Det här spelar FZ i helgen – vad spelar du?
Jag hade spelat Resident Evil 4 om jag varit hemma. Men nu är jag i Köpenhamn på en barnfri tredagarstur. Visserligen har jag packat ned min Switch ifall lusten faller på, så det kan tänkas bli lite Super Monkey Ball.
GoW Ragnarök blir det för min del!
Samma här, dags att avsluta spelet i helgen!
Samma här, dags att avsluta spelet i helgen!
Gött! Jag började häromdagen, så har i princip hela resan framför mig.
Konsolgubbe
The same precedure as every weekend, sladda runt i Dirt Rally 2.0 med det glada gänget från FZDZ.
https://www.fz.se/forum/trad/444886-fzdz-fz-dirtzone-dirt-ral...
Sleeping dogs igen faktiskt
Åh det är så jäkla bra! Körde det på PS3 och tog platinum. Har även PS4-versionen men inte tagit tag i det än.
Väldigt synd att Square la ner uppföljaren.
Blir mer The labyrinth of Galleria: The moon society (ps5) (dungeon crawler with grid movement)
Samt att jag kommer nöta klart Bravely Second: End layer på (3DS). (Turnbased JRPG) Detta då de kommer ta ned servrarna för online funktionaliteten i slutet på Juni. (den är inte nödvändig för att spela spelet men lika att köra när den väl finns kvar)
Också Steam Deck
Demons souls. Och jag har en jäkla inlärningskurva fortfarande
Det jag kan säga än så länge:
Positiva:
+ Äntligen får jag spela första Souls!
+Riktigt vacker remake
+Varierande världar!
Dåliga:
- World tendency(innan man ens hajade vafan som pågick asså, herre min skapare)
-Alldeles för lätta bossar
-Depraved motherfukkking chasm... Och det enda svåra där egentligen är plague rats(hurr durr köp blommor av den gnidna damen för 2500 souls styck...) och dom enorma 'troll'gubbarna som spöar skiten ur dig oavsett hur mycket du vevar fram din sköld. så man får gå och cheesa dom...
-Ibland låånga distanser då bonfires bara finns på bossplatserna.
-Föråldrad spelmekanik(Man är ju bra bortskämd av dess uppföljare i Soulsborne om man säger så.)
-Att man måste farma health. Tackar alla gudar att dom gav oss Estus. Bloodborne och DS2 fick man också farma health men inte i närheten av DeS
Man märker väldigt fort vilka saker dom ändrade, till det bättre i DS123-BB-ER. Men samtidigt känns det bakvänt att klaga på det då det har ju kommit uppföljare som skött många saker så mycket bättre än DeS.
Så,
GIT GUD Zensu, git gud.
BF 2042
Blir det nog för mig också.
Har haft det rätt så skoj med det nu på sistone.
/MJ
Microsoft Flight Simulator.
Efter två och ett halvt års intensivt simmande (nästan 1 000 timmar) kände jag att det var dags att på allvar lära mig att kommunicera med flygledare. Joinade därför Pilotedge där du kommunicerar med riktiga flygledare för några dagar sedan och har fullt upp med att lära mig allt som behövs för att förstå och följa instruktionerna man får.
Det här är i särklass det svåraste jag "spelat" i hela mitt liv men vad extremt belönande det är när man utvecklas och faktiskt lär sig något. Rekommenderas för alla som är trötta på ADHD-spelande. Tyvärr får man vara beredd på att hosta upp rejält med slantar om man som jag fastnar och hela tiden vill ha något mer för att göra upplevelsen lite bättre.