Dying Light 2 buggstädas för fullt

Medlem

Har bara upplevt en bug, en npc som inte dök upp för att lämna in ett side quest. Startade om så var det löst.

Tycker "Exposing additional video settings" är det mest intressanta i patch notesen! More graphics, pls.

Medlem

Fick en trevlig bugg redan när jag stoppade i skivan i xboxen, spelet vägrade installera och ladda ner patch.
Provade att installera offline vilket funkade men sen kraschade spelet direkt vid start (när det letade efter uppdatering).

Fick installera via Xbox-appen (går ju att förladda spel man inte äger) och sedan stoppa in skivan för att få “check” att jag äger spelet..

Medlem

På PS4 är spelet "knappt" spelbart, inte för mig i alla fall.
Ofta så är AI helt stillastående i några sekunder, slår man på dom så vrids huvudet som på en konstig trasdocka. Teleporteras gör dom också i strider...
Ljud som försvinner, ofta vid dialoger så storyn blir helt förstörd..gud så många buggar...

Blir lite fundersam när dom skriver på twitter att det kommer en patch, men den kommer inte förän nästa vecka till PS...varför inte bara släppa de buggar dom enligt deras tweet har fixat? Speciellt när det är så här tidigt i deras release...

Medlem

Känns nästan lika trasigt som Cyberpunk, tråkigt att det är så kass upplösning på dom nya konsollerna också, kanske köper det på Rea i framtiden.

Men man började ana oråd när TheRadBrad fick spela det på PC istället för PS5 precis som han gjorde med Cyberpunk och då kan man misstänka att konsolversionen är kass.

Lite synd för det verkar vara ett skoj spel annars.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Skönt att de buggfixar snabbt, kanske värt att plocka upp spelet på rea om några månader när det inte längre är early access och alla buggar är borta

Medlem

hittils helt fantastiskt spel med lite små problem såklart, största irritationen är Quest där man ska följa en person coh den tpar bort, när man når den istället för springa, och att du inte kan binda om knappar utan att förstöra dina parkour förmågor såsom slide etc.

men utöver det skulle jag säga den är i samma nivå med DL1, och jag och polaren har spelat alla side missions och vi har spelat ca 35 timmar och vi har precis fått paraglidern.

Sanslöst hur stort spelet är, och ja sist men inte sist copy pastan på byggnader är riktigt tråkig precis som alla open world spel, åtminstånde lägg lite kärlek på byggnaderna.

Medlem
Skrivet av Crank:

Känns nästan lika trasigt som Cyberpunk, tråkigt att det är så kass upplösning på dom nya konsollerna också, kanske köper det på Rea i framtiden.

Men man började ana oråd när TheRadBrad fick spela det på PC istället för PS5 precis som han gjorde med Cyberpunk och då kan man misstänka att konsolversionen är kass.

Lite synd för det verkar vara ett skoj spel annars.

Jag kan ju säga att du har fel i varenda mening.

12
Skriv svar