Vilket blir ditt sommarspel?

Robot
Vilket blir ditt sommarspel?

Efter en het spelvår blir det i sommar chans att skörda frukterna av den.

#snack, #sommarspel


Medlem

Började spela Xcom förra veckan och sen blir det Xcom 2. Gillar skarpt hittills! Annars väntar jag på rea på Dead Space och RE4.

Medlem

Age of Wonders 4 går varmt i värmen.

Medlem

Final Fantasy 16.

Jag vill uppmana alla som äger ett ps5 att ladda hem demot och ge det en chans. Sov inte på det, det är gratis och bara 1.5-2 timmar!!
Jag har vid senare år inte varit jätteförtjust i jrpg och hur klyschigt det kan bli.

Men ur demot döma så är detta något helt annat, tonen är mörk, "vuxet". Kan inte minnas ifall jag någonsin blivit så hooked av bara en prolog/demo.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kör Diablo IV på Xboxen fram tills Starfield kommer

Medlem

Flytta till hus blir min sommar, så lite Zelda i sängen innan man slocknar på kvällen ska nog hinnas med!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Quake-konnässsör

Börjat spela Guild Wars 2 igen, roligt spel med helt okey story. Dock så känner man att utvecklarna satsar rätt mycket in på att spelarna ska köpa Life Improvment under sina spelsektioner, där karaktärplats (får fem per server i grund) och inventoryplats ligger högst upp på allas önskelista.

Grundspelet och första DLC (Living World 1) är gratis, och erbjuder en jekla massa speltimmar för den villige.

Expansionerna kostar därefter, Heart of Thorns, Path of Fire och End of Dragon. Sekvenserna mellan varje expansion kostar också, de som binder ihop berättelsen mellan varje expansion, och är som ett DLC, Living World season 2 - 5.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Final Fantasy 16.

Jag vill uppmana alla som äger ett ps5 att ladda hem demot och ge det en chans. Sov inte på det, det är gratis och bara 1.5-2 timmar!!
Jag har vid senare år inte varit jätteförtjust i jrpg och hur klyschigt det kan bli.

Men ur demot döma så är detta något helt annat, tonen är mörk, "vuxet". Kan inte minnas ifall jag någonsin blivit så hooked av bara en prolog/demo.

Asmongold sa samma sak, drog hem demot nu och skall testa ikväll.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Diablo IV. Tröttnar jag på det blir det att hoppa över till Zelda BotW. Har TotK också, men det känns avlägset då jag vill klara BotW först


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Det beror på vad jag känner att jag har tid med. Får jag tid över så kommer jag fortsätta spela Tears of the Kingdom men annars blir det nog att jag spelar lite olika Pokémon spel på Pokémon Stadium 2.
Sen har Stardew Valley laddats ner till datorn här hemma med lite olika mods till så jag kanske testar det om jag har tid och datorn inte är upptagen.

Annars så längtar jag mest efter att göra något ute istället för att spela.

Moderator | Testpilot

Diablo IV, Final Fantasy XVI och så har jag rum för något annat jag blir sugen på


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Zelda har paxat min sommar. Påbörjade en ny runda i BotW då jag aldrig klarade det när det begav sig, sen blir det TotK. Kommer även beta av lite PS2 spel från backloggen (dom har legat där 20 år för länge nu 😅).

Medlem

FFXVI, men jag arbetar mig även igenom de sista två Yakuzaspelen jag inte har klarat, vilket nu bara är 5 och 6. Behöver köra Kaito Files i Lost Judgment också. Sen i augusti blir det Sea of Stars för lite nostalgimys.

Skulle Jedi Survivor mot förmodan få en patch som gör att performance mode på PS5 inte känns som skit så kanske jag orkar ta mig igenom resten av det också vid tillfälle.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ligga-i-solen-med-en-kall-öl v23
Tydligen väldigt populärt spel just nu.
Slår alla slags rekord.

Medlem

The Entropy Centre och Planet of Lana.

Medlem

Köpte Civ6 äntligen och Deep Rock Galactic innan Diablo 4, så blir väl de 3 spelen man kör ett tag framöver om man inte slänger till Battlebit Remaster när man blir för sugen på ett pang pang. Fast har ju Battlefield 2042 så kanske lyckas hålla mina fingrar från köp knappen på Steam.

Medlem

Definitivt Diablo 4, är lvl 56 och har fortfarande roligt med spelet och har inget sug att spela något annat


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Diabloooo


signatur

Allätare

Medlem

Det blir förmodligen en blandning av Zelda: BotW och TotK, Diablo 4, Gta Online, Battlefield 2042 och förmodligen några spel till.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det blir golf, mountainbike, bad och öl. På spelfronten... lustigt, verkar vara många som kör liknande upplägg... Diablo IV och antingen Zelda ToTK eller Final Fantasy XVI som omväxling. Tackar för tipset från dTexN angående FFXVI demot, ska ladda ner omgående. Har precis beställt två 120mm chassi-fläktar till datorn, som säkert hjälper få ner tempen något för mitt 3060Ti, när det kämpar med Diablo IV.

Avstängd

Förmodligen Call Of Duty campaign nu när Microsoft snart stänger affären och vi får dom i Xcloud 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av dTexN:

Final Fantasy 16.

Jag vill uppmana alla som äger ett ps5 att ladda hem demot och ge det en chans. Sov inte på det, det är gratis och bara 1.5-2 timmar!!
Jag har vid senare år inte varit jätteförtjust i jrpg och hur klyschigt det kan bli.

Men ur demot döma så är detta något helt annat, tonen är mörk, "vuxet". Kan inte minnas ifall jag någonsin blivit så hooked av bara en prolog/demo.

Tyckte det var alldeles för linjärt. Trodde det skulle ha öppna zoner man kunde vandra emellan likt ff12. Men man väljer bara på en karta var man ska och det känns som ett gammal spel med "levels" och inte en levande värld.

Ingen fysik när man utforskar områdena. Stod och slog på en trä tunna och ingenting hände. Allt känns bara stelt och platt i världen.

Striderna var tråkiga. Aldrig gillat action JRPG likt Tales of och Star Ocean. Detta är mer Devil May Cry med combos och air juggles.

Kom till skogen där man slås mot goblins och avinstallera. Tråkigt spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Blir Diablo IV, Zelda och troligtvis Final Fantasy 16. Tyckte verkligen om demot.

Medlem

Spelar ingenting just nu. Kanske blir Shredder's Revenge när det kommer på PS+ Extra, annars är det inga spel som lockar just nu. Tycker 850kr för ett nytt spel även Digitalt är för dyrt.

Steam kanske är billigare men jag spelar inte på PC och har inte råd att köpa nytt. Kör på ps5 och väntar glatt på rea.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

The Finals med kompisarna annars blir det nog STALKER Anomaly Gamma.

Medlem

Diablo, perfekt i solstolen 😎

Medlem

Diablo 4 och lite Valheim över sommaren. Sen i höst blir det Starfield vilket lär räcka ett bra tag.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Final Fantasy 16.

Jag vill uppmana alla som äger ett ps5 att ladda hem demot och ge det en chans. Sov inte på det, det är gratis och bara 1.5-2 timmar!!
Jag har vid senare år inte varit jätteförtjust i jrpg och hur klyschigt det kan bli.

Men ur demot döma så är detta något helt annat, tonen är mörk, "vuxet". Kan inte minnas ifall jag någonsin blivit så hooked av bara en prolog/demo.

Heck, satt här och tänkte ska tänka mig nog vänta men denna kommentar fick mig att ladda hem det när jag kommer hem från jobbet ikväll

Medlem

Mest massa gamla Amiga spel då jag köpte en Amiga mini som jag moddat. Snart klar med Cannon Fodder..

Medlem

Släpps väldigt mycket bra under en relativt kort period så man kan verkligen välja och vraka. Klar med TotK, nöter Diablo IV tills jag tröttnar och snart kommer Aliens: Dark Descent, FFXVI, Armored Core 6, Baldur's Gate 3 och Starfield. Hade även velat kötta lite Street Fighter 6 men där finns bara inte tid till allt på en gång tyvärr

12
Skriv svar