FZ på Moderskeppet 2 – Kryssningen för alla som älskar spel, teknik och nördkultur

Chefredaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jamen, vi ses där då?

Det vet du!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sippil:

Oväder, rysk attack intill Tallinn och fredagen den 13.
Nu kör vi!

Oväder?


signatur
Chefredaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man behöver inte oroa sig för oväder.
Så här säger Viking Line idag:
"Kommer blåsa mindre imorgon. Lite blåsigt precis när vi lägger ut men det ska lugna sig under kvällen. Fartyget tror inte att det kommer att märkas någonting särskilt. Skulle det blåsa mycket kommer de att lägga om rutten bara"

Nu kör vi!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Förmodligen inte så illa som det låter.
I hård blåst är det lätt att bli lite vindögd.

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Man behöver inte oroa sig för oväder.
Så här säger Viking Line idag:
"Kommer blåsa mindre imorgon. Lite blåsigt precis när vi lägger ut men det ska lugna sig under kvällen. Fartyget tror inte att det kommer att märkas någonting särskilt. Skulle det blåsa mycket kommer de att lägga om rutten bara"

Nu kör vi!

Mycket skönt att höra! Jag är nog så nervös till havs ändå så det räcker och blir över.. 🙈

FM-guru
F.d. Sisyr

Äsch, det är ju ingen sport om inte hela havet stormar!

Megadelux
Skrivet av Sippil:

Förmodligen inte så illa som det låter.
I hård blåst är det lätt att bli lite vindögd.

Mycket skönt att höra! Jag är nog så nervös till havs ändå så det räcker och blir över.. 🙈

Skickade ett PM till dig.

Mvh Crew ombord på Cinderella sedan snart 20 år. Du, och andra får väldigt gärna fråga om det är något om ni är nervösa. Jag ska göra mitt bästa för att svara.

International
Man of Mystery

Ska bli spännande att se hur många nördar det blir, vi kanske når kritisk massa och mergar till en nerdish hivemind


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Går runt i Stockholm och väntar in på att jag kan börja promenera dit!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Går runt i Stockholm och väntar in på att jag kan börja promenera dit!

Vi följer ditt exempel, Lancelot men latar oss och tar bussen dit 🤗


signatur

War, War never changes...

Medlem

då så..dags att borda gott folk


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent

NU ÄR DET FAN NÄRA!

Gnällkuk
Skrivet av renod:

Skickade ett PM till dig.

Mvh Crew ombord på Cinderella sedan snart 20 år. Du, och andra får väldigt gärna fråga om det är något om ni är nervösa. Jag ska göra mitt bästa för att svara.

Fixa ölkran i hytten!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

Incheckad och redo!

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Vi följer ditt exempel, Lancelot men latar oss och tar bussen dit 🤗

Kom och häng i auditoriet, jag sitter längst fram!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Kom och häng i auditoriet, jag sitter längst fram!

Jag är hemskt ledsen Lancelot, vi såg det här först nu. Har varit lite kaoz med hytt och käk. Kommer du på rollspelsgrejen vid 19?


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Kom och häng i auditoriet, jag sitter längst fram!

Jag lyckades övertala Tarotikum att inte ställa sig längst fram och skrika "LANCE"... Men han kanske gör det efter spelet...

Medlem

som super commodore fanatiker får jag rysning när jag hör last ninja i en bar. love it!

rollspelet var kanonbra


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Alla FZ: are på Moderskeppet: vid 11.40 tänkte vi köra ett gruppfoto, på plan 8 vid Moderskeppet-infon


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Alla FZ: are på Moderskeppet: vid 11.40 tänkte vi köra ett gruppfoto, på plan 8 vid Moderskeppet-infon

Fan va mysigt... Hoppas ni haft det bra allihop!

Medlem

Tack för det här dygnet, var kul att sätta lite ansikten på folk jag chattat och delat roliga stunder i FZ streamen!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det blev inget gruppfoto i år men väl en riktigt bra konsert med allas vår Wakkaah och bror! Tack allihopa, kända och okända för en fantastiskt skön och rolig resa. Vi ses i chatten, hörni.


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Alla FZ: are på Moderskeppet: vid 11.40 tänkte vi köra ett gruppfoto, på plan 8 vid Moderskeppet-infon

baah! jag såg detta för sent!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det blev en upplevelse att kryssa ett dygn med en massa nördar! Tack till er alla! Vi ses väl nästa år igen? 😁

International
Man of Mystery
Skrivet av Tarotikum:

Det blev inget gruppfoto i år men väl en riktigt bra konsert med allas vår Wakkaah och bror! Tack allihopa, kända och okända för en fantastiskt skön och rolig resa. Vi ses i chatten, hörni.

Riktigt bra konsert med nästan dubbel-Wakkaah, jag fick en kompis som jag hade med mig att för första gången uppleva Wakkaah i all sin prakt och han kommer numera tuna in streamsen sa han. "En riktig multikonstnär" var hans omdöme.

Trevligt att få hälsa in person också


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Har helt missat denna tråden :).

Men helt awesome att träffa er alla, @Coffeeandrain, @Tarotikum, @LancelotSwe och er andra! Jag hoppas verkligen fler poppar upp på Moderskeppet 3, då får vi organisera oss tycker jag och kanske även promota community lite

Wakkaahs konsert var riktigt riktigt bra, härligt att se båda spela tillsammans, visste inte att musikgenen gick så bra genom familjen, helt klart en glad överraskning! Synd bara att vi missade foto-op:en, men det får bli nästa gång :).

Tycker sedan att stämningen var grym. Gaming har nästan alltid varit lite "skämmigt" i samhället och många inte vill publikt säga det, men att se så många som kommer och uppskattar gamingkulturen var fantastiskt. Att få höra SID-musik spela i högtalarna (och piano-tunesen @Tarotikum ) och se alla utställare osv. Hann inte ens se allt. Retrohörnan innanför pub:en var dock riktigt grymt, man fick en tår i ögat av att se folk så glada att köra på NES, SNES, NeogeoX, Sega, DC och alla intressanta indiespel.

Och sedan quiz och allt också som var riktigt nice, salongen var verkligen tokpackad och rolig stämning! Team Fz for the win!

Ni som inte var där, ni missade verkligen något speciellt!

Moderator

Vilken fantastisk tur med Moderskeppet! Tack till alla som kom för att hänga en stund med mig mellan de intensiva programpunkterna. En ära att få träffa många av er, önskar bara att tiden inte hade susat förbi så himla fort.

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Vilken fantastisk tur med Moderskeppet! Tack till alla som kom för att hänga en stund med mig mellan de intensiva programpunkterna. En ära att få träffa många av er, önskar bara att tiden inte hade susat förbi så himla fort.

Kul att träffas och tack för den magiska konserten! Blev väldigt bra tillsammans med din bror.
Tiden gick snabbt och det var även svårt att hinna med alla aktiviteter i programmet när de överlappade varandra. Ser fram emot moderskeppet3 nästa år

Moderator | Testpilot

Låter som det minst blev en lika stor succe som förra året. Hoppas verkligen vi får en trilogi av detta! Då återkommer jag på tredje resan som uberpwnage2.0 den vite


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator
Skrivet av uberpwnage2.0:

Låter som det minst blev en lika stor succe som förra året. Hoppas verkligen vi får en trilogi av detta! Då återkommer jag på tredje resan som uberpwnage2.0 den vite

Episkt!

Medlem

För er som inte var med, ni missade något episkt 😁
https://www.instagram.com/reel/CyXs5CUoYI2/?igshid=MzRlODBiNW...

Skriv svar