Xbox Game Pass - December 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - December 2022 - Part 1

December har anlänt och med den månadens första laddning spel till Xbox Game Pass! Det blir en trevlig samling spel som dyker upp de första två veckorna. Ett flertal spel har release direkt in på tjänsten såsom den knäppa shootern High on Life, Hello Neighbor 2 och Chained Echoes. Vi får också LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, finalen på Clementines äventyr med The Walking Dead: The Final Season, småbilsracing med Hot Wheels Unleashed (Game of the Year-utgåvan med massor av extra stuff!), Eastward hittar till Xbox och lite annat smått o gott.

Edit: “Hot Wheels Unleashed – Game of the Year Edition is no longer coming on Dec 15, 2022 as previously announced. We will update with a new date when we have more information to share.”

Dessutom så får Metal Hellsinger en Xbox One version (8 dec) och Totally Reliable Delivery Service som redan finns på konsolpasset hamnar också på PC (ute nu).

På Xbox Game Pass Ultimate Perks-fronten så finns det bland annat tre månader trials av Apple TV och Apple Music att plocka hem för den som är sugen på det.

Förra månadens spelskörd:
Xbox Game Pass - November 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - November 2022 - Part 2

Nya titlar:

Eastward (Ute nu, konsol+PC+cloud)

The Walking Dead: The Final Season (Ute nu, konsol+PC+cloud)

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (6 dec, konsol+PC+cloud)

Hello Neighbor 2 (6 dec, konsol+PC+cloud)

Chained Echoes (8 dec, konsol+PC+cloud)

High On Life (13 dec, konsol+PC+cloud)

Potion Craft (13 dec, konsol+PC)

Hot Wheels Unleashed - GOTY Edition (???, konsol+PC+cloud)

Rainbow Billy: The Curse of the Leviathan (15 dec, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 dec: Aliens: Fireteam Elite, Breathedge, Dragon Quest XI, Firewatch, Lake, One Piece: Pirate Warriors 4, Neoverse, Race with Ryan, Record of Lodoss War, Rory Mcllroy PGA Tour, Transformers: Battlegrounds.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Stark månad detta också! Önskar man hade mer tid för allt bara!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

High on life ska definitivt spelas!

Sista säsongen av Walking Dead är den enda jag inte spelat, så det passar mig perfekt.

Medlem

Jösses. Önskar vi hade fler röda dagar under julen.

Medlem

Najs, high on life verkar ju kul! Ska även testa hot wheel, hoppas på lite nostalgisk micro machines-känsla.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

High on life ska definitivt spelas!

Sista säsongen av Walking Dead är den enda jag inte spelat, så det passar mig perfekt.

Skrivet av Kalliban:

Najs, high on life verkar ju kul! Ska även testa hot wheel, hoppas på lite nostalgisk micro machines-känsla.

Instämmer! High On Life ser väldigt underhållande ut, och knäppt. Har också avvaktat med sista säsongen av TWD då det bara var en tidsfråga innan det hamnade på Game Pass och Hot Wheels Unleashed blev jag sugen på efter att ha spelat Hot Wheels-expansionen till FH5. Extra trevligt att det är GOTY-utgåvan dessutom.


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Känns logiskt att följa upp Pentiment med Potion Craft för egen del.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Men men, man kanske skulle ta och spela klart lite spel från förra månaden innan man börjar...

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Instämmer! High On Life ser väldigt underhållande ut, och knäppt. Har också avvaktat med sista säsongen av TWD då det bara var en tidsfråga innan det hamnade på Game Pass och Hot Wheels Unleashed blev jag sugen på efter att ha spelat Hot Wheels-expansionen till FH5. Extra trevligt att det är GOTY-utgåvan dessutom.

Riktigt kul spel! Tyvärr är det inte så bra mervärdesfaktor i spelet. Men att spela igenom det en gång så har du ett gäng timmar med kul racing.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

It's not a lake, it's an ocean

Oj, en bra månad! Ska spela Hot Wheels och fjärde och sista delen av The Walking Dead. Det kom lägligt, jag har plöjt kapitel 1-3 tidigare i år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

High on Life är nog det första Singel player spelet jag kommer införskaffa på 15-20år, men det här såg faktiskt roligt ut även ensam eller med en polare bredvid att dela handkontrollen med.

Avstängd
Skrivet av Ducci:

High on Life är nog det första Singel player spelet jag kommer införskaffa på 15-20år, men det här såg faktiskt roligt ut även ensam eller med en polare bredvid att dela handkontrollen med.

Vad har du spelat de senaste 15 åren?

Medlem

Trodde det var Hot Wheels till Forza 5 först
High on Life ska provas iaf, får se om jag gillar det.

Skribent

Eastward är riktigt bra. Rekommenderas varmt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Ambassadör
Xbox

Uppdatering:

Det verkar som om Hot Wheels Unleashed inte kommer den 15:e av oklar anledning... Från Xbox wire:

“Hot Wheels Unleashed – Game of the Year Edition is no longer coming on Dec 15, 2022 as previously announced. We will update with a new date when we have more information to share.”

Väldigt underligt.


signatur

Jump in.

Bra, då kan jag sälja Star Wars till PS5:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kände mig som rymdgubben i slutet på Lego filmen när jag såg Lego Star Wars.... RYMDSKEPP!!!!!

Medlem

Warhammer Darktide. När kommer detta till konsolen ?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lolflakes:

Warhammer Darktide. När kommer detta till konsolen ?

Det vet ingen än. Utvecklarna har inte satt datum men vi borde få veta snart då det ska komma "snart efter" launch på PC är det sagt.


signatur

Jump in.

Medlem

High On Life tänker jag kika på! Pistolen var så "snodd" av Oddworld-stranger's wrath (ett underskattat lir)

Chefredaktör

STOR pepp på High on Life!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

STOR pepp på High on Life!

Jo, har de bara en del av den bästa humorn från Rick and Morty kan det bli riktigt skoj. Hoppas såklart att gameplay duger också.

Medlem

Än en gång. Hur ska man hinna med alla spelen. Game pass bara levererar. Känner stark FOMO hela tiden.

Medlem

Bra månad. Chained Echoes, High of Life och Lego Star Wars tänker jag testa på....om jag kan få tiden att räcka till.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Bra månad. Chained Echoes, High of Life och Lego Star Wars tänker jag testa på....om jag kan få tiden att räcka till.

Precis samma tänkte jag, om hot wheels kommer så kanske det med sonen.

Ambassadör
Xbox

Launch trailer!


signatur

Jump in.

Medlem

Har det sagts något mer om när Hot Wheels kommer?
Såg fram emot att testa det.

Medlem

Blev precis klar med Persona 5 Royal. Jag är sugen på något betydligt kortare och mer lättsmält, så High on life nästa!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av blackidus:

Har det sagts något mer om när Hot Wheels kommer?
Såg fram emot att testa det.

Nej inget nytt tyvärr.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Loriander:

Vad har du spelat de senaste 15 åren?

MP BR olika typer av online spel

12
Skriv svar