Rapport: Sony sägs ha pausat PSVR2-produktionen

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo fast det här vet vi inte. Vi vet nu att pausar tillverkningen (vilket kan bero på flera orsaker) och att det är relativt tyst från Sonys sida. De uppmärksammade inte ens att PSVR2 firade 1 år. PC-stödet är en bra grej, men kommer det för sent? Sen som du säger, kan potentiellt används. Men vill Sony verkligen satsa? Det syns i alla fall inte på marknadsföringen just nu

Jag säger inte att den har lämnats till sitt öde, men ser en liknade utveckling i hur de betedde sig mot VITA. Vilket jag fortfarande är lite småsur över, älskade min VITA.

Året kommer definitivt bli avgörande i hur deras satsning kommer se ut. Jag hoppas att ni som köpt PSVR2 ska få den support ni förtjänar då det är en dyr produkt.

Jag vill inte låta negativ och jag är ingen VR- hatare, men är nog mer skeptisk till Sony för hur de lämnat bra produkter i gruset tidigare och att jag ser lite samma mönster nu. Sen hoppas jag att jag har fel.

Fast PSVR fortsatte att få spel in i det sista till det delvis blev ersatt av PSVR2.
Kanske inte av Sony studios men det fanns tappra 3e parts utvecklare som portade till PSVR trots alla olika sorters standarder vad gäller kontrollmetoder osv som avvek från den satta standarden. PSVR dömdes ocnså ut redan från början men fick sina trogna fans endå och det kom spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Fast PSVR fortsatte att få spel in i det sista till det delvis blev ersatt av PSVR2.
Kanske inte av Sony studios men det fanns tappra 3e parts utvecklare som portade till PSVR trots alla olika sorters standarder vad gäller kontrollmetoder osv som avvek från den satta standarden. PSVR dömdes ocnså ut redan från början men fick sina trogna fans endå och det kom spel.

Jo fast i ärlighetens namn var det dött sista året där också. Jag äger en PSVR och tyckte nog att Sony släppte bollen där sista åren. Det som släpptes var mest småspel och sådant fortsätter ju släppas till de flesta format efter konsolen har gått i pension.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ZF:

Fast också skithäftigt.

Varför skulle man inte vilja balansera ett par 4" CRT på skallen för att avnjuta overkligheten i 8FPS liksom. Bra för nackmusklerna.

Några av de intressantast spelen på VR idag imiterar stilen från då. Men med några gånger fler FPS som väl är. Så retro borde kanske vara en bra ingång för att kunna göra spelen mer kostnadseffektiva kan man tycka.

Men nej. "Vi behöver mer HL Alyx och GT.."

Nä visst jag håller med om att det inte alls behövs AAA i VR. De bästa spelen jag testat är de som utnyttjar just VR på unika sätt.

Men när jag testade VR första gången på jag tror Gröna lund? så var det häftigt men extremt basic.

123
Skriv svar