Halo Infinites utlovade splitscreen co-op-läge har skrotats

Robot
Halo Infinites utlovade splitscreen co-op-läge har skrotats

Men co-op online såväl som Forge-läget kommer i november.

#343-industries, #Halo-infinite, #nyhetstips


Medlem

Fanns det inte någon som redan hade fått co-op att fungera i Halo Infinite?

Medlem

Vilket bottennapp. För varje år känns det som att spelindustrin allt ihärdigare vill göra slut med mig.

Medlem

Vad duktiga microsoft är på att producera spel.

Medlem

Det är uppenbart att studion inte fungerar som den borde.

Massor av betydligt mindre studior med mindre resurser får ur sig betydligt fler spel och mer innehåll.

Man kanske kan (när köpet är klart) sätta någon av CoD-studiorna på att jobba med Halo ett tag så kan 343 producera innehåll till CoD medan man reder ut vad som behöver ändras i studion och hur de arbetar.

Medlem

Man får känslan av att även de större utvevecklarna och IP:na mer eller mindre medvetet väljer att skippa olika saker, men istället för att säga det rakt ut så menar dom på att "det kommer senare" och sen skrotas det eller något annat ord pga dittan och dattan..


signatur

Fueled by coffee.

It's not a lake, it's an ocean

Hela utvecklingen känns som en studie i inkompetens. Jag gillade kampanjen, men i övrigt känns Halo Infinite verkligen som ett resultat av en misslyckad utveckling. Spencer bör tänka över möjligheten att ge Halo till en annan studio.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Hela utvecklingen känns som en studie i inkompetens. Jag gillade kampanjen, men i övrigt känns Halo Infinite verkligen som ett resultat av en misslyckad utveckling. Spencer bör tänka över möjligheten att ge Halo till en annan studio.

Ja jag skulle verkligen vilja veta vad som pågått bakom kulisserna här. Det känns nästan som ett mirakel att det kom ut något spelbart överhuvudtaget? Håller med om att det kanske är dags att låta någon annan gör ett försök på Halo. 343 kanske även de vill göra något annat, mindre? Förändringar behöver ske i alla fall...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Enda anledning man väntat köpa detta, MS... Vafan gör ni?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

JAha då tänder vi eld på soptunnan igen.
"xbox flaggskepp"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nej men det här.
Jag vet inte vad jag ska tro eller tycka, det är ju helt galet.

På ett hörn så kan jag kanske ha lite förståelse pga att de även måste få det att fungera på orginal Xbox One. Alla vet att redan när den kom så var den på tok för klen jämfört med PS4. Att då få in en split screen som är ännu mer krävande samtidigt som det är ett open world spel och säkert lite annat lullull gör väl att orginal Xbox One börjar brinna.

Men å andra sidan, nu gillade jag Inifite, led inte av den relativt nakna världen, det var ett underbart gameplay och en helt okej story. Men, vad fan hade denna studio gjort under alla dessa år? Sett till hur mycket folk som jobbar där och hur många år detta hade utvecklats så tycker jag att spelet i stort underpresterar på nästan alla punkter.

Nej, jag tror nog att något är lite galet med denna studio.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Spelade väldigt mycket Infinite under december-januari, men det låter ju som att det inte har hänt något alls sedan dess förutom ett par nya banor. Sjukt. Känns som att de har gett upp redan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Medlem

Undra om något är fundamentalt trasigt i grunden (bortsett från studion då) så det bästa dom kan göra är att helt lägga ner Infinite och bygga nytt från grunden, istället för att köra live service på nåt som kanske är trasigt


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Är man för cynisk om man tänker att co-op split mode inte driver försäljning..?

Medlem

Jaha. Synd. Men jag har nog inte spelat splitscreen på kanske 10+ år. Bara co-op kommer och det inte är en bugg fest. Ala Saints Row (nya). Plus extra kampanj content.

Medlem
Skrivet av Issue:

pga att de även måste få det att fungera på orginal Xbox One. Alla vet att redan när den kom så var den på tok för klen jämfört med PS4. Att då få in en split screen som är ännu mer krävande samtidigt som det är ett open world spel och säkert lite annat lullull gör väl att orginal Xbox One börjar brinna.

😂


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Är det såhär Microsoft sköter sin absolut mest ikoniska spelserie finns det nog anledning att oroa sig över kvaliteten på resterande förstapartstitlar. Varför leverera utlovade funktioner när man redan blåst spelarna på sina pengar.

Medlem

Vilket skämt, det är splitscreen jag spelar Halo för. Om Xbox One var en flaskhals, släpp bara läget till Series X/S och PC då.

Stämmer in med övriga om att 343 inte klarar detta. Nedmontera studion och sätt svenska Machine Games eller Id på skiten, finns gott om kompetenta studior.

Medlem

Väldigt tråkigt. Jag har kompisar som väntat på detta och därför inte spelat spelet än, de vill köra i soffan tillsammans.

ELF
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jaha. Synd. Men jag har nog inte spelat splitscreen på kanske 10+ år. Bara co-op kommer och det inte är en bugg fest. Ala Saints Row (nya). Plus extra kampanj content.

Jag har inte spelat split screen under bra mycket längre tid än så just pga att det inte finns i några spel.
Önskar det fanns, men ingen gör ju splitscreen längre eller så handikappar de pc versionen medan konsol versionen har split screen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hur många säsonger är det på ett år förresten?
*hämtar pop-corn*

Medlem

Kanske lika bra nu att Microsoft skrotar hela spelet och betalar tillbaka till kunderna som köpt det? Känns som att Microsofts egna studios är sällsynt usla på allt.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Hur många säsonger är det på ett år förresten?
*hämtar pop-corn*

Tre.. vår, sommar, helvete


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Skribent
Skrivet av jaqob_:

Är man för cynisk om man tänker att co-op split mode inte driver försäljning..?

Jag tror inte det är kanske det vanligaste funktionen folk är ute efter, men de lovade ju att ha med det i och med att Halo 5 fick så stor kritik att det saknade soff-co-op. Så det känns väldigt dåligt att de skrotar funktionen. Säger som andra här, om Xbox One är problemet så kör då bara att spelet funkar i splitscreen på Xbox Series-konsolerna. Lite grann som att Tiny Tina inte kan ha 4 spelare i splitscreen på Xbox One, men kan ha det på Xbox Series X. Att börja utesluta förra generation nu i vissa saker tycker jag inte ska vara något problem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror inte det är kanske det vanligaste funktionen folk är ute efter, men de lovade ju att ha med det i och med att Halo 5 fick så stor kritik att det saknade soff-co-op. Så det känns väldigt dåligt att de skrotar funktionen. Säger som andra här, om Xbox One är problemet så kör då bara att spelet funkar i splitscreen på Xbox Series-konsolerna. Lite grann som att Tiny Tina inte kan ha 4 spelare i splitscreen på Xbox One, men kan ha det på Xbox Series X. Att börja utesluta förra generation nu i vissa saker tycker jag inte ska vara något problem.

Grejen är ju att det snarare är negativt för försäljningen. För att spela co-op split-mode behöver du ett xbox och en version av spelet. För att spela co-op online behöver du två xbox och två versioner av spelet...

Skribent
Skrivet av jaqob_:

Grejen är ju att det snarare är negativt för försäljningen. För att spela co-op split-mode behöver du ett xbox och en version av spelet. För att spela co-op online behöver du två xbox och två versioner av spelet...

Ja så är det ju, säger inte emot. Dock så tror jag det har crossplay och streaming över xcloud. Så rent tekniskt kommer du bara behöva Game Pass, familjedelning och en mobiltelefon. Jag tror också de flesta redan kör spelet genom Game pass, undrar lite hur mycket spelet sålt i styckeskopior


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lägg ned det här skitspelet för fan.
Förstår inte att 1997 kunde man göra 4 skärmars splitscreen multiplayer, men idag verkar det stört omöjligt.

"couch coop/multiplayer" är så överlägset mycket roligare än att sitta på distans.
Körde nyligen XBLA versionen av Goldeneye-multiplayer och har inte skrattat så här mycket på väldigt länge.

Microsoft verkar inte bry sig ett dugg om sitt absolut främsta IP. På PC är det fortfarande helt galet dåligt.
Ser dessutom ut som nåt från 2009. Och deras kantutjämnings-teknik är som att gnida in vax i ögonen.

Medlem

Världens mest inkompetenta AAA-studio upphör aldrig att göra oss besvikna...!

Medlem

Finns det inte nån lag eller skydd mot sån här skit?

Jag har väntat på att kunna lira co-op och nu skrotar dom det?
Nu så har jag gamepass och alldeles för lite energi för att bry mig mer än att skriva detta inlägg.

Men om jag hade betalat dyra pengar och sen blivit lovad co-op så hade jag känt mig riktigt blåst.

Men dom kanske aldrig lovade det mer än att dom siktade på att fixa det vartefter?

12
Skriv svar