Tyst Wireless Keyboard

Medlem
Tyst Wireless Keyboard

Hej.

Jag har försökt i några år nu hitta en wireless tangentbord som låter så lite som möjligt, men ändå har mekaniska knappar.
Det bästa ljudmässigt jag hittar är MK295 Logitech. Det fungerar dock inte för gejmande då det ghostar. Alltså i ett FPS släpper det kontakten på W efter random tidsintervall, vilket gör att man får släppa knappen och trycka ner igen.
Tyst är det dock.
Vet inte vad som gör att tangenten släpper, kan vara antalet knappar intryckta eller så är det längden intryckt.

Har prövat olika wireless där det närmaste jag hittat är Logitech G915 Tactile. Låter dock fortfarande för mycket tycker jag, knapparna är wobbly, låter när man bara drar fingrarna över tangenterna. Det är dock bra storlek.

Har också hittat ett superbilligt tangentbord från Plexgear för typ hundra spänn som inte låter så mycket men som är väldigt oskönt och som saknar switch för att slå på och av.

Har någon ett förslag på ett ergonomiskt, mekaniskt, tyst, wireless tangentbord? Börjar kännas hopplöst.

Jag bryr mig inte om baklyse, eller RGB.

Tackar på förhand för tips

Medlem

Keychron har väldigt många olika modeller, Q-modellerna är tysta med rätt brytare.
Vill du ha ett mekaniskt, trådlöst och så tyst som möjligt, kolla på Logitech MX Mechanical.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Keychron har väldigt många olika modeller, Q-modellerna är tysta med rätt brytare.
Vill du ha ett mekaniskt, trådlöst och så tyst som möjligt, kolla på Logitech MX Mechanical.

Hej och tack. Har kollat video för Logitech MX Mechanical men tycker den låter också.

Mk295 låter inget i jämförelse, men fattar inte varför den inte kan hålla i tangenten. Lite osäker på om den är mekanisk eller något annat, och om det påverkar den biten, men vill bara ha tangenter som sticker upp, alltså inte platta som på en lapptop.
Skulle alltså vara ok med en ej gamingtangentbord bara om det kunde hålla i knappen och vara tyst och skönt att skriva på.

Medlem

Mitt misstag. kan man ta ner den här?

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Hej och tack. Har kollat video för Logitech MX Mechanical men tycker den låter också.

Mk295 låter inget i jämförelse, men fattar inte varför den inte kan hålla i tangenten. Lite osäker på om den är mekanisk eller något annat, och om det påverkar den biten, men vill bara ha tangenter som sticker upp, alltså inte platta som på en lapptop.
Skulle alltså vara ok med en ej gamingtangentbord bara om det kunde hålla i knappen och vara tyst och skönt att skriva på.

Om du är osäker på om extrembudget-tangentbordet MK295 är mekaniskt eller ej, så behöver du nog inte det. Det är absolut inte mekaniskt. Kolla på MX Keys istället. Det är tyst.

1
Skriv svar