Diablo 4 är mer öppet, men har "början, mitt och ett slut"

Robot
Diablo 4 är mer öppet, men har "början, mitt och ett slut"

Blizzard understryker Diablo-storyn.

#diablo-iv


Medlem

Ett garanterat köp för min del


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Ett garanterat köp för min del

Samma här!

Medlem

Så som det ser ut i dagsläget så blir det definitivt ett köp för min del också.

Medlem

Story? Ge mig loot, loot, och mer loot!

Medlem

Så i stort sett samma koncept som föregångarnas story. Bra så.

Det blir väl att spela det förr eller senare, men jag försöker aldrig spela Blizzardspel på release längre. Det finns för många bra spel för att man ska ha tid att sitta och vara ilsken på Blizzards usla serverhantering.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Som en inbiten d2/d3-spelare ser det jättebra ut! men återstår att se hur looten/progression känns - d3 är blir man "mätt" av snabbt... och d2 är alldeles för trögt och random . Incitament för att spela tillsammans är också viktigt! Känns ju som de verkar pricka rätt på många punkter

Hypefaktorn är hög! Hoppas detta spel räddar Blizzard och serien!

Medlem

Helt klart att man köper detta. Ska förhandsboka när det går


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag litar inte längre på Blizzard efter Overwatch 2. Så jag kommer vänta på recensionerna, så får jag se.

Medlem

Det har inte gått att lita på Blizzard sedan Diablo 3 fiaskot så mina pengar stannar i plånboken tills jag ser recensionerna

Medlem

Mitt tolvåriga jag hade nog förbokat efter den här infon. Som tur är så vet jag bättre nu.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Me like me buy! Kan inte komma snabbare!!

Medlem

Blizzard är sämst nu för tiden, inte gjort ett bra spel sedan… ja jag minns inte ens. De bara bluffar på som vanligt om precis allt.
Håller i mina peningar tills vidare.

Medlem

Jag utgår ifrån att jag köper det. Frågan är mest ifall jag köper det dag ett eller ifall jag läser lite utvärderingar först. Har svårt att se hur jag ska hålla mig...ifall det suger (vilket det i princip enbart kan göra via massa jävla MTX) så har jag inte förlorat mer än en halv p-bot, och jag överlever det, även ifall det är störigt som f-n.
Hoppas på att få lite mer skinn på benen innan release.

Inaktiv

Har blizzard berättat något mer om hur MTX?

Kommer inte köpa det i så fall.
Inte ens kosmetiska fördelar är acceptabla i MMOs där gear och utseende är halva grejen för min del.

Medlem

Undra när de ska visa upp World of Diablo.
Tycker att det är dags nu.

Medlem

D3 finns väl till Xbox... så kommer detta också till konsoll?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Behövs ett bättre end game....

Medlem

Haha, ja den som litar på blizzard i detta skedet är ju verkligen helt förlorad själv....
Men vi kan ju hoppas?

Lite orolig att det ser ut som Path of Blizzard-ile just nu, enooormt grått och tråkigt.
Lite ögongodis är aldrig helt fel när man gör samma sak om och om tusentals timmar efter varandra...

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag utgår ifrån att jag köper det. Frågan är mest ifall jag köper det dag ett eller ifall jag läser lite utvärderingar först. Har svårt att se hur jag ska hålla mig...ifall det suger (vilket det i princip enbart kan göra via massa jävla MTX) så har jag inte förlorat mer än en halv p-bot, och jag överlever det, även ifall det är störigt som f-n.
Hoppas på att få lite mer skinn på benen innan release.

Haha, p-bot som jämförelse. 😚

Men halv p-bot? Är det inte snarare en hel? De brukar ju gå på 750kr och Blizzards spel brukar vara klart åt det dyrare hållet (minst 600kr skulle jag tro).


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Garanterat inte ett köp för min del. Blizzard har mycket att bevisa och då pratar jag inte ens om spelen.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, p-bot som jämförelse. 😚

Men halv p-bot? Är det inte snarare en hel? De brukar ju gå på 750kr och Blizzards spel brukar vara klart åt det dyrare hållet (minst 600kr skulle jag tro).

I Stockholm kostar de 900

Edit: Ifall det kommer kosta mer än 500 spänn vid släppet och ändå innehålla sånt där förbenat "Battle Pass" så har jag ingen brådska alls, då låter jag recensionerna säga sitt först, innan min plånbok säger mitt.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Undra när de ska visa upp World of Diablo.
Tycker att det är dags nu.

Diablo 4 är väl så nära World of Diablo det går att komma. Det kommer ju ha MMO-element som jag har förstått det. Sedan beror det väl på vad man menar med World of Diablo i och för sig. En re-skin av World of Warcraft känns som om det skulle vara ett nedköp.

Medlem
Skrivet av Kaptens:

Diablo 4 är väl så nära World of Diablo det går att komma. Det kommer ju ha MMO-element som jag har förstått det. Sedan beror det väl på vad man menar med World of Diablo i och för sig. En re-skin av World of Warcraft känns som om det skulle vara ett nedköp.

Ett riktigt mmorpg som bygger på Diablo världen.
Vet inte varför det skulle bli ett nedköp.
Allt det bästa från wow till ny och modern värld och allt där till.
En kan alltid drömma.

1
Skriv svar