90 ap-mysiga minuter om hur Monkey Island återuppstod

Robot
90 ap-mysiga minuter om hur Monkey Island återuppstod
Medlem

Den var riktigt bra.

Jh
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Den var riktigt bra.

Håller med. Riktigt kul 😊


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Åh, den ska det tittas på!

EDIT: Heh, undertextningen till dokumentären skriver "Omega" hela tiden istället för "Amiga". Dom dära Omega-datorerna alltså.

Medlem

vilket bra tips! tack

Medlem

Vill man njuta av musiken och dess utveckling i all sin prakt finns en gammal klassiker till video från LGR också:


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Inte spelat nya Monkey Island för att art stylen såg hemsk ut. Som papper och väldigt platt typ första säsongen av South Park. Sen när folk gnällde på Twitter om art stylen och sa att den var dålig och ful kom skaparen Ron Gilbert med riktigt dåliga ursäkter så blev boycott för mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Då missar du nått om du gillar de gamla spelen.

Medlem

Växte upp med The Curse of Monkey Island, var för liten för att förstå engelska, men grafiken och musiken var så himla mysig!

A pirate I was meant to be!
Trim the sails and roam the sea!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Inte spelat nya Monkey Island för att art stylen såg hemsk ut. Som papper och väldigt platt typ första säsongen av South Park. Sen när folk gnällde på Twitter om art stylen och sa att den var dålig och ful kom skaparen Ron Gilbert med riktigt dåliga ursäkter så blev boycott för mig.

Kritik som att det är dålig art style är definitivt obefogad då den absolut inte är dålig, bara speciell. Att Ron skulle ha dåliga ursäkter för att behålla den är helt befängt eftersom han älskade den samt att han inte bara ville att spelet skulle fylla en nostalgikänsla. Det skulle vara ett helt nytt spel som kan stå på sina egna ben.

Tycker personligen guybrush i curse of Monkey Island ser bedrövlig ut där han och flera av karaktärerna inte passar in mot de vackra bakgrunderna men så är verkligen inte fallet i return to Monkey Island. Man spelar dessutom inte den här typen av spel för grafiken men har man inte kört något från genren är det kanske svårt att förstå.

Sen kan man undra varför du inte spelat spelet och bildat dig en egen uppfattning utan väljer blint att boykotta det för vad du läst på twitter utan att egentligen ha en aning om det stämmer.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Inte spelat nya Monkey Island för att art stylen såg hemsk ut. Som papper och väldigt platt typ första säsongen av South Park. Sen när folk gnällde på Twitter om art stylen och sa att den var dålig och ful kom skaparen Ron Gilbert med riktigt dåliga ursäkter så blev boycott för mig.

Spelet är fantastiskt. Tror det var mitt GOTY 2022. Skit i nån onödig bojkott och unna dig en fantastisk upplevelse!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Åh, den ska det tittas på!

EDIT: Heh, undertextningen till dokumentärer skriver "Omega" hela tiden istället för "Amiga". Dom dära Omega-datorerna alltså.

Det roliga är att det inte ens är den automatiska undertexten som har ”Omega”, utan den handgjorda. Den automatiska visar rätt.

Undrar hur detta gick genom hans annars ypperliga kvalitetskontroll 😅

1
Skriv svar