I princip bekräftat: The Elder Scrolls VI blir pc- och Xbox-exklusivt

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om Sony ska få göra det, då ska Microsoft också få göra det

(Konsoll exklusivitet + PC)

För skulle vara gött att få dessa spel på Xbox också
Horizon, God of War, Uncharted, Ratchet, Death Stranding, The Last of Us, Spider-Boi, Days Gone, Detroit Become Human

Lösningen på att få dessa spel på Xbox är inte att gräva ner sig djupare i skyttegravarna.

Sen är det stor skillnad på dessa som aldrig funnits på en plattform och att köpa loss ett varumärke och ta bort det från en plattform.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det här är liksom ingen nyhet. Det är ju klart att Microsoft och Xbox kommer ta tillvara på sina egna studios och få exklusiva spel. Precis som det är Sony och PlayStation mantra.

Absolut, att Phil Spencer var full av skit redan runt Bethesda-köpet kunde de flesta genomskåda.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om Sony ska få göra det, då ska Microsoft också få göra det

(Konsoll exklusivitet + PC)

För skulle vara gött att få dessa spel på Xbox också
Horizon, God of War, Uncharted, Ratchet, Death Stranding, The Last of Us, Spider-Boi, Days Gone, Detroit Become Human

Det går ju bara inte jämföra med dessa titlar. Det är Sonys egna ipn från första början. Lite som Zelda och Mario osv för Nintendo.

Det Microsoft gör är att de köper loss multiplatform-studios och gör dem exklusiva. Det har varken Nintendo eller Sony någonsin gjort vad jag kan minnas iallafall.

Microsoft gör ju bara konsolkriget ännu större.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Absolut, att Phil Spencer var full av skit redan runt Bethesda-köpet kunde de flesta genomskåda.

<Uppladdad bildlänk>

Hur förklara? Finns Elder Scrolls 6 på PlayStation redan? Är Elder Scrolls 6 en Legacy titel? Eller är du bara butthurt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hur förklara? Finns Elder Scrolls 6 på PlayStation redan? Är Elder Scrolls 6 en Legacy titel? Eller är du bara butthurt.

Elder scrolls som varumärke finns på Playstation.

Detta skyttegravskrig kommer bara skada konsumenter.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja så är det de får ju lite mer om de köper ett bolag istället för att bara ”sno” folket/kompetensen.

"lite mer" xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om Sony ska få göra det, då ska Microsoft också få göra det

(Konsoll exklusivitet + PC)

För skulle vara gött att få dessa spel på Xbox också
Horizon, God of War, Uncharted, Ratchet, Death Stranding, The Last of Us, Spider-Boi, Days Gone, Detroit Become Human

Dina exempel är mer jämförbara med Halo, Gears of War och Forza. Brukar du höra gnäll om att de spelen (som är utvecklade för och av Xbox redan från början) även borde finnas på PS?

Medlem

Jag gillar att det gick från.

"Xbox har inga spel". Till.

"Xbox måste släppa mera spel". Till också.

"Vi kräver att Xbox förser oss PlayStation spelare med era exklusiva spel också".

Tänkte så det kan gå.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag gillar att det gick från.

"Xbox har inga spel". Till.

"Xbox måste släppa mera spel". Till också.

"Vi kräver att Xbox förser oss PlayStation spelare med era exklusiva spel också".

Tänkte så det kan gå.

Vad pratar du om🤔 Du läser vad du vill läsa va? Tror inte riktigt du fattar vad det handlar om.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag gillar att det gick från.

"Xbox har inga spel". Till.

"Xbox måste släppa mera spel". Till också.

"Vi kräver att Xbox förser oss PlayStation spelare med era exklusiva spel också".

Tänkte så det kan gå.

Nu har du ju helt missuppfattat vad folk skrivit.

Folk säger inte att dom är emot exklusiva spel(jag är det, även fast jag förstår varför det finns) dom är emot att Microsoft köper upp stora studios som gör multiplattforms titlar och sedan gör dom exklusiva till sitt ekosystem även fast deras Herr Spencer säger annorlunda och lovar annorlunda stup i kvarten.

Hoppas det klargör

Medlem
Skrivet av Deekar:

Det går ju bara inte jämföra med dessa titlar. Det är Sonys egna ipn från första början. Lite som Zelda och Mario osv för Nintendo.

Det Microsoft gör är att de köper loss multiplatform-studios och gör dem exklusiva. Det har varken Nintendo eller Sony någonsin gjort vad jag kan minnas iallafall.

Microsoft gör ju bara konsolkriget ännu större.

Kek


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hur förklara? Finns Elder Scrolls 6 på PlayStation redan? Är Elder Scrolls 6 en Legacy titel? Eller är du bara butthurt.

https://reddit.com/r/XboxSeriesX/s/JbDj7AWdLL

Du som försvarar Phil, så att har det kommit fram i interna mail, att han år 2020 bl.a. ville köpa upp Nintendo, och att det skulle vara bra för hans karriär. Klart så hade aldrig Nintenfo gått med på det. Läs kommenterna på Xboxs reddit sida, och de är inte alls glada över att MS vill köpa upp/strypa marknaden (monopol). Detta var just det som folk varnade om ActiBlizz, att det ej skulle ta slut med dem.

Phil visar gärna upp en "good guy" fasad framför oss och hur han är konsumentvänlig, men bakom kulisserna så är det en helt annan historia.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

https://reddit.com/r/XboxSeriesX/s/JbDj7AWdLL

Du som försvarar Phil, så att har det kommit fram i interna mail, att han år 2020 bl.a. ville köpa upp Nintendo, och att det skulle vara bra för hans karriär. Läs kommenterna på Xboxs reddit sida, och de är inte alls glada över att MS vill köpa upp/strypa marknaden (monopol). Detta var just det som folk varnade om ActiBlizz, att det ej skulle ta slut med dem.

Sony vill också köpa Nintendo. Sony vill köpa allt. Sony vill ha alla spel till PlayStation.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Sony vill också köpa Nintendo. Sony vill köpa allt. Sony vill ha alla spel till PlayStation.

Haha. Är det någonting du har fått ur röven, eller har du bevis på det? Sony har fan inte råd att köpa upp en massa utgivare ens. Fan vad du alltid ska försvara MS oavsett vad dem gör. Den enda gången jag har sett dig ge kritik åt MS, var Redfall.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Sony vill också köpa Nintendo. Sony vill köpa allt. Sony vill ha alla spel till PlayStation.

Källa tack, hittar ingenting om det själv.

Däremot så skulle dom samarbeta och göra en spelmaskin ihop, där Nintendo drog sig ur i sista sekund och Playstation föddes.

EDIT: Kanske kastar paj nu men tror Godofcheese och Freeman79a håller på med trolltyg i FZ-Skogen! Så vi bör nog spara vårt tangentbordskrigande till något annat skoj istället

Medlem

"... Elder Scrolls väntas komma under 2026 eller senare..."
...
"... spelet ligger minst 5 år bort..."

Erhm... 2023 + 5...

2028 confirmed!!1!!ett!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Gaara:

GamePass-masterrace, hoppas dock de har förnyat sin spelmotor etc

Det är nog faktiskt troligare att det släpps till Playstation än att Bethesda förnyar sin spelmotor, om vi skall vara riktigt ärliga.

12
Skriv svar