Hur fick du kontakt med FZ?

Inaktiv

Man brukar gå till spelet hemsida och därifrån ladda hem demos och patchar. Men jag är glad att ni lyckades få hitt så mycket folk på det sättet endå


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

I slutet på 1996 nån gång.

Spelade q1 med Icon of Pain som hade dom fetaste q1 servrarna på den tiden.

Finns med i FZ arkivet också

http://www.fz.se/oldnews/fznews_9702.html


signatur
Medlem

tja i början så idlade man bara på fz fram till 2004 då ett annat forum gick tillfälligt i graven o jag behövde någonstans att skriva av mig.

dock så surfa man runt en del på torget pre fragzone


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Sökte om olika spel på google på svenska sidor, varje gång ja sökte låg FZ nästan alltid först,och sidan verkade rocka loss, då blev ja medlem


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Min pappa tipsade mig xD
han var jämt inne och spelade på FZ's Quake server/Servrar


signatur

You can't win the game...

Medlem

Vet inte, men det var för att jag behövde hjälp med något problem(forum) eller för att jag skulle ladda ner en patch(filarkiv).

Medlem

Min brosa berättade för mig om FZ för ungefär 2 år sen. Men jag började inte skriva i forumet förrän föra året.

Medlem

Hängt med sedan millennieskiftet skulle jag tippa. Aldrig vart särskilt aktiv inom forumen förrän senare dagar. Fick inte behålla mitt gamla account från förra re-vampen.

Medlem

Sökte på ett spel och då dök den här lilla pärlsidan upp


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag vet inte hur, men jag har alltid vetat att fz.se har existerat men det var inte förren 2005 som jag började besöka sidan på allvar för att få lite spelnyheter. Innan läste jag alltid Pcgamer men kände ett behov av mer dagliga uppdateringar av spelnyheter. Reggade mig något år senare när jag skulle skriva i forumet. Och här är jag

Medlem

Hmm, torde vara runt 2000. Men vid det här tillfället använde jag mig bara av filarkivet och tankade demos! Sedan runt 2001- 2002 reggade jag mig med konton Mr.Pain (något) som jag sedan glömde bort. Sen så är man väl runt o kollar på forumen och nyheterna var dag


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Jo jag gick in i en länk för några minuter sen, hittade hemsidan, tyckte den såg bra ut, blev medlem och så får vi se om jag stannar


signatur

C OL O R

Inaktiv

Tror de va genom google, för nåra år sen.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Mycket länge sedan. Tror jag blev rekommenderad och använde FZ för filhämtning.
Sedan dröjde det rätt många år innan jag äntrade forumet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag kom hit när jag googlade runt på 1942 patchar;)

Medlem
Skrivet av DrGreat:

Jo jag gick in i en länk för några minuter sen, hittade hemsidan, tyckte den såg bra ut, blev medlem och så får vi se om jag stannar

Once you check in, you don't check out. :heart:
Välkommen


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Har väl kollat in här lite sporadiskt under nått år tack vare Super PLAYs forum som jag hängt på några år. Idag loggade jag in för att kunna skicka en vännerförfrågan till Greger som inflitrerat SPs forum... och så tänkte jag att jag lika gärna kan skriva här också ;P


signatur

It was my destiny to be here; in the box

Medlem

Kommer ej ihåg faktiskt när jag upptäckte FZ, har supit bort mycket av mina minnen från tidigare år och kommer ej ens ihåg varför jag skapade ett account ;p Vet dock att jag kollade in Quake nyheter här långt innan jag reggade mig.

Medlem

Besökte FragZone första gång för många herrans år sedan. Var inne regelbundet och läste. Skaffade senare ett konto men tappade bort inloggningsuppgifterna. Sedan dröjde det ett bra tag innan jag reggade ett nytt.

Medlem

Bra fråga... Tror att det var genom patch-nedladdande från det grymma filarkivet här på FZ.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Redaktör

Allt är Gordon Freemans fel. Dåvarande samboskapet havererade 1999, strax före en Portugalresa, och jag fick tid och pengar över. Investerade i datorprylar, bl.a. ett Voodoo 2 som äntligen gav möjlighet att lira Half-Life (hade haft pc i ett år ungefär). Köpte ett stycke begagnat Half-Life och givetvis saknades cd-nyckeln. Men på den tiden hade jag ingen aning om vad det var.

Jag altavistade (detta var innan Google tog över sökvärlden, kids) det mystiska ordet, länkar pekade på Fragzones forum; en sida jag stött på lite då och då innan. Jag reggade mig och ställde en fullt legitim fråga om mina bekymmer. Och jag blev förstås piskad till skum - "Hur får jag tag på en cd-nyckel" har liksom aldrig riktigt gått hem i forumvärlden.


signatur
Medlem

Altavista, det var tider det
Det fanns väl något som var Altavistas konkurrent, som hade namnet Eureka om jag inte missminner mig


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Genom Superplay,igår.

Medlem

Första gången var nog genom en länk från pricerunner där jag kollade recensioner på något spel. Sen hittade jag filarkivet och blev tvungen att regga så det gick fortare att tanka demos jag ville ha.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

När Xphome sa att jag skulle.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag minns inte vilket år det var, men jag fick reda på via en kompis att FragZone hadde Quake servrar, och det var första gången jag såg FragZone, sen tror jag det gick nått år, innan jag såg att dom hadde ett "forum"

Samma sak här, tog dock längre tid för mig att hitta till forumet. Såg att min broder hängde lite på forumet så jag var tvungen att börja hänga här med. Oldschool!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

nagash är min kamrat IRL


signatur

//Damien

Medlem
Skrivet av Greger:

Altavista, det var tider det
Det fanns väl något som var Altavistas konkurrent, som hade namnet Eureka om jag inte missminner mig

Så nu är det Sesam som gäller


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Minns inte när jag gick in här först, förmodligen 2006 nån gång.
Reggade mig för att få tag på Call of Duty 4 Betan till Xbox 360


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Pcgamer.se
Såg att man kunde välja Fz som hemsida. Fz tv var väldigt kul också så ja fastna helt enkelt här.


signatur

Rawr

Skriv svar