Dryck till Gaming

Ambassadör
Xbox

Oftast Pepsi Max, gärna med lime.

Blir det alkoholhaltig dryck så oftast rött vin.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Har jag spenderbyxorna på mig så kan jag ibland gå ned till macken för att köpa en Dr Pepper (enda läsken jag gillar numera) för 36 kronor / 50cl...

Holy hell, 36 kr för 50c Dr Pepperl? Får minst 3L för de pengarna på ICA. Vad är det för ockrare som driver macken?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Holy hell, 36 kr för 50c Dr Pepperl? Får minst 3L för de pengarna på ICA. Vad är det för ockrare som driver macken?

Ja, men finns inte sockerfri på butikerna jag brukar handla. Men det är i linje med vad en korvmeny med pulvermos kostar på macken numera, 69 spänn haha. Var hungrig en gång och sugen på körv, hade förvänat mig nått i stil med 39 för en grillad med mos.

Medlem

Till helgen blir det ofta nån grogg. Kladdiga snacks käkas med påsklämma som fungerar som en bred pincett. Ni som inte provat det så rekommenderar jag det för att slippa kladd.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Sked, vad är det för trams??
Givetvis tar man på vit bomullshandske för godis, bara man inte sammanblandar med handsken man tar på för självbefläckelse för då blir det trist.

Det är sånt man har frun till!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, men finns inte sockerfri på butikerna jag brukar handla. Men det är i linje med vad en korvmeny med pulvermos kostar på macken numera, 69 spänn haha. Var hungrig en gång och sugen på körv, hade förvänat mig nått i stil med 39 för en grillad med mos.

Köper du i bulk så blir de billigare:

50 CL för 22 kr styck.
https://www.cooperscandy.com/dr-pepper-zero-50cl-pet-1

330 CL för 20 kr styck:
https://www.cooperscandy.com/dr-pepper-zero-burk

Medlem

En öl för fredags-Coop med bröderna. Annars en root beer när man ska sätta sig och egentidsspela nån kväll.

Medlem

På helgen kan det bli 1-2 öl eller en whisky till spelandet.

Medlem

Bobs blandsaft, kaffe, te eller mjölk, vid lyxiga tillfällen folköl.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Anser att alkohol är ett permanent nervgift som ska drickas så sällan som möjligt, att dricka hemma när man spelar är ett riktigt slippery slope. Alkohol är skadligt redan från första droppen.

Party pooper

Medlem

En BiB rosé räcker typ 2 dagar när man gejmar... Brukqr bli en 3-4 i veckan en bra vecka... Ja jag är alkoholist.

Medlem

Dricker jag något så blir det kanske en Nocco eller burk Cola Zero. Dricka öl eller alkohol när jag lirar ensam har jag nog aldrig gjort... Aldrig blivit sugen på det i det sammanhanget. Kollar jag på fotboll så tar jag dock gärna en öl..

Käka när man spelar gjorde jag som yngre men skulle aldrig få för mig att göra det idag. Avskyr all form av kladd så vill ha sånt där så långt ifrån som möjligt.

Medlem

En kall bärs eller två slinker gärna ner en fredagkväll när barnen somnat och man lirar lite. Skönt att slappna av efter veckans arbete. Lager är bäst, men även någon god stout. IPA häller jag hellre ut i slasken 😅

Läsk dricker jag väldigt sällan, så om jag skulle spela något på veckodagarna blir det oftast en kaffe eller något liknande.

Edit*
Lite lustigt att folk verkar tycka det är konstigt om någon tar en öl eller whiskey på kvällen medans men spelar. Men det verkar va helt ok och dricka valfri energidryck, läsk mm. Tror knappast det är mer skadligt att dricka en öl än att svepa i sig en Redbull. Med måtta då såklart, allt är dåligt i större mängder.

Medlem

Svårt beroende av Coca-cola när jag spelar, men dricker aldrig alkohol - pick your poison, I guess.
Bretonkex är också ett beroende, farliga grejer det där. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Köper du i bulk så blir de billigare:

50 CL för 22 kr styck.
https://www.cooperscandy.com/dr-pepper-zero-50cl-pet-1

330 CL för 20 kr styck:
https://www.cooperscandy.com/dr-pepper-zero-burk

Köper aldrig giftet på bulk, för då dricker jag allt på samma kväll ändå = mer pengar förbrukade, större mängder låggradigt nervgift intaget.

Medlem

Brygger egen öl och har ölkyl med tappkranar, så oftast någon humlig ale Om jag inte vill dricka alkohol så främst vatten, men unnar mig någon cola ibland också.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Köper aldrig giftet på bulk, för då dricker jag allt på samma kväll ändå = mer pengar förbrukade, större mängder låggradigt nervgift intaget.

Det handlar om disciplin. Brukar köpa restaurangmat och frysa in - visst den finns där och jag SKULLE kunna trycka i mig mat för flera hundra på ett dygn, men jag trycker inte i mig mat som någon hamster på 30 sekunder bara för att den finns där.

Har för övrigt en flaska med Rom, har ca 30% kvar i den och den har stått sedan 2015. Har funderat att svepa den nån gång men har bara glömt. Antikvärdet är på väg upp och funderar på att auktionera ut den

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Det handlar om disciplin. Brukar köpa restaurangmat och frysa in - visst den finns där och jag SKULLE kunna trycka i mig mat för flera hundra på ett dygn, men jag trycker inte i mig mat som någon hamster på 30 sekunder bara för att den finns där.

Har för övrigt en flaska med Rom, har ca 30% kvar i den och den har stått sedan 2015. Har funderat att svepa den nån gång men har bara glömt. Antikvärdet är på väg upp och funderar på att auktionera ut den

Den disciplinen har jag dessvärre inte när det kommer till sådana drycker då jag är supertorsk på koffein. Var ett rent h-lvete bara att skära ner på kaffet från ca. 7 koppar om dagen till 3 koppar. Mat är lättare, allt jag lagar har superhög fetthalt så jag står mig nästan hela dagen på en lunch. Vad gäller alkohol så har jag åtminstone 4 backar long drink i olika smaker från 2015 som blivit liggandes, sånt jag fick gratis från kneget. Drack väl kanske totalt 2 burkar. Dom lär väl sprängas i förrådet en vacker dag när det börjat jäsa till sist.:)

Medlem

Pepsi max!!!


signatur

Allätare

Medlem

Nog är det trevligt att ta en grogg, öl eller cider till spelstunden, men de reserveras till helgerna. Till vardags är det vatten eller kaffe som gäller. Ikväll blev det en rom & cola med Motörhead Premium Dark Rum, mycket gott.

Har heller inget emot att äta framför datorn eller TV-spelet, men jag håller mig till lättsaltade chips och liknande som inte flottar ner utrustningen så hemskt mycket.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Räknas mina fienders salta tårar, månne?

Medlem
Skrivet av robbis:

En BiB rosé räcker typ 2 dagar när man gejmar... Brukqr bli en 3-4 i veckan en bra vecka... Ja jag är alkoholist.

Du är inte ensam, även om det brukqr kännas så 🥰


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag har testat att dricka själv hemma, men ser inte poängen i det.

Den främsta fördelen med alkohol är att det släpper lite på sociala spärrar. Men… när man är ensam så finns det ju ändå inga sociala spärrar, så det finns ingen direkt fördel att hämta.

Ett par nackdelar med alkohol är att man tappar fokus och blir trött. Man tappar motivationen att spela och vill gå till sängs. Dessutom känner jag av känslor skam och ovärdighet att dricka ensam. ”Äh, vilket slös. Det var inte värt det”.

Så min slutsats är att alkohol inte tillför något annat än nackdelar. Är man själv så är det bättre att lägga pengarna på god mat och dryck. Såsom en entrecote.

Den allra bästa gamingdrycken är kaffe. Det är både gott och skärper en.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Öl samt chips med lite hetta! I skrivande stund spelas det Atomic Heart, dricks en enkel Mariestad Old Ox samt knapras på Paqui Fiery Chili Limon nachos. Får passa på när sambo och barn är ute på äventyr 🙂

Märklig kombination. Chips är ju flottigt till max är inget man vill ha på tangentbord, joysticks eller annat.

Förstår inte varför det ska va alkoholhaltigt. Är det en hipp grej. Spelar man inte spel som ger endorfinkickar så vad är vitsen? Du minskar ju bara kicken med alkohol.

Blir lite olika men vart mycket iskaffe på sistone. Typ oboy för vuxna lol

Medlem
Skrivet av Shodan:

Förstår inte varför det ska va alkoholhaltigt. Är det en hipp grej. Spelar man inte spel som ger endorfinkickar så vad är vitsen? Du minskar ju bara kicken med alkohol.

Exakt så! Alkoholen trubbar av ens sinnen. Man både presterar och njuter sämre som trött och avtrubbad.

Man vill ju allra helst va skärpt… inte bara när man spelar utan alla njutningar såsom mat och sex upplevs ju som bäst när man är pigg och skärpt.

Näe, jag står fast vid att alkohol åtnjuts bäst i sällskap. Gärna då med något coach coop spel som inte är alltför krävande.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Man vill ju allra helst va skärpt… inte bara när man spelar utan alla njutningar såsom mat och sex upplevs ju som bäst när man är pigg och skärpt.

Det kan jag, med stor erfarenhet, bekräfta är direkt felaktigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det kan jag, med stor erfarenhet, bekräfta är direkt felaktigt.

Nu var du bra vag, men smaken är väl som baken. Jag tycker om att ha skärpta sinnen när jag ska åtnjuta saker.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nu var du bra vag, men smaken är väl som baken. Jag tycker om att ha skärpta sinnen när jag ska åtnjuta saker.

Kan inte vara tydligare då FZ har en policy som förbjuder snack om droger.

Men, tro mig. Du har fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan inte vara tydligare då FZ har en policy som förbjuder snack om droger.

Men, tro mig. Du har fel.

Du har rätt till din åsikt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Du har rätt till din åsikt.

Det är ingen åsikt, men visst.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

123
Skriv svar