Diskutera - Hur bra var första spelhalvåret 2022?

Robot
Diskutera - Hur bra var första spelhalvåret 2022?

Elden Ring var störst - var det också bäst?

#diskutera


Medlem

Ett av tidernas sämsta spelår än så länge (säger ganska mycket med tanke på 2020 och 2021). Shredder's Revenge var en räddning på första halvan och Metal: Hellsinger kommer lyfta andra halvan, två titlar gör dock inte ett bra spelår.

Medlem

Oj. Sjukt svårt att komma på vilket som var näst bäst. Att Elden Ring är överlägsen etta är inte direkt överraskande då det snarare slåss om bästa spel genom tiderna än bäst i år.

En av de bästa spelupplevelserna det här året är helt klart co-op med min femåring genom Kirby and the Forgotten Land. Så mysigt att äntligen få spela riktiga spel tillsammans med dottern <3

Medlem

Elden ring och Horizon.,..... vad har jag missat?

Medlem

Sjukt bra spel år ännu


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tycker det varit fullt upp med Elden Ring, Infernax, Sifu, Shredders revenge, Kirby, Pokemon Legends. Inte en jättevår, men funkat bra.
2023 ser just nu galet ut eftersom vartenda företag har skjutit fram stortitlar. Så det känns som lugnet före stormen just nu och är helt fine med det!


signatur
Medlem
Skrivet av vamp:

Oj. Sjukt svårt att komma på vilket som var näst bäst. Att Elden Ring är överlägsen etta är inte direkt överraskande då det snarare slåss om bästa spel genom tiderna än bäst i år.

Precis.

1. Elden Ring
2. ...


signatur

Memento Mori

Medlem

Fruktansvärt dåligt spelår såhär långt, riktiga långkörare lyser med sin frånvaro.. ljuspunkterna var elden ring och dying light 2+ back for blood(släpptes de dock iår?)
Är ledsamt att cod:warzone är det enda spel man fortfarande spelar kontinuerligt,..
Ser fram emot witcher 3 next gen och att äntligen spela igenom 1a varvet av expansionerna

Medlem

Elden Ring på plats 1-10🤷‍♂️

Medlem

Som många andra slår jag ett slag för Elden Ring 😎
Förutom det säger jag höjdpunkterna är

Releasen av Steam Deck 🤓
Release av VR moddar för Resident evil 2, 3, 7 8 till PC. (Själv bara spelat 2an men en riktigt bra upplevelse, ALDRIG mera Resident evil utan VR) 😱👍
Årets bästa VR spel hitils iår Wanderer bör ingen missa 🏆


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Forbidden West var väldigt bra, hoppas på en DLC snart. Elden Ring var inte min grej tyvärr. Så mina konsoler står och samlar damm just nu. Spelade om Uncharted 4 PS5 versionen i brist på annat.

Får hoppas nästa spelår blir bättre.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Har fortfarande inte spelat Elden Ring, kanske borde skaffa det någon gång.

Det enda storspelet jag har spelat i år är Horizon Forbidden West, annars så har jag haft roligt med mindre spel som ANNO: Mutationem, The Ascent (PS4), Weird West, Souldiers, Eiyuden Chronicle: Rising, Pocky & Rocky Reshrined osv. Många bra spel som har släppts under våren.

Medlem

Har spelat följande i år och tycker det varit ett bra år hittils:

1. Elden ring: sjukt överskattat men ändå väldigt bra. 4/5
2. Horizon forbidden west: Allt var bättre än ettan förutom storyn 4/5
3. Cuphead DLC: Lika kul som grundspelet men hade hoppats på mer innehåll 4/5

Ska försöka hinna med Sifu i sommar

Ambassadör
Xbox

Tycker nog också att det har varit ett bra år hittills, har ju släppts mängder av spel? Förstår inte riktigt det här snacket om att det skulle vara tomt, kanske är det så att vissa borde bredda sitt spelande lite? Nyhetstorka har det ju inte heller varit, massor av spel har visats upp och allas scheman ser fullspäckade ut framöver.

Personlig favorit är Dying Light 2 så här långt! Just nu spelar jag AI: The Somnium Files NirvanA Initiative som är en riktigt bra uppföljare.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Nu har jag ju bara spelat Elden Ring (250h än så länge, fortfarande på första genomspelningen, ja, jag spelar långsamt) men kan inte tänka mig att något kan mäta sig med det.
Kanske det bästa spelet detta årtusendet än så länge?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Elden Ring väger nog upp hela spelåret.

Får vi även Hollow Knight: Silksong i år blir det ett jäkla fint spelår.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Känns som folk säger att det är dåligt spelår varje år de senaste 4 åren😂
Jag har inte hunnit spela jättemånga nya spel än i år. Har dock massvis som jag vill spela som Kirby, Lego Star Wars, Tiny Tinas Wonderland, Weird West osv.

Elden Ring

Var kul ett tag men är väl en av få som tyckte spelet var överskattat. Är nog inget bra spel för en småbarnsförälder. Men bra spel! (Har inte hunnit spela klart på långa vägar, 30h kanske) 3,5/5

Pokemon

Legends Arceus alltså, det var kul ett tag! Kändes dock inte så livligt i den öppna världen. 2/5

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredders Revenge

Är nog årets bästa spel hittils för mig. Hade sjukt roligt med det spelet. Dock lite för kort! 4,5/5

Lost Ark

Var väldigt kul i 100 timmar tills jag inte kände att jag hade tiden mer! Men riktigt bra spel! 4/5

Windjammers 2

Mega! Som gamla fast bättre grafik. Har man inte spelat det spelet över ett dussin öl med polarna så måste man göra det bums! 4/5

Skulle vilja säga att det varit ett helt okej spelår hittils med de spelen jag nämnde och Horizon, Sifu osv. och då har vi en hel del att se fram emot med som Hogwarts Legacy och God of War Ragnarök! Kan sluta som ett riktigt bra spelår!

Medlem

Det har varit ett ruggigt ointressant och anonymt spelår hittills. Inget nytt har frestat så jag har bara spelat gamla spel.

Medlem

Kirby and the forgotten land är det jag har haft roligast med hittils, Horizon Forbidden West är också riktigt bra. Switch Sports har gått varmt också. Elden Ring lade jag ner efter typ 10 timmar, har försökt med From Soft spel tidigare och det har inte funkat, inte heller detta tyvärr.

Medlem

Har haft spelpaus typ 1 år pga att jag tröttnat på spel. Men nu senaste 2 veckorna har jag gejmar mer än på länge... Tiny Tina med frugan (bara lvl 15 än), Mafia Definitive Edition och V Rising med polaren.

Men störst i år är nog releasen av Steam Deck för mig oxå.

Medlem

Efter Elden Ring som jag just klivit ut ur finns inte mycket att hämta. Jag har prövat Horizon forbidden West men noll sug att fortsätta. Har funderat på nya Kirby spelet, men något känns off.

Jag har börjat spela äldre pärlor som Jedi knight Dark forces ii. Zelda a link to the pst och Yoshi's Island.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bästa spel är ju det man haft roligast med och har inte nödvändigtvis med vilket spel media hypar upp som största spel.

Medlem

Köper sällan nya spel, men spelade Warhammer III. Blev nog inte lika bra som förhoppningen var kanske men är kanske svårt att få till slutet oavsett.

Edit: Just ja, God of War för bövelen till PC också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

God Of War och Elden Ring och precis innan det en liten sväng MMORPG med New World. Lost Ark för de som spelade det. Kan inte minnas när man hade det så bra senast.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Det är jättebra att det är speltorka just nu så jag kan koncentrera mig på körkortet 😄


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

För mej är det sjukt att första halvåret 2022 bjöd på noll bra FPS. BF2042 är största besvikelsen på länge med kanske sämsta seasonpassed någonsin i Battlefields historia. -_-

Medlem

Jo men BF2042 kom.......

Medlem

Jag upptäckte Conan Exiles direkt efter att jag var klar med New World, som jag också gillade. Hade inte mycket tid för spel direkt, men det blev verkligen inte mer tid sen jag fick för mig att läsa om wheel of time. Ändå har jag rätt kul i V Rising
Jag önskar att jag kunde privatkopiera mig själv....orkar knappt sova längre :/

Skulle nog säga att den den varit rätt seg. Pokemon Legends och Triangel Strategy har varit bra komplement till Nintendos egna. Men sen sköts ju Advance Wars upp också.

Har ju tyvärr ingen PS5 än men har lätt skrivit upp Horizon på inköpslistan. Nya turtles spelet har jag inte hunnit plocka upp än heller.

Men utöver det, så har det varit väldigt segt. Ser i alla fall fram emot Live A Life och Klonoa remaken som kommer den här månaden så vi får hoppas på revansch i nästa halva.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

NuZ
Testpilot

Sjukt bra och många spel som släppts i år ju?!

Bäst är Elden Ring som nog slåss om det bästa spelet genom tiderna hitintills. Men guldklimpar som Tunic (Helt otroligt charmigt spel), V Rising, Pokemon får man ju inte missa

Ska sätta mig med Horizon nu och hoppas det är bättre än första för spelade igenom det, men jisses vad jag inte gillade gameplayet men helt ok story och fantastisk värld de skapat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar