Capcom i topp bland Metacritics bästa spelföretag 2023

Medlem

Inte för att ursäkta capcoms beteende men mig veterligen har det aldrig förekommit någon reklam med länk i spelet i vare sig dmc5, resident evil (där samma typ av mtx finns) och i dd2.

Tycker såklart också att detta en tråkigt utveckling men har en köpt så ser såklart utgivaren en möjlighet att tjäna lite extra deg. Det finns som en ”extra” valmöjlighet. Totalt onödigt, ja.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är ju inte jätteförvånade att folk snappar upp saker och tror att det är sanning. Capcom tar ju betalt för dessa saker, och många som inte orkar läsa mer än en rubrik tar det för svart och vitt, fakta etc. Det är ju knappast något nytt fenomen, det är samma internetplåga som vanligt. Folk är med andra ord för lata, dumma eller oengagerade för att ta reda på fakta innan de bildar sig en åsikt. USA valde en idiot till president på de premisserna.
Det är inte samma sak som en lögn...även om den det säkert finns samma lilla illvilliga klicka som medvetet sprider missinformation som vanligt.

Jag har så långt jag kan minnas motsatt mig orimliga MTX, orimliga priser bland MTX och framförallt orimliga ting att ta betalt för ibland dessa MTX. Ställen där jag inte har uttalat mig negativt om MTX är antingen ställen där MTX är legitimt, för sådana finns trots allt, och ställen som jag aldrig hört talas om, som DMC5 eller andra Capcom titlar där de tydligen gjort likadant.
Att jag reagerar så starkt nu är VAD de tar betalt för och i vilket sammanhang, för det är första gången jag sett en stor spelstudio göra det. Jag har upprepade gånger sagt att det inte har med game play att göra då det är ointressant, det handlar om hur Capcom flyttar fram gränsen för vad som är acceptabelt och vad som är hutlöst...och de är inte ensamma.

Det som förbluffar kritiker som mig är varför många som du liksom väljer att ta sida...MOT kritiken. JAG förstår att du (och andra som känner likadant) gillar ditt/ert spel, och jag är ledsen att du/ni känner att kritiken är riktad mot dig/er och mot någonting du/ni tycker om, men det är en missuppfattning. Vi som är arga riktar kritiken mot dem som väljer att använda en antagligen fantastisk produkt (jag tyckte också att spelet så jättespännande ut när jag hörde om det första gången här på FZ) till att trycka in någonting så smutsig och horribelt i det.
MTX av det här slaget har ingenting i ett fullpris spel att göra. De försöker ta betalt för någonting som inte ska kosta pengar, de försöker få folk som inte gillar MTX av det här slaget att acceptera att de ändå ligger där i bakgrunden, så att när det nästa gång inte alls är lika lätt, eller ens är möjligt att grinda ihop till det själv inte kommer kännas lika onaturligt.

Du/ni verkar tro att jag/vi som klagar är emot er när vi är MED er...vi skriker oss hesa för en utveckling som ingen av oss vill ha. Därför blir det så frustrerande när många verkar klättra över er själva när ni ska förklara för oss hur missvisas kritiken är, hur vissa ljuger, hur LITE dessa MTX märks av i spelet som de nyttiga idioter ni är (det är inte en förolämpning nu när jag säger "idioter", det är ett begrepp). Ni hjälper med era protester Capcom och alla andra giriga kräk att (likt dörrförsäljaren som en gång i tiden satte en fot i dörrspringan att tvinga på oss sina oönskade produkter) smyga in och normalisera samma oönskade produkter i spelen.

Argumenten ni för idag visar hur väl det fungerar..."det har funnits länge", "man måste inte köpa", "MTX är här för att stanna", "det är inget konstigt"..."det är NORMAAALT". Dessa röster gör det svåraste arbetet åt dem när de försöker att ta betalt för saker som inte ska kosta någonting, eller som ni redan betalat för.
Er största missuppfattning är att ni tror att ni inte "måste köpa", men när MTX slutar handla om p2w, och kosmetiska saker till "quality of life" (snacka om att elefanten mitt i rummet smälter in bra där) till rena game play element i ett spel man betalat för så har det redan gått för långt.

Så ursäkta ifall jag låter ohövlig, det är inte syftet till att jag skriver, men frustrationen tar överhanden.

Ja folk ljuger och andra sprider lögnen.
För att vara någon som är så emot mtx så har du förvånansvärt lite koll om det här är första gången du ser något liknande när capcom som sagt har gjort det flera gånger tidigare. Så du kanske inte gör så mycket mer än andra för att stå emot? Länka gärna dina protester som haft påverkan eller dylikt.

Sluta gruppera mig med andra för att sätta ord i min mun. Jag är endast emot desinformation och jag håller fast vid att detta spel får mer kritik pga problemen och jag grundar det på deras tidigare spelsläpp. Det här är capcoms normala nuförtiden även om du inte håller med.
Om spel släpps där det är en oändlig grind för att dom vill sälja dlc för att skippa den så borde det väl synas i recensioner.
Nyttig idiot anser jag kan användas som förolämpning och det är inte något du behövde skriva så jag tar det som en förolämpning med tanke på vad jag anser är en aggressiv ton i dina inlägg.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Ja folk ljuger och andra sprider lögnen.
För att vara någon som är så emot mtx så har du förvånansvärt lite koll om det här är första gången du ser något liknande när capcom som sagt har gjort det flera gånger tidigare. Så du kanske inte gör så mycket mer än andra för att stå emot? Länka gärna dina protester som haft påverkan eller dylikt.

Sluta gruppera mig med andra för att sätta ord i min mun. Jag är endast emot desinformation och jag håller fast vid att detta spel får mer kritik pga problemen och jag grundar det på deras tidigare spelsläpp. Det här är capcoms normala nuförtiden även om du inte håller med.
Om spel släpps där det är en oändlig grind för att dom vill sälja dlc för att skippa den så borde det väl synas i recensioner.
Nyttig idiot anser jag kan användas som förolämpning och det är inte något du behövde skriva så jag tar det som en förolämpning med tanke på vad jag anser är en aggressiv ton i dina inlägg.

Jag försöker verkligen förklara för dig att jag alltid opponerar mig mot MTX där det är befogat, vilket det i majoriteten av fallen är, men att jag varken är speljournalist eller spelforskare. Jag läser FZ, och när det dyker upp MTX i ett spel som är utförd på ett rovgirigt sätt, framförallt i ett spel jag är intresserad av (jag orkar inte följa MTX i t ex sportspel) så protesterar jag emot det.

Nu har jag tjötat emot så många som tycks försvara MTX i DD2 att jag kanske blandar ihop dig och de åsikter jag fått för mig att du uttrycker med andra, och i så fall ber jag om ursäkt ifall jag haft en tråkig ton, men jag skriver "du/ni" för att du genom dina argument, om att Capcom och DD2 blir utsatta för någon slags häxjakt, grupperar dig själv till alla röster som verkar ställa dig på Capcoms sida.
Du skriver ju själv: "Om spel släpps där det är en oändlig grind för att dom vill sälja dlc för att skippa den så borde det väl synas i recensioner."...herregud människa, det är ju exakt det de gör! Spelet får dåliga recensioner av 2 orsaker. Dess dåliga optimering vid start och dess kassa implementering av MTX! Läser du recensionerna på steam så ser du att många väldigt tydligt särskiljer på de två dessutom. Det finns inget "men ifall de inte gillar det, varför sa dem ingenting för 10 år sedan!?) Folk klagar NU för att "nästan" ingen gillar vad Capcom håller på med, och det är jättebra, för Capcom kan läsa vad folk tycker om deras MTX, och fundera på hur bra det kommer bli med fortsatta sådana i spel de vill sälja framöver.

Det jag lyfter fram är ju att Capcom bäddar för att spelen KOMMER få oändligt grind framöver, för att nyttiga idioter är för blinda att se det. Ifall du, som det verkar för mig, kan räknas till den gruppen vet jag inte, men det är inte, men det är inte en förolämpning i avseendet "idiot", det är som sagt ett uttryck för någon som omedvetet går någon annans ärende, vilket jag får intrycket av att du gör med ditt prat om att Capcom blir utsatta för en "häxjakt".

Jag vet inte hur jag kan bli tydligare, och jag tycker jag har förklarat mig med i löjlig detalj. Tråkigt att min poäng verkar gå dig förbi, men jag önska dig en glad påsk i alla fall, för det tänker jag ha nu.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Inte för att ursäkta capcoms beteende men mig veterligen har det aldrig förekommit någon reklam med länk i spelet i vare sig dmc5, resident evil (där samma typ av mtx finns) och i dd2.

Tycker såklart också att detta en tråkigt utveckling men har en köpt så ser såklart utgivaren en möjlighet att tjäna lite extra deg. Det finns som en ”extra” valmöjlighet. Totalt onödigt, ja.

Sant, och du borde fråga dig varför de är beredda att ta den här skitstormen, som de VET kommer, bara för att trycka i någonting som är helt onödigt. Jag kan lova dig att de inte gör sådant av en slump, så vad kan det vara DU missar?

Det är jag jag har försökt förklara i rätt många inlägg nu. Jag säger inte att du varken får köpa spelet (det är ett val jag gör) eller att du inte får njuta av det, men ingen borde opponera sig emot de som faktiskt försöker få Capcom och alla anda utvecklare att förstå hur oönskat skiten är genom att storma emot det, och att inte köpa vare sig deras produkter eller MTX i dem.

Detta är ju ingenting som borde splittra community, utan ena den.

Nåja, Glad Påsk till dig med, nu är det slut tjäbblat från mig.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag försöker verkligen förklara för dig att jag alltid opponerar mig mot MTX där det är befogat, vilket det i majoriteten av fallen är, men att jag varken är speljournalist eller spelforskare. Jag läser FZ, och när det dyker upp MTX i ett spel som är utförd på ett rovgirigt sätt, framförallt i ett spel jag är intresserad av (jag orkar inte följa MTX i t ex sportspel) så protesterar jag emot det.

Nu har jag tjötat emot så många som tycks försvara MTX i DD2 att jag kanske blandar ihop dig och de åsikter jag fått för mig att du uttrycker med andra, och i så fall ber jag om ursäkt ifall jag haft en tråkig ton, men jag skriver "du/ni" för att du genom dina argument, om att Capcom och DD2 blir utsatta för någon slags häxjakt, grupperar dig själv till alla röster som verkar ställa dig på Capcoms sida.
Du skriver ju själv: "Om spel släpps där det är en oändlig grind för att dom vill sälja dlc för att skippa den så borde det väl synas i recensioner."...herregud människa, det är ju exakt det de gör! Spelet får dåliga recensioner av 2 orsaker. Dess dåliga optimering vid start och dess kassa implementering av MTX! Läser du recensionerna på steam så ser du att många väldigt tydligt särskiljer på de två dessutom. Det finns inget "men ifall de inte gillar det, varför sa dem ingenting för 10 år sedan!?) Folk klagar NU för att "nästan" ingen gillar vad Capcom håller på med, och det är jättebra, för Capcom kan läsa vad folk tycker om deras MTX, och fundera på hur bra det kommer bli med fortsatta sådana i spel de vill sälja framöver.

Det jag lyfter fram är ju att Capcom bäddar för att spelen KOMMER få oändligt grind framöver, för att nyttiga idioter är för blinda att se det. Ifall du, som det verkar för mig, kan räknas till den gruppen vet jag inte, men det är inte, men det är inte en förolämpning i avseendet "idiot", det är som sagt ett uttryck för någon som omedvetet går någon annans ärende, vilket jag får intrycket av att du gör med ditt prat om att Capcom blir utsatta för en "häxjakt".

Jag vet inte hur jag kan bli tydligare, och jag tycker jag har förklarat mig med i löjlig detalj. Tråkigt att min poäng verkar gå dig förbi, men jag önska dig en glad påsk i alla fall, för det tänker jag ha nu.

Jag håller med om att man ska klaga på mtx. Jag står fast vid att jag tror det har skrikits mycket högre om allt som går att klaga på pga den dåliga prestandan. Det andra jag inte höll med om i det första inlägget jag citerade var att detta inte skulle vara normalt för capcom vilket det är. Det var dom enda två inledande argumenten. Man får till svar flera walls of text om saker jag anser orelevanta.

Skrivet av Ender:

Du skriver ju själv: "Om spel släpps där det är en oändlig grind för att dom vill sälja dlc för att skippa den så borde det väl synas i recensioner."...herregud människa, det är ju exakt det de gör! Spelet får dåliga recensioner av 2 orsaker.

Nej det är det inte gör i detta fallet. Hur många av recensionerna på metacritic kan du hitta där dom specifikt säger att spelet är designat för att sälja mtx? Du har förvrängt mitt argument här. Du kan fortsätta på ditt slippery slope argument här men vi är inte där än när det kommer till capcoms spel.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Jag håller med om att man ska klaga på mtx. Jag står fast vid att jag tror det har skrikits mycket högre om allt som går att klaga på pga den dåliga prestandan. Det andra jag inte höll med om i det första inlägget jag citerade var att detta inte skulle vara normalt för capcom vilket det är. Det var dom enda två inledande argumenten. Man får till svar flera walls of text om saker jag anser orelevanta.

Nej det är det inte gör i detta fallet. Hur många av recensionerna på metacritic kan du hitta där dom specifikt säger att spelet är designat för att sälja mtx? Du har förvrängt mitt argument här. Du kan fortsätta på ditt slippery slope argument här men vi är inte där än när det kommer till capcoms spel.

Whatever float your boat.

12
Skriv svar