Operation Flashpoints E3-trailer

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Ser mycket bättre ut än ArmA 2.
Av denna trailer att döma verkar ingame inte alls vara mycket action. Snarare tvärtom. Ser snyggt och realistiskt ut

Jag tror nog att vi har enormt skilda uppfattningar om realism.
Massvis med spårljus för att det är "ballt" är inte realistiskt. Inte heller är puckodumanimationerna från BF2. Man springer inte hukad med 30kg stridsutrustning mer än några meter, och om man gör det siktar man definitivt inte framåt då det är omöjligt att träffa något utan att trycka in pipan i magen på någon. Om man går hukad är det en annan femma.

Dessutom ser helikoptern i trailern ut att ha för direkt respons i rörelse, vilket betyder att den inte har det momentum och tyngd den borde (kan dock vara klippet i sig som förvillar).

Och sen faktumet att de i trailerna väljer att skjuta med automateld/treskottssalvor på avstånd längre än 10-20m visar om något vad för typ av gameplay det är tänkt att vara.

Vill du ha realism, lira på Tactical Gamer eller ShackTac med ACE mod till ArmA. WAC-banorna på Tactical Gamer är praktexempel på realism.

Medlem
Medlem

of2 är nog mer arkad, vilket är bra så fall, för då kan dom som gillar iden som arma2 har men kanske inte vill gå hela vägen. also konkurrerar dom inte på den fronten.

Medlem
Skrivet av TruB:

of2 är nog mer arkad, vilket är bra så fall, för då kan dom som gillar iden som arma2 har men kanske inte vill gå hela vägen. also konkurrerar dom inte på den fronten.

Jopp. Jag håller med där. Bara trevligt att de faktiskt gör två olika spel. De som gillar realism kan lira ArmA2, de som vill ha mer action som i Joint Operations eller BF2 fast på större banor, för dem finns OFP: DR.

Jag är bara rätt så envis vad det gäller att försöka informera folk om skillnaden

Medlem

Lika intetsägande som tidigare.
Ge mig gameplay för guds skull. GAMEPLAY! Jag bryr mig inte om att se en massa CG sekvenser som inte ens representerar spelet i sig.


signatur

Kokade Åsikter, tillgänglig både på Svenska och Engelska.

Medlem

Hur fan låter vapna? Seriöst hoppas fan inte det låter så ingame sen!

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Vad har folk för krav egentligen? Det är väl inga fel på grafiken. Kolla på vegetationen för bövelen. Hade det varit snyggare hade ni säkert inte kunnat maxa det ändå förän om 2 år

Vegetationen är väl ungefär i samma klass som ArmA1 vilket släpptes för... 2½ år sedan.

Texturerna är förfärligt dåliga.
Animationerna ser helt fel ut, soldaterna måste ha nått fel på sina ryggar som dom springer.
Ljussättningen ser inte realistisk ut, konstig kontrast och ljuseffekter.
Vapen ljudet är riktigt dåligt, sämre än ArmA1 till och med nästan sämre OFP1.
Gameplayet ser arkadigt ut men kanske kan vara kul iaf.

Iof tror jag detta ska vara från PS3 versionen, men det enda som ska skilja mot PC versionen är texturerna som ska vara lite bättre.

Jag säger inte att spelet som helhet kommer vara dåligt när det släpps, det kan bli bra/roligt men i dagsläget är det långt ifrån ArmA2 i grafik/ljud/realism/skala osv.

Skrivet av Cooked Auto:

Lika intetsägande som tidigare.
Ge mig gameplay för guds skull. GAMEPLAY! Jag bryr mig inte om att se en massa CG sekvenser som inte ens representerar spelet i sig.

Det är inte förrenderad CG vilket man lätt kan se då det inte ser speciellt bra ut.
Här finns lite gameplay att se:
http://www.youtube.com/watch?v=RC4pQWR77Os&fmt=18

Inaktiv

Tycker rörelserna är stela och "klossiga"

Medlem

Jävla gnäll på er.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jävla gnäll på er.

Jävla gnäll på dig.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jävla gnäll på er.

tufft att gnälla på allt. då har man en åsikt och sånt är viktigt, inte minst på nätet.

Medlem
Skrivet av Bush:

Det är inte förrenderad CG vilket man lätt kan se då det inte ser speciellt bra ut.
Här finns lite gameplay att se:
http://www.youtube.com/watch?v=RC4pQWR77Os&fmt=18

Allt jag hör är ett konstant babblande om spelet och faktiskt inget som direkt visar hur spelet funkar annat än fem sekunders klipp.


signatur

Kokade Åsikter, tillgänglig både på Svenska och Engelska.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av TobbeW:

Ser mycket bättre ut än ArmA 2.
Av denna trailer att döma verkar ingame inte alls vara mycket action. Snarare tvärtom. Ser snyggt och realistiskt ut

Jag tror nog att vi har enormt skilda uppfattningar om realism.
Massvis med spårljus för att det är "ballt" är inte realistiskt. Inte heller är puckodumanimationerna från BF2. Man springer inte hukad med 30kg stridsutrustning mer än några meter, och om man gör det siktar man definitivt inte framåt då det är omöjligt att träffa något utan att trycka in pipan i magen på någon. Om man går hukad är det en annan femma.

Dessutom ser helikoptern i trailern ut att ha för direkt respons i rörelse, vilket betyder att den inte har det momentum och tyngd den borde (kan dock vara klippet i sig som förvillar).

Och sen faktumet att de i trailerna väljer att skjuta med automateld/treskottssalvor på avstånd längre än 10-20m visar om något vad för typ av gameplay det är tänkt att vara.

Vill du ha realism, lira på Tactical Gamer eller ShackTac med ACE mod till ArmA. WAC-banorna på Tactical Gamer är praktexempel på realism.

Vad är det med dig? Jag skrev ett neutralt påstående.
"Ser snyggt och realistiskt ut".
För det första skriver jag inte att det ser mer realistiskt ut än ArmA. För det andra så skriver jag inte att jag "vill ha realism". Jag tycker det är en plus i kanten.
Skulle jag vilja ha realism på hög nivå så skulle det antagligen bli en visit till självaste Irak.

Jag kan förstå att du antingen har gått lumpen eller helt enkelt läst på om militära strategier och detaljer, men det finns en gräns för hur realistiskt man vill att ett spel ska vara.
Inget spel är realistiskt. Däremot finns det finesser och delar i spel som är realistiska.

Ni som klagar på OF2, visa mig gärna en gameplay film där man tydlig kan se dessa texturer, rörelser, ljussättningar, ljudet osv.
Ni ger inte spelet en chans.

edit: Jag säger inte att ArmA 2 är dåligt. Jag kommer säkerligen att köpa det också, men jag tycker helt enkelt OF2 "ser bättre ut".
Vi får helt enkelt ser hur det blir med den saken när båda spelen har släppts.

Medlem

Jag ska ha det! SÅ D SÅ....:up:

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Ni som klagar på OF2, visa mig gärna en gameplay film där man tydlig kan se dessa texturer, rörelser, ljussättningar, ljudet osv.
Ni ger inte spelet en chans.

Du behöver inte ha en gameplay film för att se texturer, rörelser, ljussättning eller ljud.

För texturer räcker det med vilket ingame video eller screenshot som helst. kolla marken, stenarna, vegetationen.
http://farm4.static.flickr.com/3600/3509755365_bfc3c260d7_o.j...
http://farm4.static.flickr.com/3590/3509755957_d703c4377d_o.j...

Rörelser eller animationer som de heter går att se i alla ingame videos denna tex: http://www.youtube.com/watch?v=WnTFPC9mFug&fmt=18
(Om du inte ser hur soldaterna rör sig eller står med helt sneda ryggar så vet jag inte hur du kollar på den videon.)

Ljussättning: kolla samma video så ser du att det är alldeles för mycket kontrast. Scenerna i dags ljus så är himlen kritvit.

Ljud: lyssna på samma video, vapenljuden låter helt enkelt väldigt konstiga, för mycket bas.

Medlem

Säkert något fel på mig, men jag ser inte det _tydligt_.
Har fortfarande inte sätt ett klipp där alla faktorer samverkar, vilket är det rättvisa för ett spel.

Medlem

Det är tydligen väldigt många nuförtiden som kan bedöma om ett spel är bra eller inte från några bilder och något filmklipp. Hur många här är det som har spelat Både nya Flashpoint och ArmA (eller ens något av dem)?

Vad är det för naturlag som uppenbarligen gör att båda av de diskuterade spelen inte kan vara bra?

Medlem

*Fniss* ArmA 2 vinner med railgun längder.

Inaktiv

Hoppas att dom fixar ett coolt sniper läge
i typ med Shooter filmens intro
Spotter och shooter SAMT GHILLIE SUIT

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av TobbeW:

Ser mycket bättre ut än ArmA 2.
Av denna trailer att döma verkar ingame inte alls vara mycket action. Snarare tvärtom. Ser snyggt och realistiskt ut

Jag tror nog att vi har enormt skilda uppfattningar om realism.
Massvis med spårljus för att det är "ballt" är inte realistiskt. Inte heller är puckodumanimationerna från BF2. Man springer inte hukad med 30kg stridsutrustning mer än några meter, och om man gör det siktar man definitivt inte framåt då det är omöjligt att träffa något utan att trycka in pipan i magen på någon. Om man går hukad är det en annan femma.

Dessutom ser helikoptern i trailern ut att ha för direkt respons i rörelse, vilket betyder att den inte har det momentum och tyngd den borde (kan dock vara klippet i sig som förvillar).

Och sen faktumet att de i trailerna väljer att skjuta med automateld/treskottssalvor på avstånd längre än 10-20m visar om något vad för typ av gameplay det är tänkt att vara.

Vill du ha realism, lira på Tactical Gamer eller ShackTac med ACE mod till ArmA. WAC-banorna på Tactical Gamer är praktexempel på realism.

Bra sagt

Medlem
Skrivet av Svenpa:

*Fniss* ArmA 2 vinner med railgun längder.

Ärligt talat så verkar båda skittråkiga. Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få.

Ett exempel är GTR-spelen vilka är otroligt tråkiga i jämförelse med den verkliga körupplevelsen.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Svenpa:

*Fniss* ArmA 2 vinner med railgun längder.

Ärligt talat så verkar båda skittråkiga. Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få.

Ett exempel är GTR-spelen vilka är otroligt tråkiga i jämförelse med den verkliga körupplevelsen.

Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.

Medlem

Ser skönt ut. Fast animationerna ser lite stela ut. Dessutom fruktar jag att spelet blir dåligt eftersom multi spel, x360, ps3 pc blir aldrig bra på pc. Det är oftast musen som är helt f*cked up....

Inaktiv

Ser ju fail ut när inte gräset rör sig något alls.

Medlem
Skrivet av Bush:

Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.

Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bush:

Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.

Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.

Du har aldrig spelat OFP på riktigt sätt och kommer här och klagar på att det är tråkigt.
Varför är du i denna tråd om du inte ens tycker om den här genren?

Inaktiv

Fy fan.. det blir Operation då..skiter i arma.

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bush:

Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.

Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.

Du har aldrig spelat OFP på riktigt sätt och kommer här och klagar på att det är tråkigt.
Varför är du i denna tråd om du inte ens tycker om den här genren?

så man måste ha spelat tidigare spel för att få hoppa in och vara intreserad av ett senare? skärp dig..

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=iEK1NqCNICs
http://www.youtube.com/watch?v=p-odAncq8bI&feature=related

Ni ger inte spelet en chans. Att ni gnäller på texturerna, gräset, molnen och allt annat skit gör att ni inte köper spelet, eller hur tänker ni?

Jag tycker däremot att spelet ser riktigt riktigt bra ut än så länge enligt mig.

http://www.fz.se/artiklar/20080827/operation-flashpoint-2/

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Bush:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bush:

Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.

Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.

Du har aldrig spelat OFP på riktigt sätt och kommer här och klagar på att det är tråkigt.
Varför är du i denna tråd om du inte ens tycker om den här genren?

så man måste ha spelat tidigare spel för att få hoppa in och vara intreserad av ett senare? skärp dig..

Läs vad han skriver för i helvete:

"OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens."

Nu kanske jag tog i här men ser det verkligen ut som han är intresserad av dessa spel eller ens denna genre?

123
Skriv svar