Borderlands-filmen kommer inte följa spelet slaviskt

Robot
Borderlands-filmen kommer inte följa spelet slaviskt
Medlem

Om vi slipper Claptrap blir det en bra film.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Om vi slipper Claptrap blir det en bra film.

Antar du skumläste lite för fort, står ju jack black ska vara claptrap

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Antar du skumläste lite för fort, står ju jack black ska vara claptrap

Vi kommer få se Claptrap göra ett musikalnummer om hur mycket han hatar trappor

Medlem

Heh, hade egentligen något elakt skrivet om filmen, men vad vet jag? Kanske är en ny Forrest Gump på gång.

Medlem

Förstår ärligt talat inte varför det ska göras adaptioner av andra medier, om man nu vill "göra sin egen grej".

Att sedan köra med Marvel som förebild är också ganska klent med tanke på vilten total soppa och katastrof som Phase 4 har varit. Ganska tröttsamt faktiskt att alla ska efterapa dem, nuförtiden.

Medlem

Vi visste redan att det skulle bli skrot när dom castade den kortaste svarta mannen i hollywood att spela en muskulär två meter lång stud med en helt annan personlighet och humor

Det här är bara en extra spik på kistan


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Förstår ärligt talat inte varför det ska göras adaptioner av andra medier, om man nu vill "göra sin egen grej".

Att sedan köra med Marvel som förebild är också ganska klent med tanke på vilten total soppa och katastrof som Phase 4 har varit. Ganska tröttsamt faktiskt att alla ska efterapa dem, nuförtiden.

handlar om att man vill utnyttja att IP:t redan har en massa fans.

Medlem

Hmm. Luktar som andra filmadaptioner på spel... jag tänker främst på Super Mario Bros från 93 och Resident Evil-filmerna. Dom följde ju inte direkt spelen "slaviskt" heller...

Å andra sidan så har ju inte första Borderlands mycket till varken gripande story eller avancerad lore att förhålla sig till, de var ju mest en tunn fasad för en skapligt bra shooter.
Ska man följa storyn i första Borderlands som den är, så blir det nog en mager film. Så jag förstår behovet att lägga till, ändra och kanske ta bort vissa saker i storyn och världen... Men när man vill försvara de besluten såhär långt innan filmen släpps så känns det för mig som att man vet om att man gått för långt...

Medlem

"inte slaviskt" Skönt att slippa se hjältarna loota vapen i 16h innan man hittat rätt...

Medlem
Skrivet av Jim128:

Om vi slipper Claptrap blir det en bra film.

Claptrap är ju den bästa karaktären i Borderlands ❤️❤️

Medlem

"Think of it like Marvel" ... Jo för Marvel filmerna har ju utvecklats till något helt fantastiskt när de tog ett stort steg bort från det som gjorde serie blaskorna bra 🙃 Men men man kan ju alltid hoppas att dom leverar!

Medlem

denna ser jag fram emot, måste slarvas rejält för att fucka upp detta


signatur

//monster

1
Skriv svar