tips på mysigt ps5 spel till frun

Medlem
tips på mysigt ps5 spel till frun

ok, så min fru (som inte har mkt spelerfarenhet) vill testa att spela på min ps5.
Hon gillar "mysiga spel"
dvs absolut ingen action/skjuta/stress. Heller inte överdrivet mkt rollspelsinslag.
Däremot älskar hon att utforska en mysig värld.

Hon såg av en slump en trailer för "Stray" där man är en katt ute på äventyr. Det tyckte hon såg ut som ett mysigt spel om det inte var en sån "mörk och läskig värld". Hon vill gärna ha lush, djungel, fint.

Någon som har lite bra tips till mig?

Medlem

Journey, tveklöst. Och om hon gillar flipper, Yoku’s Island Express. Där finns lite mer djungel än i Journey.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tchia som släpps i vår verkar vara något för henne då? Verkar vara ett större och bättre spel än Alba: A Wildlife Adventure som är ett färgglatt och mysigt spel.

My Time At Portia är ett väldigt bra, charmigt och mysigt spel.

Det är rea på Kena: Bridge of Spirits på Playstation Store just nu. Funderar på att köpa det själv, och det är ju väldigt färgglatt och så.

Medlem

Vet inte om det hjälper men min fruga gillade it takes two, Raymon legends samt the last guardian och spyro till tidigare generationer av playstation. Favoriten har nog ändå varig ori men den finns ju tyvärr inte till playstation

Medlem

Kena: Bridge of Spirit spelat på Story mode. Otroligt mysig värld, fantastisk grafik, stämningsfull musik och man har sällskap av söta små djur som man samla hattar till. På Story mode är striderna hanterbara för mer eller mindre vem som helst, och även om där finns en del uppgraderingar så är det väldigt sparsmakat. Den stora fokusen är utforskning av världen och storyn som är kanon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Firewatch
Abzu
Everybody's Gone to the Rapture
Red Dead Redemption 2 (en del skjuta/action förstås, men vilken spelvärld att utforska!)
Untitled Goose Game (inte så lush grafik, men roligt och lite klurigt spel)

Till PC finns Broken Sword: Shadow of the Templars och Broken Sword II: The Smoking Mirror. Lugnt tempo och mysiga miljöer, mysig atmosfär.

Finns flera spel med fighter/skjuta, men som även har partier/områden som är mysiga att utforska.
Shenmue 1-3
Sleeping Dogs
Spider-Man
Dragon Quest 11
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
GTA 5
Ghostwire: Tokyo
The Pathless
Immortals: Fenyx Rising
Watch Dogs-serien
The Last of Us 1-2
God of War/Ragnarök

Medlem

Håller med om Journey och What remains of Edith Finch som redan nämnts. Vill passa på att tipsa om Abzu och Rime också. Abzu är en något sämre (men fortfarande väldigt bra) vetsion av Journey och Rime är väldigt mysigt spel det också.

Medlem

Jag igen.

Glömde ju nämna ett spel som jag alltid tjatar om. Man utforskar ett hus som en pytteliten figur så allt är gigantiskt och huset är fullt av roliga och charmiga insekter som man hjälper på olika sätt.

Det har varierande banor och en av dem har temat natur vilken kan ses som en djungel att utforska.

Ett supermysigt och lättsamt spel med mycket att samla på och roliga uppdrag att utföra. Man blir glad av att spela det. Ett av förra årets absolut bästa spel enligt mig.

Tinykin:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Chefredaktör
Skrivet av Platon:

ok, så min fru (som inte har mkt spelerfarenhet) vill testa att spela på min ps5.
Hon gillar "mysiga spel"
dvs absolut ingen action/skjuta/stress. Heller inte överdrivet mkt rollspelsinslag.
Däremot älskar hon att utforska en mysig värld.

Hon såg av en slump en trailer för "Stray" där man är en katt ute på äventyr. Det tyckte hon såg ut som ett mysigt spel om det inte var en sån "mörk och läskig värld". Hon vill gärna ha lush, djungel, fint.

Någon som har lite bra tips till mig?

Kul att frugan vill ge sig in i spelvärlden! Återkom gärna med vad det blev för spel ni testade och hur det gick!

Medlem

It takes two


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Update: köpte per rekommendation ovan Kena. Det ser fint ut, så ska bli spännande att se. Jag är rädd för att det är gränsfall för mkt strid i spelet. Det är verkligen det som är farhågan. Ska sätta på story mode åt henne, så får vi se.
Återkommer med rapport,

Medlem

Jag rekommenderar dessa:
Road 96
Gone Home
Last stop
Windbound
OMNO
Life Is Strange

Kanske för svårt?
Call of The Sea
Twin mirror
Little Nightmares
Lost In Random

Hoppas du hittar något!


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem

Toem är himlans trevligt. Ett fotoäventyr 😊

Medlem

Life is Strange: True Colors
Dreamlight Valley
Lake
Journey
Stray
Kena: Bridge of Spirits
Oxenfree
Abzu
Spirit of the North
Potion Permit
Grow: Song of the Evertree
Submerged
Firewatch

Medlem

Hoa, Spiritfarer och Sackboy uppskattades av min sambo 🙂

Medlem

ABZU, riktigt avslappnat och lättkontrollerat.

1
Skriv svar