10 bästa spelen på Switch

Medlem
Skrivet av Ruffles:

https://i.imgur.com/6oPc4Mc.jpeg

Nu är ju varken Breath of the Wild eller Mario Kart 8 exklusiva på riktigt eftersom de i grunden är gamla Wii U-spel (kritik uttalad med besserwisseraktig Vi i femman-röst). Men just utifrån det är mitt val ett annat Wii U-spel: Donkey Kong Country: Tropical Freeze. Det spel jag höll allra högst till Wii U och fortfarande, tio år senare, ett helt fantastiskt (om än utmanande!) plattformsspel.

Sedan gillar jag verkligen Super Mario Bros. Wonder också.

Budade precis hem en Wii U på tradera, och Tropical Freeze. Samt lite andra spel man missat. Låter som att jag har mycket att se fram emot.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Budade precis hem en Wii U på tradera, och Tropical Freeze. Samt lite andra spel man missat. Låter som att jag har mycket att se fram emot.

Det var en ganska bra konsol, med bra spelutbud, men den kom aldrig till sin rätt och blev mest en betaversion av vad som skulle komma att bli Switch. Så Wii U staplade sig fram så Switch skulle kunna springa och flyga mot stjärnorna

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av theBoosing:

Budade precis hem en Wii U på tradera, och Tropical Freeze. Samt lite andra spel man missat. Låter som att jag har mycket att se fram emot.

Jag köpte Wii U för fem år sedan för att spela en handfull spel. Det slutade med att jag köpte över 30. Det är en ful ankunge, helt klart, och Gamepaden kom jag aldrig överens med (även om den användes på ett coolt sätt i några få spel). Pro Controllern är däremot bra.

Have fun!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

På första plats skulle det väl ändå ha varit Witcher 3 med sina 12fps i genomsnitt


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag köpte Wii U för fem år sedan för att spela en handfull spel. Det slutade med att jag köpte över 30. Det är en ful ankunge, helt klart, och Gamepaden kom jag aldrig överens med (även om den användes på ett coolt sätt i några få spel). Pro Controllern är däremot bra.

Have fun!

Coolt att höra, det medföljer 2 pro-controller så tänkte att man använder dem främst. Kommer även köra den som retro-maskin med Aroma Jailbreak. Taggad till 1000!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Coolt att höra, det medföljer 2 pro-controller så tänkte att man använder dem främst. Kommer även köra den som retro-maskin med Aroma Jailbreak. Taggad till 1000!

Vet inte om det fortfarande finns spelare, men det var väldigt mysigt att hitta folks flaskpost i wind waker hd. Wii u har rätt få spel men de Nintendo släppte är väldigt bra.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vet inte om det fortfarande finns spelare, men det var väldigt mysigt att hitta folks flaskpost i wind waker hd. Wii u har rätt få spel men de Nintendo släppte är väldigt bra.

De gjorde sig av med det där Wiiu forumet som man kunde läsa och tipsa andra med flaskposten.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

123
Skriv svar