Larian bekräftar: De gör inget DLC till Baldur's Gate 3 och inget BG4

Medlem

Det är nog smart. Det kommer säkert en hel drös med spel med låg kvalitet snart som använder DnD-licensen och vattnar ur hela marknaden.

Medlem

De har mitt fulla förtroende 🫡 God’s speed med nästa projekt vad det än är.

Inaktiv

Jag har aldrig spelat det men tycker de att de är klara med den serien så ska de verkligen inte göra något mer heller, inte ens om fansen vill.
Har sett allt för mycket där fansen har fått bestämma och jag önskar att de inte hade lyssnat på fansen. Risken är allt för stor att det bara blir skit om man fortsätter ändå.

Bättre att se fram emot remakes av serien om 10 eller 20 år. 🙂

Medlem

Ser inte att man kan göra annat, som redan sagts, att hitta balans med hur spells och features progressar efter level 12 är inte lätt, alls.

Sen hela soppan kring Hasbro och WoTC borde få dom flesta utvecklare att rygga tillbaka.

Medlem

Härligt! Känns sååå trist att allt ska mjölkas till absolut utmattning innan man vilar en serie. Man förstör hela feelingen kring hela fenomenet.

När man gör nytt fräscht ip ska man naturligtvis påpeka i trailers "från skaparna av X" och så vidare. Men ja. Det här känns bra.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Warhammer 40k - serien!

Gillar Rogue Trader spelet skarpt, men det hade behövt lite mer finess!

Tror inte det är något för Larian, de har alldeles för torr och trist humor och skulle säkerligen missa stämningen - tror jag.
Just speldelen hade nog kunnat funka bra med strategisk CRPG i WH40 k. Jag tycker att Larian och Owlcat gör bra spel, men det som gör dem unika i sin stil är ibland till deras nackdel. Larian har trist humor (enligt mig), är extremt inkörda på att den som har bäst position vinner (kanske Star Wars med I have high ground rules skulle passa dem Kotor?)
Owlcat har en kärlek för min/maxing som ofta leder till tämligen en dimensionerade one-trick pony karaktärer i mitt tycke. Behöver inte vara fel och då man får lite större sällskap i Owlcat spelen (kommer dock inte ihåg storleken på just Rogue Trader...) så straffar det inte ut en lika mycket.

BG3 känns i min smak så längt borta från BG och BG2 - att de gärna fått hoppat över att namnge den som BG3 - snarare en ny saga i BG världen (med nya regler) hade passat. (Gate of the Tentacle...)

I övrigt, spelade Rogue Trader mycket i betan för att kunna ge feedback och hade riktigt kul så snart skall jag orka växla över till att köra igenom karamellen jag sparat på


signatur

A badly drawn wolf

12
Skriv svar