begränsade resurser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Ja, båda. Vet inte om det bara är jag men känns ju rätt galet att man inte ska kunna spela när som helst på dygnet när det passar en. Istället ska man behöva anpassa sitt liv bara att för att man inte haft tillräckligt bra framförhållning från amazon sida, utan istället kör man serverunderhåll och utökning av kapacitet efter release. Detta borde skett innan. Det är ju inte som att amazon är någon liten indiestudio med begränsade resurser.

Ja de är värdelöst. 2022 och det är fortfarande kaos vartenda gång det släpps ett MMO. Håller med, som småbarnsförälder har man varken lust eller tid att lägga ner sin själ för att göra allt för att komma in. Man ska inte behöva använda TeamViewer för att spela ett spel idag🤦🏼‍♂️

Medlem

Och så var det dags för en 3 timmar Maintenance... Perfekt

Medlem
Skrivet av Kesofrallan:

Och så var det dags för en 3 timmar Maintenance... Perfekt

Ja precis när man loggar in och tänk spela innan jobbet ikväll så går det ner i 3h. Åter igen värdelös information!! Piss-launch..

Dex
Medlem
Skrivet av Deekar:

Ja precis när man loggar in och tänk spela innan jobbet ikväll så går det ner i 3h. Åter igen värdelös information!! Piss-launch..

Dom gick dock ut med informationen på Twitter typ 4 timmar innan dom tog ner det. Det tycker jag ändå är rätt ok. Svårt och veta det dagar innan kanske med allt kaos dom har nu förmodligen.

Medlem
Skrivet av Dex:

Dom gick dock ut med informationen på Twitter typ 4 timmar innan dom tog ner det. Det tycker jag ändå är rätt ok. Svårt och veta det dagar innan kanske med allt kaos dom har nu förmodligen.

Ledsen men det duger inte, jag talar nog för dom flesta att ingen av oss kollar Twitter för information angående detta. Jag kan ha fel men tror inte det. Loggade in igår vid 16:00 - Sirius 11.000st före - ok. Loggade in i morse, ingen kö. Skit glad och levlade men jag glömda kolla Twitter, seriöst...

Gnällkuk

Imponerad över hur folk är förvånade över att det är problem med loginköer och dylikt. Det är det näst mest spelade spelet genom tiderna på Steam, det är dessutom gratis så alla kan testa. Intresset översteg vida vad de hade trott så att det är stökigt nu i början är både logiskt och väntat.

Givetvis vill de skala upp, men att bara smälla upp servrar till höger och vänster är en riktigt dålig lösning eftersom vi rimligtvis kan anta att det faktiska spelartalet kommer ta en månad eller så tills det stabiliseras. Har du då massvis med servrar som är halvtomma/tomma behöver du försöka merga dessa.

Visst är det trist att vänta, men utöver det så är det ju i princip noll problem när du kommit in. Vill du ha en mer smärtfri upplevelse så är det bara att vänta tills intresset ebbat ut. Tror det är många som kanske tror det är en diablo-klon som efter ett tag inser att det här kanske inte är något för dem.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Imponerad över hur folk är förvånade över att det är problem med loginköer och dylikt. Det är det näst mest spelade spelet genom tiderna på Steam, det är dessutom gratis så alla kan testa. Intresset översteg vida vad de hade trott så att det är stökigt nu i början är både logiskt och väntat.

Givetvis vill de skala upp, men att bara smälla upp servrar till höger och vänster är en riktigt dålig lösning eftersom vi rimligtvis kan anta att det faktiska spelartalet kommer ta en månad eller så tills det stabiliseras. Har du då massvis med servrar som är halvtomma/tomma behöver du försöka merga dessa.

Visst är det trist att vänta, men utöver det så är det ju i princip noll problem när du kommit in. Vill du ha en mer smärtfri upplevelse så är det bara att vänta tills intresset ebbat ut. Tror det är många som kanske tror det är en diablo-klon som efter ett tag inser att det här kanske inte är något för dem.

Jag vill så gärna hitta ett fel i det du beskriver, men jag lyckas inte. Well Played !

Medlem

Vart fan shockad när jag kom in igår kl 20. Direkt utan kö. Spelade i 2 h. Fick mersmak så hoppas jag kommer in ikväll också

Medlem
Skrivet av meganollan:

Vart fan shockad när jag kom in igår kl 20. Direkt utan kö. Spelade i 2 h. Fick mersmak så hoppas jag kommer in ikväll också

Det var sådan kraftig belastning att det inte gick att ens sätta sig i kö under kvällen. Så en del, som du, hade tur och försökte logga in vid precis rätt tillfälle då belastningen inte var så stor och köerna inte hade hunnits byggas upp igen.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Imponerad över hur folk är förvånade över att det är problem med loginköer och dylikt. Det är det näst mest spelade spelet genom tiderna på Steam, det är dessutom gratis så alla kan testa. Intresset översteg vida vad de hade trott så att det är stökigt nu i början är både logiskt och väntat.

Givetvis vill de skala upp, men att bara smälla upp servrar till höger och vänster är en riktigt dålig lösning eftersom vi rimligtvis kan anta att det faktiska spelartalet kommer ta en månad eller så tills det stabiliseras. Har du då massvis med servrar som är halvtomma/tomma behöver du försöka merga dessa.

Visst är det trist att vänta, men utöver det så är det ju i princip noll problem när du kommit in. Vill du ha en mer smärtfri upplevelse så är det bara att vänta tills intresset ebbat ut. Tror det är många som kanske tror det är en diablo-klon som efter ett tag inser att det här kanske inte är något för dem.

Jag är imponerad över att folk är så förlåtande över massköer 2022... Hade det varit Battlefield eller CoD som haft server stul så hade det rullats huvuden. Nej jag vet att det inte är samma sak men ni fattar poängen. Jag har spelat MMORPG sen 2000 och det är sjukt att det är samma problem varje gång. Detta är värre än WoWs värsta köer. 20 år senare måste man ju för fan kunnat hitta en bättre lösning. Hur gjorde det på Korea launchen? Var det samma kaos då?

Jag skiter lite i köerna i sig. Men låt då folk iallafall få Transfera sina gubbar sen så man kan lira ihop med sina vänner på samma server. Ska inte behöva vänta ut köer och göra nya gubbar för att kunna lira med mina polare.

Sluta vara så helvetes förlåtande över köer, spelet blir inte sämre för det!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Givetvis vill de skala upp, men att bara smälla upp servrar till höger och vänster är en riktigt dålig lösning eftersom vi rimligtvis kan anta att det faktiska spelartalet kommer ta en månad eller så tills det stabiliseras. Har du då massvis med servrar som är halvtomma/tomma behöver du försöka merga dessa.

Tydligen är det så att de inte kan öka kapaciteten hur mycket som helst i en region, det finns begränsningar för infrastrukturen i spelet. Det är ett antal saker som delas mellan alla servrar i regionen, som namn, auktioner, instancer för team/raider osv.

De ska nu skapa en ny region i EU som kommer heta "EU West". Den kommer sannolikt bara ha ett fåtal helt nya servrar, och dessa kommer inte vara kopplade till nuvarande EU region på något sätt.

https://forums.playlostark.com/t/update-on-current-top-issues...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tydligen är det så att de inte kan öka kapaciteten hur mycket som helst i en region, det finns begränsningar för infrastrukturen i spelet. Det är ett antal saker som delas mellan alla servrar i regionen, som namn, auktioner, instancer för team/raider osv.

De ska nu skapa en ny region i EU som kommer heta "EU West". Den kommer sannolikt bara ha ett fåtal helt nya servrar, och dessa kommer inte vara kopplade till nuvarande EU region på något sätt.

https://forums.playlostark.com/t/update-on-current-top-issues...

Lost Ark har ju funnits ute sedan 2019 i Korea, borde de inte ha vetat om spelets begränsningar redan då? Tänkte på det som stod i inlägget du länkade: "limitations with Lost Ark’s architecture". I korea har de förvisso säsong 2, va?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Imponerad över hur folk är förvånade över att det är problem med loginköer och dylikt. Det är det näst mest spelade spelet genom tiderna på Steam, det är dessutom gratis så alla kan testa. Intresset översteg vida vad de hade trott så att det är stökigt nu i början är både logiskt och väntat.

Givetvis vill de skala upp, men att bara smälla upp servrar till höger och vänster är en riktigt dålig lösning eftersom vi rimligtvis kan anta att det faktiska spelartalet kommer ta en månad eller så tills det stabiliseras. Har du då massvis med servrar som är halvtomma/tomma behöver du försöka merga dessa.

Visst är det trist att vänta, men utöver det så är det ju i princip noll problem när du kommit in. Vill du ha en mer smärtfri upplevelse så är det bara att vänta tills intresset ebbat ut. Tror det är många som kanske tror det är en diablo-klon som efter ett tag inser att det här kanske inte är något för dem.

Håller med om det mesta du säger men det som är tråkigt just nu är att det inte ens går att sätta sig i kö på kvällar och helger så spelet är i princip ospelbart om man inte har tur och faktiskt kan ställa sig i kön.

Smilegate och Amazons "lösning" som presenterades häromdagen hjälper förvisso nya spelare som ännu inte börjat lira än men hjälper föga för oss som redan investerat flera dussin timmar i sina rosters och inte vill rerolla på nytt. Server transfers borde vara prio ett efter att nya EU regionen är live.

Medlem
Skrivet av magma:

Lost Ark har ju funnits ute sedan 2019 i Korea, borde de inte ha vetat om spelets begränsningar redan då? Tänkte på det som stod i inlägget du länkade: "limitations with Lost Ark’s architecture". I korea har de förvisso säsong 2, va?

Jag tror det beror på att både NA och EU är mycket större än vad de någonsin haft i Sydkorea. Nedan är ett pressmeddelande från Smilegate angående ett vinterevent i Lost Ark Sydkorea som gjorde att totala antalet samtidiga användare slog rekord med 230 000. Om man delar EU/NA är det trots allt runt 650 000 per region ( två regioner i USA).
https://newsroom.smilegate.com/eng/GrandWinterEvent

Medlem

Fattar inte varför folk nämner server transfers, det är inte ens grej i spelet. De har sagt minst 20 gånger i forumet att det inte existerar men ändå tjatar man om det. Det kommer ta flera månader att implementera det (om det ens är möjligt? gick inte så bra för Korea när de testade läste jag) så det är ingen lösning alls då minst 500k kommer försvinna inom 1-2 månader naturligt.

Det dem måste göra att är att köpa ut folk, dem måste komma med erbjudande till folk som redan har spelat en del och få över folk till nmya regionen. Det kan vara 10k RC, en del skins osv. Jag tror inte så många nya kommer gå till den nya regionen för den lär vara död om några månader så målet för dem att få fler spelare till den nya regionen. Sen köper jag inte heller "ingen pallar rerolla". Pallar man köra 4 olika accounts med 6 alts på varje så tror jag nog man överlever att rerolla.

Gnällkuk
Skrivet av Deekar:

Jag är imponerad över att folk är så förlåtande över massköer 2022... Hade det varit Battlefield eller CoD som haft server stul så hade det rullats huvuden. Nej jag vet att det inte är samma sak men ni fattar poängen. Jag har spelat MMORPG sen 2000 och det är sjukt att det är samma problem varje gång. Detta är värre än WoWs värsta köer. 20 år senare måste man ju för fan kunnat hitta en bättre lösning. Hur gjorde det på Korea launchen? Var det samma kaos då?

Jag skiter lite i köerna i sig. Men låt då folk iallafall få Transfera sina gubbar sen så man kan lira ihop med sina vänner på samma server. Ska inte behöva vänta ut köer och göra nya gubbar för att kunna lira med mina polare.

Sluta vara så helvetes förlåtande över köer, spelet blir inte sämre för det!

När du har mer än en miljon spelare som ska in på ett begränsat antal servrar så blir det ett otroligt svårt problem att lösa på ett bra sätt. Det är en helt abnorm mängd trafik som behöver portioneras ut för att inte sänka alla system, utöver det så ska inte de som redan är inne påverkas heller.

Det går givetvis att alltid planera bättre, men jag tror inte de i sin vildaste fantasi hade kunnat förutse intresset för LA här i väst. Jag tror de sköt sig själva lite i foten när de bara gav founders pack-människorna tre dagars early access. Vet inte om det var här eller någon annanstans som jag läste det, men de hade tydligen sålt 1,5m founders pack innan f2p release.

Att få alla spelare att synca och dessutom alla databaser att inte kasta sig på rygg är inte en helt enkel sak att lösa. Visst är det frustrerande när man inte ens kan ställa sig i kö för att servrarna är för belastade, men hade man inte haft någon gräns så hade det nog resulterat i fler problem. Tror inte de som redan är inne och spelar hade varit supernöjda om servern la sig på rygg för att de inte kunde hantera inloggningarna på ett bättre sätt.

Och nej, du har helt rätt. Det går inte att jämföra för fem öre mot CoD eller BF 2042. Man kan vara förstående för problemen och inse att det kanske inte finns en bra lösning som dessutom går att implementera på väldigt kort sikt.

Skrivet av magma:

Lost Ark har ju funnits ute sedan 2019 i Korea, borde de inte ha vetat om spelets begränsningar redan då? Tänkte på det som stod i inlägget du länkade: "limitations with Lost Ark’s architecture". I korea har de förvisso säsong 2, va?

Tror inte det blev en sådan enorm megasuccé över en natt där. Spelet ser ju nästan identiskt ut som när det först utannonserades 2013 eller om det var 2014. Motorn och tekniken bakom är nog inte superfräsch idag.

Skrivet av Gen:

Håller med om det mesta du säger men det som är tråkigt just nu är att det inte ens går att sätta sig i kö på kvällar och helger så spelet är i princip ospelbart om man inte har tur och faktiskt kan ställa sig i kön.

Smilegate och Amazons "lösning" som presenterades häromdagen hjälper förvisso nya spelare som ännu inte börjat lira än men hjälper föga för oss som redan investerat flera dussin timmar i sina rosters och inte vill rerolla på nytt. Server transfers borde vara prio ett efter att nya EU regionen är live.

Good guy move, men ska jag vara ärlig så tror jag knappast på det.

Skrivet av daniisco:

Fattar inte varför folk nämner server transfers, det är inte ens grej i spelet. De har sagt minst 20 gånger i forumet att det inte existerar men ändå tjatar man om det. Det kommer ta flera månader att implementera det (om det ens är möjligt? gick inte så bra för Korea när de testade läste jag) så det är ingen lösning alls då minst 500k kommer försvinna inom 1-2 månader naturligt.

Det dem måste göra att är att köpa ut folk, dem måste komma med erbjudande till folk som redan har spelat en del och få över folk till nmya regionen. Det kan vara 10k RC, en del skins osv. Jag tror inte så många nya kommer gå till den nya regionen för den lär vara död om några månader så målet för dem att få fler spelare till den nya regionen. Sen köper jag inte heller "ingen pallar rerolla". Pallar man köra 4 olika accounts med 6 alts på varje så tror jag nog man överlever att rerolla.

Ska jag vara ärlig så tror jag knappast på att det är jättekomplicerat att lösa. Spelet är F2P och hade det funnits enkla transfers så hade folk kunnat börja spela med andra utan att förlora något på det direkt. Jag tror det är deras affärsstrategi att tvinga folk att börja om och spendera mer pengar eller grinda f2p på nytt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Fulci:

Jag tror det beror på att både NA och EU är mycket större än vad de någonsin haft i Sydkorea. Nedan är ett pressmeddelande från Smilegate angående ett vinterevent i Lost Ark Sydkorea som gjorde att totala antalet samtidiga användare slog rekord med 230 000. Om man delar EU/NA är det trots allt runt 650 000 per region ( två regioner i USA).
https://newsroom.smilegate.com/eng/GrandWinterEvent

Oj, ja då kan man ju verkligen förstå varför det är problem här i väst


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, ja då kan man ju verkligen förstå varför det är problem här i väst

De borde delat Europa i två regioner från start som de gjorde i USA. Det hade nog minskat problemen. Som andra sagt, problemet är nu att få användare att välja nya regionen.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

När du har mer än en miljon spelare som ska in på ett begränsat antal servrar så blir det ett otroligt svårt problem att lösa på ett bra sätt. Det är en helt abnorm mängd trafik som behöver portioneras ut för att inte sänka alla system, utöver det så ska inte de som redan är inne påverkas heller.

Det går givetvis att alltid planera bättre, men jag tror inte de i sin vildaste fantasi hade kunnat förutse intresset för LA här i väst. Jag tror de sköt sig själva lite i foten när de bara gav founders pack-människorna tre dagars early access. Vet inte om det var här eller någon annanstans som jag läste det, men de hade tydligen sålt 1,5m founders pack innan f2p release.

Att få alla spelare att synca och dessutom alla databaser att inte kasta sig på rygg är inte en helt enkel sak att lösa. Visst är det frustrerande när man inte ens kan ställa sig i kö för att servrarna är för belastade, men hade man inte haft någon gräns så hade det nog resulterat i fler problem. Tror inte de som redan är inne och spelar hade varit supernöjda om servern la sig på rygg för att de inte kunde hantera inloggningarna på ett bättre sätt.

Och nej, du har helt rätt. Det går inte att jämföra för fem öre mot CoD eller BF 2042. Man kan vara förstående för problemen och inse att det kanske inte finns en bra lösning som dessutom går att implementera på väldigt kort sikt.

Tror inte det blev en sådan enorm megasuccé över en natt där. Spelet ser ju nästan identiskt ut som när det först utannonserades 2013 eller om det var 2014. Motorn och tekniken bakom är nog inte superfräsch idag.

Good guy move, men ska jag vara ärlig så tror jag knappast på det.

Ska jag vara ärlig så tror jag knappast på att det är jättekomplicerat att lösa. Spelet är F2P och hade det funnits enkla transfers så hade folk kunnat börja spela med andra utan att förlora något på det direkt. Jag tror det är deras affärsstrategi att tvinga folk att börja om och spendera mer pengar eller grinda f2p på nytt.

Köper inte ursäkten att de inte kunde förutspå hypen. Åter igen, det är ALLTID så här på nya MMO. Gör dubbelt så många servrar. Inte så att de inte har råd. Till och med Wolcen hade samma problem....
Men det värsta av allt är ju att de inte har möjligheten så att man kan flytta på sina gubbar. Då blir det ju tryck på servrarna! Plus att folk blir less på att man inte kommer kunna spela ihop med sina vänner som började någon dag efter.

Dom har världens största företag i röven. Lös det bara...

Medlem
Skrivet av daniisco:

Fattar inte varför folk nämner server transfers, det är inte ens grej i spelet. De har sagt minst 20 gånger i forumet att det inte existerar men ändå tjatar man om det. Det kommer ta flera månader att implementera det (om det ens är möjligt? gick inte så bra för Korea när de testade läste jag) så det är ingen lösning alls då minst 500k kommer försvinna inom 1-2 månader naturligt.

Det dem måste göra att är att köpa ut folk, dem måste komma med erbjudande till folk som redan har spelat en del och få över folk till nmya regionen. Det kan vara 10k RC, en del skins osv. Jag tror inte så många nya kommer gå till den nya regionen för den lär vara död om några månader så målet för dem att få fler spelare till den nya regionen. Sen köper jag inte heller "ingen pallar rerolla". Pallar man köra 4 olika accounts med 6 alts på varje så tror jag nog man överlever att rerolla.

Men sluta försvar dem... Då borde väl de ha implementerat det från första början! Det är ju ingen raketforskning att folk skulle vara villiga att byta server. Speciellt när man inte kan lira ihop.

Ja, nej, en del spelstudios får göra lite va de vill och vissa blir halshuggna vid minsta snedsteg.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Men sluta försvar dem... Då borde väl de ha implementerat det från första början! Det är ju ingen raketforskning att folk skulle vara villiga att byta server. Speciellt när man inte kan lira ihop.

Ja, nej, en del spelstudios får göra lite va de vill och vissa blir halshuggna vid minsta snedsteg.

Försvara dem? Var försvarar jag dem? De skulle absolut ha gjort detta från första början, inget snack om saken.

Medlem

Haha "lös det bara" och annat skoj. Det är ju underhållning i alla fall. Jag förstår frustrationen men som folk försöker förklara så är det inte så jävla lätt. Jag vet inte men jag antar att amazon i sig inte har så mycket att säga till om när det kommer till hur spelet är programmerat som en grund exempelvis. Jag utgår från att de inte kan göra vad de vill med det.
Som alla säger så det går inte att jämföra med Battlefield eller Call of Duty. Där kan du lätt skala upp med fler servrar för du ska bara interagera med upp till servermax tills matchen är slut och sen kan servern dö. De servrar vi har här är servrar som har ett maximalt antal spelare för att inte backend ska dö av mängden connections. Du kan inte rent tekniskt vara ett oändligt antal spelare på en och samma server, och om de inte har access till att programmera spelet och dess grund så kan man inte heller göra något sätt att fixa migreringar mellan servrar för karaktärer vid behov heller troligtvis.

Medlem
Skrivet av Deekar:

ARPG + MMO= det bästa från två genrer. Detta är allt jag någonsin önskat mig spelmekaniskt. (Hoppas det inte kommer va för mkt f2p-piss bara.) Ett Diablo fast MMO och som ska va riktigt bra endgame. Snabbt är det med! Kul för folk som vill rusha!
Blir Diablo 4 ett MMO med bra endgame så kommer jag dö lycklig.
Grafiskt sett tycker jag det ser riktigt bra ut när man väl spelar. Där emot kunde cutscenes va finare. Sen gillar jag inte genderlock, men det är nog det ända negativa hittils förutom dessa jävla köer😂

Jag har get upp på spelet, men tjejen envisas med att försöka. Nu stänger spelet ner pga för mycket kö.
Det är inte så att det tar och bara "disconnect" och sedan får man försöka ansluta igen, Nej, det stänger ner och det tar ju bort emot 1 min att få igång spelet igen. Ett spel kan få ha hur många funktion och dyligt som helst, men när admin är så dåligt som det är här så är det oacceptabelt. Blizzard fick välldigt mycket skit när D3 strulade; detta ligger i samma kategori.

Vad jag nu förstår är att funktionerna som finns i detta spel kan jämföras med riktigt fina råvaror i en lyxig maträtt. Sedan tar man dessa exklusiva , fina råvaror och kokar det i bajs. Resultatet är lyxigt men oätligt...

Medlem

Det är bra att ni klagar och att spelet får ovärdigt betyg på Steam. Tyck inte synd om er företag, dom får kasta lite mer pengar om dom ej vill chansa på denna utgång.

Skriv svar