Ställ dina Diablo IV-frågor till Blizzard!

Medlem

Hej. Det är inte alla som gillar att göra en ny karaktär varje season. Det sulle behövas nån form av season för oss som vill slipa vidare på påbörjade karaktärer. Det skulle dessutom vara riktigt kul om ni la in nån form av adventure mode och paragon som t ex på Diablo 3. Finns många inbitna Diablo nördar som vi och som inte har nåt intresse för Diablo 4 om det inte åtgärdas och blir mer som Diablo 3 eller nåt liknande men givetvis mer av allt .

Medlem
Skrivet av Ryslig:

Hej. Det är inte alla som gillar att göra en ny karaktär varje season. Det sulle behövas nån form av season för oss som vill slipa vidare på påbörjade karaktärer. Det skulle dessutom vara riktigt kul om ni la in nån form av adventure mode och paragon som t ex på Diablo 3. Finns många inbitna Diablo nördar som vi och som inte har nåt intresse för Diablo 4 om det inte åtgärdas och blir mer som Diablo 3 eller nåt liknande men givetvis mer av allt .

Eternal realm finns ju om man inte vill vara med i season och börja om på ny kula (men då missar man säsongscontent). Bara köra vidare med sina karaktärer där om man vill, seasons / ladders har ju alltid (i D2 och D3) handlat om att börja från 0 så det lär de inte ändra (och där är vi också "många inbitna Diablonördar" som inte vill ha det på något annat vis ). De har sagt att vissa saker som är säsongscontent kan läggas till i eternal senare, men jag misstänker att det mest handlar om typ end game-content och inte själva storydelarna som säsongerna har.

Gällande adventure mode så finns det redan i säsongerna, man kan välja att skippa storyn och så har man season journey med mål att nå för att levla (liknande adventure mode i d3). Paragon board finns ju också från level 50 och uppåt, men inte samma enkla paragon-system som i D3 där det var uppdelat på några få stats.

Sammanfattat är det mesta redan nästan exakt som D3 gällande säsonger, adventure mode och paragon (men mer av allt). Rätta mig gärna om jag har missförstått eller om jag missar något, det var ett par år sedan jag spelade D3 senaste så det kanske har ändrats något där som jag inte har koll på.

Redaktör

Stort tack för alla frågor! Jonas packar med dem på flyget, och så serverar vi svar när han är tillbaka.


signatur
Skrivet av Kalliban:

Sammanfattat är det mesta redan nästan exakt som D3 gällande säsonger, adventure mode och paragon (men mer av allt). Rätta mig gärna om jag har missförstått eller om jag missar något, det var ett par år sedan jag spelade D3 senaste så det kanske har ändrats något där som jag inte har koll på.

Det är precis som du säger. Man kan också tillägga att även Diablo II hade säsonger (ladders). Så det är inte ett helt nytt påfund med det spelläget. Och alla patcher gäller ju även Eternal. Även dom 5 bossarna som var nya i S2 finns tillgängliga för alla spelare.

Medlem
Skrivet av Ase:

helt rätt på serie, men älskar crpg. men inte h&s eller japanska innehållslösa crpg spel

diablo är dock inte ett crpg. det är arpg.

123
Skriv svar