Diskutera – Vilken är tidernas bästa expansion?

Medlem

Alla Blizzards expansioner var fantastiska under 90- och 00-talet.

Jag har speciella minnen från Bloodmoon (Morrowind).

Medlem

Första jag kommer att tänka på är The sims 2 Arbetsliv, satan vad jag gibba det, älskade upplägget
Rätt upp och ner ett expansion som var VÄRT pengarna.

Medlem

Den bästa expansionen är Blood and Wine till Witcher 3.

Och expansionen som räddade spelet måste vara Reaper of Souls till Diablo 3. En expansion som verkligen räddade ett döende spel.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Old Hunters till Bloodborne, sjukt bra !

Annars är Barn till Livet ett jävla bra DLC

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tänkte också skriva det men det var nån som hann före...

Medlem
Skrivet av totte1015:

Första jag kommer att tänka på är The sims 2 Arbetsliv, satan vad jag gibba det, älskade upplägget
Rätt upp och ner ett expansion som var VÄRT pengarna.

Tror du missuppfattat ordet gibba men vem är jag att välja vad tonåringarna använder för ord nu för tiden...

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Far Cry 3: Blood dragon

Slut diskuterat.

Det är väl inte en expansion. Det är ju ett fristående spel...

Medlem
Skrivet av robbis:

Tror du missuppfattat ordet gibba men vem är jag att välja vad tonåringarna använder för ord nu för tiden...

Gibba har väl betytt typ plöja i... 20 år?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Starcraft: Brood War

Medlem

Som många andra har skrivit- Witcher 3: Blood & Wine

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Gibba har väl betytt typ plöja i... 20 år?

Ehm... Nej? Gibba betyder när man skjuter sönder någon så inälvorna sprutar... Det kommer ifrån Quake tiden där man sprängde sönder någon och delarna flög åt alla håll! Sen om det ändrat betydelse med åren så är jag nog för gammal för att hänga med. Gibba kommer från giblet (inälvor). PUNKT!

Medlem

Nostalgiskt: Warcraft III: Frozen Throne(Helt fantastisk expansion <3)

Nutid: Bloodborne The old hunters(Hur kunde man bjuda på mer fantastisk soulsborne med kosmisk skräck? Man gör The old hunters, helt sjukt vilken bra expansion!)

Skrivet av robbis:

Ehm... Nej? Gibba betyder när man skjuter sönder någon så inälvorna sprutar... Det kommer ifrån Quake tiden där man sprängde sönder någon och delarna flög åt alla håll! Sen om det ändrat betydelse med åren så är jag nog för gammal för att hänga med. Gibba kommer från giblet (inälvor). PUNKT!

Gibba har för mig dom senaste 20+ åren betytt spela på internetcafé över en natt (DVS istället för att "lana" som man gör hemma med en grupp människor), har aldrig någonsin hört att det betyder något annat

Kollade även upp det och du har helt rätt Robbis "För att gibba är ”att spela våldsamma datorspel nätterna i ända”. Engelskans gib (som fått ett extra b på svenska) är en förkortning av giblet (inälvor). Det började med spelet Quake, där gibba innebär att man skadar en motståndare så allvarligt att kroppen förvandlas till just inälvor."

Men har verkligen aldrig hört om det haha, vart väl bara adapterat vidare till att bara betyda spela över nätterna på caféer

Medlem
Skrivet av Zensu:

Nostalgiskt: Warcraft III: Frozen Throne(Helt fantastisk expansion <3)

Nutid: Bloodborne The old hunters(Hur kunde man bjuda på mer fantastisk soulsborne med kosmisk skräck? Man gör The old hunters, helt sjukt vilken bra expansion!)

Gibba har för mig dom senaste 20+ åren betytt spela på internetcafé över en natt (DVS istället för att "lana" som man gör hemma med en grupp människor), har aldrig någonsin hört att det betyder något annat

Kollade även upp det och du har helt rätt Robbis "För att gibba är ”att spela våldsamma datorspel nätterna i ända”. Engelskans gib (som fått ett extra b på svenska) är en förkortning av giblet (inälvor). Det började med spelet Quake, där gibba innebär att man skadar en motståndare så allvarligt att kroppen förvandlas till just inälvor."

Men har verkligen aldrig hört om det haha, vart väl bara adapterat vidare till att bara betyda spela över nätterna på caféer

Alltså när vi börja spela Quake på gymnasiet, ja det är fan snart 30 år sedan. Då kom ordet gibba... Därför jag blir så förundrad när någon gibbar Sims 2?

Medlem

The Ultimate Doom

Starcraft Brood War

Diablo 2 Lord of Destruction

C&C Generals Zero Hour

Supreme Commander Forged Alliance

Heroes of Might and Magic 3 Armageddon's Blade + Shadow of Death

Medlem

Overlord: Raising Hell
Terraria 1.1

Medlem

Någon här ovan nämnde wc3 frozen throne, men jag skulle också vilja slå ett slag för bg2: throne of baal och hordes of the underdark till nwn - två fantastiska expansioner enligt mitt tycke. Shadows of Undrentide till nwn var inte dåligt det heller!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av robbis:

Alltså när vi börja spela Quake på gymnasiet, ja det är fan snart 30 år sedan. Då kom ordet gibba... Därför jag blir så förundrad när någon gibbar Sims 2?

Haha jag kan förstå det

redigerat då citerat inlägg blivit borttaget // mod

Medlem

Eftersom jag gillade Ettan mer än tvåan så får jag säga Xcom-Enemy Within.

Hedersomnämnandeet går till Captain Scarlett and Her Pirate's Booty. (Borderlands II)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

The Frozen throne - Warcraft 3
Lord of Desturction - Diablo 2
The Immortal Throne - Titan Quest
Mask of the Betrayer - Neverwinter Nights 2

Är dessa jag kan komma på just nu. De gjorde stor skillnad för originalspelen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Haha jag kan förstå det

redigerat då citerat inlägg blivit borttaget // mod

Missade vad som blev deletat. Sjukt nyfiken nu ju

Medlem

Expansionerna till Witcher 3, även Gta Iv,s DLC var riktigt grymma!

Men för mig är nog det bästa Last of Us’s Left Behind. Mäktigt DLC!

Medlem
Skrivet av robbis:

Ehm... Nej? Gibba betyder när man skjuter sönder någon så inälvorna sprutar... Det kommer ifrån Quake tiden där man sprängde sönder någon och delarna flög åt alla håll! Sen om det ändrat betydelse med åren så är jag nog för gammal för att hänga med. Gibba kommer från giblet (inälvor). PUNKT!

Hoppas och tror att kidsen kan läsa iaf. Sespå lanet!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Missade vad som blev deletat. Sjukt nyfiken nu ju

Onödigt påhopp som jag misstänker att FZ inte vill att jag drar upp igen

Ursäktar också att jag varit med och derailat tråden lite! Vi håller oss till topic nu va

EDIT: För att förtydliga, det var inte jag som hoppade på honom utan en annan användare!

Medlem

Brood War
Lord of Destruction
Blood and wine

Medlem

Mina mest lirare expansioner, i ordning:

The Frozen Throne - Warcraft 3
The road to Rome - Battlefield 1942

Och lite Sims expansioner på det.

Medlem
Skrivet av farfarsmurf:

Finns det något DLC som går att mäta sig med Blood & Wine?

+1 från mig!

Medlem

The Elder Scrolls 4: Oblivion Horse Armor DLC

Klapa snyg hest!

Medlem

Homeworld: Cataclysm ser jag som en väldigt bra expansion. Så bra att utgivarna gav ut den som en fristående del, men jag har för mig att det i försnacket framstod som en expansion till det suveräna Homeworld.

Medlem

Rise of Rome - Age of Empires
The Conquistadors - Age of Empires 2
The Frozen Throne - Warcraft 3


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Jag är förvånad att ingen nämnt något med World of Warcraft 😋
Det första jag kom att tänka på var Wrath of the Lich king

Skriv svar