King Arthur: Knight’s Tale

Robot
King Arthur: Knight’s Tale

Kungalegender möter Xcom - kärlek uppstår.

#king-arthur-knights-tale


Skribent

Härlig recension! Riktigt kul att de lyckades knyta ihop säcken på ett bra sätt. Lirade den första delen i early access och tyckte att det kändes riktigt lovande. Ska bli roligt att sätta tänderna i det färdiga spelet nu.

Backloggens befriare

Sluuutaaa! Säg att det är dåligt istället! Jag har inte tiiiiid 😜


signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Skrivet av keffkebab:

Sluuutaaa! Säg att det är dåligt istället! Jag har inte tiiiiid 😜

Det börjar bli dags att... befria backloggen.


signatur
Skribent
Skrivet av keffkebab:

Sluuutaaa! Säg att det är dåligt istället! Jag har inte tiiiiid 😜

Ok, jag ändrar mig bara för dig, Spelet är 1/100

XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vafasen, det här spelet har jag missat helt och det ser riktigt bra ut. Får bli ett köp framöver

RmK
Medlem

Bra recension, jag håller med när jag ser bilder och videor på spelet att det verkligen kunde vara lite mer färg i spelet. Jag kommer nog garanterat plocka upp detta eftersom jag älskar Xcom spelen och behöver mer av det i mitt liv.

Medlem

Wishlistar på steam och väntar på rea

Medlem

Bra recension! Har också börjat spela och har väldigt svårt att slita mig

FM-guru
F.d. Sisyr

Hur har jag missat detta spel? Måste ha blandat ihop det med Tainted Grail: Conquest när jag sett det. Aja, som RPG-nörd måste jag förstås testa detta.

Backloggens befriare
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ok, jag ändrar mig bara för dig, Spelet är 1/100

XD

Jag VISSTE det!


signatur

Ad hoc addendum

Dex
Medlem

Har också helt missat detta. Det ser ju riktigt trevligt ut! Har letat efter ett nytt rollspel och köra så får nog bli detta!

Medlem

-Titel : gräver djupt
-Betyg: saknar djup

....

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Hur har jag missat detta spel? Måste ha blandat ihop det med Tainted Grail: Conquest när jag sett det. Aja, som RPG-nörd måste jag förstås testa detta.

Utvecklarnas förra spel gick ju också lite under radarn. Det känns som de skulle kunna lägga lite pengar på sin marknadsföring för jag tror det skulle gynna dem i längden. Det är synd att bra spel ska hamna i skuggan just för att det inte är något av de större teamen som gör dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av meganollan:

-Titel : gräver djupt
-Betyg: saknar djup

....

Om du läser så skriver jag att spelet gräver djupare i RPG-aspekten gentemot deras tidigare spel, men sen saknar "lite" av de djupet som Baldur's Gate och mer renodlade RPG-spel har.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Hmm, det här ser ut ungefär som det vore ett reskin av deras Warhammer-spel, fast med lite annan vinkel. Får hoppas att det är sp pass bra som det verkar av recensionen för det var horriblt fult och ser ut som det är tio år gammalt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har alltid gillat stämningen som Neocore skapat i sina King Arthur spel, så ser fram emot att spela det här!

Medlem

Herregud, nu blev man hype! Älskar medeltidsmiljö och Kung arthurlegenden och älskar XCOM.

Och som gamer finns inget bättre än känslan av "bara en runda till".


signatur

Memento Mori

Medlem

jag blev klar med divinity 2 för ca ett halvår sedan och har varit sugen på ett nytt RPG på sistone, men vill inte "spoila" BG3 förän det lämnat early access. är det här en duglig "mellanlandning", eller är det inte i närheten samma sak?

det ser intressant ut, men jag la 300+ timmar på divinity 2 utan problem, så om det här t.ex. är avklarat på 30-40h vet jag inte...

Skribent
Skrivet av quadratis:

jag blev klar med divinity 2 för ca ett halvår sedan och har varit sugen på ett nytt RPG på sistone, men vill inte "spoila" BG3 förän det lämnat early access. är det här en duglig "mellanlandning", eller är det inte i närheten samma sak?

det ser intressant ut, men jag la 300+ timmar på divinity 2 utan problem, så om det här t.ex. är avklarat på 30-40h vet jag inte...

Det är ju definitivt inget Divinity 2 i längd. Men jag skulle säga 40-60 h om du inte bara kör huvuduppdragen. Sen är spelet mer åt Xcom än åt Divinity och BG, men jag tycker det definitivt fyller upp ett tomrum tills BG3 kommer.

Sen beror det ju på om du vill ha ett renodlat RPG, eller om du är ok med att spelet mer är en strategi/rpg-hybrid så som Xcom.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Utvecklarnas förra spel gick ju också lite under radarn. Det känns som de skulle kunna lägga lite pengar på sin marknadsföring för jag tror det skulle gynna dem i längden. Det är synd att bra spel ska hamna i skuggan just för att det inte är något av de större teamen som gör dem.

Kollade upp utvecklaren när jag läste detta, det är ju samma grabbar som gjorde gamla goda "King Arthur - The Role-playing Wargame", ett buggigt (ofärdigt, skulle jag vilja påstå) men väldigt underhållande spel. Dock inte lirat deras Van Helsing- eller Warhammer-spel.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Kollade upp utvecklaren när jag läste detta, det är ju samma grabbar som gjorde gamla goda "King Arthur - The Role-playing Wargame", ett buggigt (ofärdigt, skulle jag vilja påstå) men väldigt underhållande spel. Dock inte lirat deras Van Helsing- eller Warhammer-spel.

Ja jag tror det här spelet är lite en fortsättning på Wargame-spelen (?)

Hade ingen koll på att de gjort Van Helsing, men jag lirade det spelet på Xbox. Var underhållande


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är många delar som tilltalar mig med detta spel.
Men det blir ett senare inköp ändå, bättre att det får patchas och dylikt som med de flesta spel.

Backloggen måste ju prioriteras likväl.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Testpilot

Fasen! Hade en lucka i mitt schema i backloggen och sen kommer ni med detta. [Hytter med näven]

Jaha , inköpt och installeras just nu

Medlem

Älskar när man läser om spel som man inte hade någon aning om, men nu helt plötsligt måste köpa. Bra recension!

Hur "avancerad" är modifiering av utrustningen jämför med XCOM? Går det att uppgradera vapen och så, eller är det bara att hitta nya utrustning/runor och applicera på valfri karaktär?

Skribent
Skrivet av 73mpl4R:

Älskar när man läser om spel som man inte hade någon aning om, men nu helt plötsligt måste köpa. Bra recension!

Hur "avancerad" är modifiering av utrustningen jämför med XCOM? Går det att uppgradera vapen och så, eller är det bara att hitta nya utrustning/runor och applicera på valfri karaktär?

Tack!

Alla karaktärer har sin egen utrustning, så runorna uppgraderar "bara" statsen. Du kan därmed inte ge Mordred en en pilbåge då han är en tank med svärd och sköld. Det går inte heller forska fram nya utrustning i basen. Så det är här spelet saknar lite "djup", men egentligen inget jag heller stört mig på speciellt mycket.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tack!

Alla karaktärer har sin egen utrustning, så runorna uppgraderar "bara" statsen. Du kan därmed inte ge Mordred en en pilbåge då han är en tank med svärd och sköld. Det går inte heller forska fram nya utrustning i basen. Så det är här spelet saknar lite "djup", men egentligen inget jag heller stört mig på speciellt mycket.

Ah, tack! Misstänkte att det var något sådant. Kollade lite på gameplay efter jag läste recensionen nu också, och det ser inte ut som något jag kommer att störa mig på heller. Blir ett trevligt höstspel!

Medlem

Ser skoj ut, blir ett köp i framtiden.

Liten parantes, kollade upp spelet på Steam och det tar tydligen upp 120 GB! Är det inte rätt mycket?

Medlem

Vill höja ett varningens finger för den här spelutvecklaren (NeocoreGames). Deras tidigare spel var Van Helsing, Deathtrap och Warhammer 40k: Inquisitor. Spelen i sig var inte tråkiga att spela, men var rena buggfesterna, där de första två övergavs av utvecklaren. Till Deathtrap exempelvis utlovades expansioner (stod t.o.m. i huvudmenyn i spelet) redan vid release så man trodde att spelet hade en rolig framtid till mötes, men dessa släpptes aldrig. Istället övergav man spelet med buggar som gjorde att spelet inte gick att spela co-op i endgame (det blev alltid desynkproblem efter typ våg 30) och samtliga av deras spel har haft otroligt dålig nätverkskod med åtskilliga buggar. Jag och en kompis sa att vi aldrig någonsin skulle köpa ett spel av denna utvecklare igen.

Men så kom Warhammer 40k: Inquisitor och det SÅG ju bra ut på bilder, och min kompis köpte det till oss trots att vi sagt aldrig mer något från denna utvecklare. Det visade sig att spelet ÄR det mest buggiga spelet jag någonsin har spelat, och jag har spelat spel i över 35 år. Jag orkar inte lista alla problem det spelet hade för, herregud, det var så fruktansvärt många att det kändes som en tidig alpha-version trots att man hade betalat 500 spänn för skiten i en full release. Jag överdriver inte när jag säger att två tredjedelar av alla skills i skillträden inte fungerade eller gjorde det som stod på skillsen. Multiplayer var konstant rubberbanding eller att man inte kunde se varandra, dupingproblem, kartor som inte gick att spela färdigt, crafting som var totalt urbuggad, itemstash där saker kunde försvinna eller alla items flyttade runt, ljudproblem, grafikflimmer, saknade texturer, krascher, etc. etc. (så otroligt mycket mer jag inte orkar gå in på). Det tog uppåt två år efter spelets release innan det började bli någorlunda ordning, men då ändrade man också saker som spelets hastighet vilket gjorde att allt kändes otroligt konstigt att spela. Man släppte också en ny DLC för att mjölka pengar trots att spelet hade så otroligt många problem som inte var åtgärdade. Utöver att kort hoppa in och snabbtesta lite så slutade vi dock att spela spelet efter första två veckorna där vi definitivt sa att vi aldrig kommer lägga en krona till på ett spel från NeocoreGames.

Så låt mig säga att jag är skeptisk även till detta spel och jag kommer inte att skaffa det trots att det här annars hade varit något helt i min stil. Kanske finns det också en anledning till att de plötsligt plockat bort co-op ur sitt spel som funnits i alla deras tidigare spel.

Skribent
Skrivet av Mortac:

Så låt mig säga att jag är skeptisk även till detta spel och jag kommer inte att skaffa det trots att det här annars hade varit något helt i min stil. Kanske finns det också en anledning till att de plötsligt plockat bort co-op ur sitt spel som funnits i alla deras tidigare spel.

Jag har inte stött på några allvarliga buggar i detta spel. Det har kraschat två gånger, men jag tror det var för att jag inte hade uppdaterat grafikkortsdrivrutinerna. Angående co-op så hade jag ingen aning om att det ens skulle vara med och om sanningen ska fram så kan jag inte riktigt se hur det skulle passa in heller? Det är som du skulla ha co-op i Xcom, funkar ju dela upp karaktärerna i striderna, men resten av spelet skulle bli mycket väntande för alla andra än spelare ett.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar