Resident Evil 4
Resident Evil 0 bjöd väl även på muterade grodor om jag inte missminner mig... Schysst inledning på tåget, dock.
Ja, jag orkade inte spela klart det. Spelet kändes trött och så läste jag det om grodor.
I Resident Evil Outbreak är väl
Pellefant
med.
Spelet är redan förbokat sen januari. Jag hoppas deras nästa spel i serien blir en Remake på del 1 i huset. Märkligt att de börja med del 2 och inte ettan. Sen efter del ett så kan de göra en remake på Code Veronica sen är serien fullbordad med massa Remakes. Sen kan de köra vidare med del 9
Har hört att det finns 2-3 avdelningar hos Capcom. En kör med nya spel och de andra med remakes
Spelet är redan förbokat sen januari. Jag hoppas deras nästa spel i serien blir en Remake på del 1 i huset. Märkligt att de börja med del 2 och inte ettan. Sen efter del ett så kan de göra en remake på Code Veronica sen är serien fullbordad med massa Remakes. Sen kan de köra vidare med del 9
Har hört att det finns 2-3 avdelningar hos Capcom. En kör med nya spel och de andra med remakes
Kan ändå fatta att de började med tvåan då vi redan fått en remake på ettan, även om den hunnit bli tjugo år gammal... Men vi kan vara så säkra: en vacker dag får vi en remake av remaken.
Det mest konstiga var kanske att remaketvåan dröjde så länge.
En Bamseponny av folket
Spelet är redan förbokat sen januari. Jag hoppas deras nästa spel i serien blir en Remake på del 1 i huset. Märkligt att de börja med del 2 och inte ettan. Sen efter del ett så kan de göra en remake på Code Veronica sen är serien fullbordad med massa Remakes. Sen kan de köra vidare med del 9
Har hört att det finns 2-3 avdelningar hos Capcom. En kör med nya spel och de andra med remakes
Delvis har det nog att göra med att vi redan fått en Remake på 1an (som faktiskt håller bra rent grafiskt idag). Men jag tror även det där RE2 remake-fanprojektet var en anledning. De såg hur många som blev intresserad av en remake på 2an och bestämde sig för att göra en egen.
Code Veronica skulle behöva en remake, men jag undrar om de kanske inte stannar efter denna? Möjligen då att vi faktiskt får en re-remake av 1an för att då finns alla delar upp till 4 i remakes. Veronica är ju ändå lite ett sidospår...
"Writer and Fighter"
tydligen rätt mycket man tagit bort från originalet.
-no U3
-no bulldozer sequence
-no lava room w/dragons
-no cage fight with garrador
-no castle turret fight
-no cloaked novistadors in sewer
-no incendiary grenades
-no truck sequences
-no JJ
-no breakable doors (was a feature in the original and in the manual)
-no throne room
-no laser room
-no boulder chases
-no cable car shooting section
-no radio calls between leon and salazar or saddler
-no Ada dress
-no Separate Ways
-no Assignment Ada
-no Mercs at launch
-censored dialogue so Capcom can get their high ESG score
ingen aning om det stämmer såklart då jag inte spelat det än.
tydligen rätt mycket man tagit bort från originalet.
-no U3
-no bulldozer sequence
-no lava room w/dragons
-no cage fight with garrador
-no castle turret fight
-no cloaked novistadors in sewer
-no incendiary grenades
-no truck sequences
-no JJ
-no breakable doors (was a feature in the original and in the manual)
-no throne room
-no laser room
-no boulder chases
-no cable car shooting section
-no radio calls between leon and salazar or saddler
-no Ada dress
-no Separate Ways
-no Assignment Ada
-no Mercs at launch
-censored dialogue so Capcom can get their high ESG score
ingen aning om det stämmer såklart då jag inte spelat det än.
För varje enskild sak de har tagit bort har de tydligen också ersatt med något helt nytt - vilket då inte alls var fallet med megabantade RE3 Remake.
U3-bossen kommer jag sakna, precis som radio-gnabbet och eldgranaterna. Annars är jag okej med att Capcom bytte ut ovannämnda action-partier mot något nytt som förhoppningsvis kommer passa in bättre. Berett-klädda muskelknuttar med mini-guns slipper jag mer än gärna.
Adas expansioner verkar också komma ut som DLC vilket egentligen bara är bra eftersom Capcom kan nu satsa ordentligt på dessa istället för att bara halvhjärtat slå ihop dem tillsammans med grundspelet.
Adas expansioner verkar också komma ut som DLC vilket egentligen bara är bra eftersom Capcom kan nu satsa ordentligt på dessa istället för att bara halvhjärtat slå ihop dem tillsammans med grundspelet.
Det där ser jag mycket fram emot! Kul att de verkar satsa det lilla extra på den.
En Bamseponny av folket
En fråga: är det så att om man spelar på "standard" svårighetsgrad så får man checkpoints?
Hur svårt är spelet? Funderar på att börja på snäppet högre än"standard" men är rädd för att massa frustration ska uppstå
Checkpoints finns, japp. Rikligt med sådana också. Kändes mest onödigt att springa till skrivmaskinen i tid och otid. Jag spelade på standard och tyckte det bjöd på lagom utmaning, bitvis riktigt tufft när ammon tröt. Intressant nog rekommenderar spelet att man höjer ett snäpp OM man spelat originalfyran. Så pröva vetja!
En Bamseponny av folket
Har FZ redaktionen nån susning om när VR-mode släpps till PSVR2 ?
Jag vill inte "förstöra" spelet genom att spela det i pancake mode
Det var underbart med Village att spela det i VR utan att ha kört det vanligt innan. Vilket spel ❤️
Oh! Sent svar. Men nej: ingen susning. Såg dock en förstapersonsvariant av remakefyran och kände: det här blir nice i VR!
En Bamseponny av folket
tydligen rätt mycket man tagit bort från originalet.
-no U3
-no bulldozer sequence
-no lava room w/dragons
-no cage fight with garrador
-no castle turret fight
-no cloaked novistadors in sewer
-no incendiary grenades
-no truck sequences
-no JJ
-no breakable doors (was a feature in the original and in the manual)
-no throne room
-no laser room
-no boulder chases
-no cable car shooting section
-no radio calls between leon and salazar or saddler
-no Ada dress
-no Separate Ways
-no Assignment Ada
-no Mercs at launch
-censored dialogue so Capcom can get their high ESG score
ingen aning om det stämmer såklart då jag inte spelat det än.
Många av de borttagna sakerna är väl också QTE-baesrade grejor, tänker som laser room och när man blir jagad av stenbumlingar. Sen ska de väl ha ersatts av något, inte bara plockats bort rakt av?
"Writer and Fighter"
Många av de borttagna sakerna är väl också QTE-baesrade grejor, tänker som laser room och när man blir jagad av stenbumlingar. Sen ska de väl ha ersatts av något, inte bara plockats bort rakt av?
Så kan det vara.
Enda klagomålet jag har är att kunna fly undan och springa fram för melee är riktigt jävla segt, på något vis ännu segare än originalet. Vet inte hur många gånger jag missat att komma fram i tid eller dodga helt simpla grejer. Kanske är mindre tidsram man har på sig när man kör hardcore, men ändå.
Min första death var till en bullrushande ko just för att jag inte kunde dodga, och nej jag menar inte han med den fina mössan, en riktig ko, även om jag blev tagteamad av honom med.
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.
FOV modden verkar ju vara ett måste iaf... Inget spel jag skulle köpa på konsol om man säger så:
https://i.imgur.com/3ItXLPv.gif
kroppen tar ju upp 30% av skrämytan omoddat.. lol.. helt värdelöst.
Är det någon mer än mig som har svårt för kameran när man siktar med sitt vapen. Hur jag än ställer inställningarna så känns det inte bra. Hade inte dessa problem med resident evil 2 remake eller village. Någon som har tips.?
Tydligen har spelet problem med deadzonen för spakarna, framförallt på Xbox. Vet inte om Capcom har sagt något om det, men jag körde själv demot på Series S och hade väldigt svårt att sikta.
FOV modden verkar ju vara ett måste iaf... Inget spel jag skulle köpa på konsol om man säger så:
https://i.imgur.com/3ItXLPv.gif
kroppen tar ju upp 30% av skrämytan omoddat.. lol.. helt värdelöst.
Mer FOV i originalspelet åt folket, helt klart. Med inställt på max är det bara "nästan där" jag vill ha det. I närheten av knävecket bakifrån är optimalt om du frågar mig, precis som i din gif, RE4 HD Project funkade bra omkring där också i jämförelse med den horribla vyn omoddat när det är i jackhöjd, tror dock det har att göra med en bieffekt av högre upplösning snarare än hur den var på GC.
Är det någon mer än mig som har svårt för kameran när man siktar med sitt vapen. Hur jag än ställer inställningarna så känns det inte bra. Hade inte dessa problem med resident evil 2 remake eller village. Någon som har tips.?
Stäng av acceleration helt och hållet och öka sensitivity istället, fungerade bra i Hogwarts Legacy, verkar vara en bra idé nu med. Sen gör vapnets "stadighet" också en rejäl skillnad när man börjar uppgradera saker.
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.
Tydligen har spelet problem med deadzonen för spakarna, framförallt på Xbox. Vet inte om Capcom har sagt något om det, men jag körde själv demot på Series S och hade väldigt svårt att sikta.
Ok, har märkt också att snurrar man runt vapnet i en cirkel så hackar vapnet runt i olika mindre lägen vilket är jobbigt.
Mer FOV i originalspelet åt folket, helt klart. Med inställt på max är det bara "nästan där" jag vill ha det. I närheten av knävecket bakifrån är optimalt om du frågar mig, precis som i din gif, RE4 HD Project funkade bra omkring där också i jämförelse med den horribla vyn omoddat när det är i jackhöjd, tror dock det har att göra med en bieffekt av högre upplösning snarare än hur den var på GC.
Stäng av acceleration helt och hållet och öka sensitivity istället, fungerade bra i Hogwarts Legacy, verkar vara en bra idé nu med. Sen gör vapnets "stadighet" också en rejäl skillnad när man börjar uppgradera saker.
Just det, har inte tänkt på upgrades, kanske därför de har gjort det så i början medvetet. Tack för svaret.
Senaste patchen har förbättrat (förminskat) just deadzone på xbox, någon som kan bekräfta?