Är du snäll?

Medlem

Jak er en snell hest..

Medlem

Nej, jak er snel!

Skrivet av MaLiBu:

förresten att hjälpa nån utan att kräva/förvänta nåt tillbaka är ren snällhet

...Och tänk vad bra man känner sig efteråt, det må vara undermedvetet men likväl så är det för ens egna vinnings skull.

Jag själv brukar hjälpa utan att kräva/förvänta något tillbaka, men det är ju som sagt inte alltid negativt att vara egoistisk, personen man hjälper blir glad och jag blir glad, win win!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Angående Zelaxes kommentar så svarar jag bara: fjortismentalitet.

Haha :p, Visste inte vad jag skulle svara eftersom det är svårt att veta själv, så jag svarade med något någorlunda oseriöst.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

de var många procent som var snälla ni kommer få många julklappar i år xD


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Greger:

http://www.bartoll.com/snelhest/images/snelhest_intro.jpg

Nej, jak er snel!

Skrivet av MaLiBu:

förresten att hjälpa nån utan att kräva/förvänta nåt tillbaka är ren snällhet

Jag själv brukar hjälpa utan att kräva/förvänta något tillbaka, men det är ju som sagt inte alltid negativt att vara egoistisk, personen man hjälper blir glad och jag blir glad, win win!

absolut, jag kräver inte heller från nån att tacka för min hjälp fast det beror på vad jag hjälpte till med.
Men skulle en person säga tack så är jag mer benägen att hjälpa till igen jämfört med nån som inte gör det, fast det har hänt mej några ggr att jag fick hjälp med nånting och jag glömde tacka.

sånt är livet

Skrivet av HinduTimes:

Att hjälpa tanter över gatan gör man för ens egen skull, så egentligen finns ju inte begreppet snäll. Jag skulle översätta det till "hur mycket skuldkänslor har du?" eller "hur mycket bryr du dig om vad andra tycker om dig".

Så om en stackars tant står och inte vågar gå över gatan så hjälper i af jag till för tantens skull och inte för min egen. Även om man naturligtvis känner sig "duktig" efteråt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jo jag är nog snäll.

Men jag låter alltid tonåringarna springa över övergångsstället först, för att se om bilarna stannar.
För att vara på den säkra sidan...


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

snäll. istället för att vara passive aggresive (som dr pihl säger) unnar jag mig att vara lite dryg på nätet emellan åt, något som jag förmodligen inte är ensam om.

Medlem

dessutom har jag en förmåga att kunna säga ganska elaka saker och komma undan med dem.

Medlem
Skrivet av boneless:

dessutom har jag en förmåga att kunna säga ganska elaka saker och komma undan med dem.

Samma här - på nätet har jag dock fått lära mig att hålla tillbaka 72% eftersom min egenskap av att "mobba snällt" tyvärr inte överförs via mina, skall vi säga, litterära förmågor.

Jag är som horan med ett hjärta av guld fast jag är ingen hora och mitt hjärta är svart som natten. Typ.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag är snäll. I verkligheten.

Men i GTA IV...

Medlem

Jag är tyvärr ibland för snäll för mitt eget bästa


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag är grymt snäll...så länge ingen säger emot mig8)

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Jag är grymt snäll...så länge ingen säger emot mig8)

emot mig!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av HollowMan:

Jag är grymt snäll...så länge ingen säger emot mig8)

emot mig!

Va i H*LVET* ...e du go eller:P

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Jag är tyvärr ibland för snäll för mitt eget bästa

Här hänt mig också, folk försöker genast börja utnyttja en. Nu har man lärt sig hur folk egentligen fungerar. Så fort jag är snäll och någon försöker börja utnyttja det så slutar jag hjälpa personen direkt.
Det som är rätt lustigt är att folk faktist gillar mig i skolan. Jag ogillar 90% av alla i min skola, väldigt falska människor faktist. Nu är det så att dem faktist inte har gjort något mot mig personligen, så jag har inga problem med att hjälpa dem med diverse skol-skit när det efterfrågas. Men även om jag är hjälpsam så är jag antagligen den som oftast helt öppet kan berätta för dem hur jävla idiotiska eller falska dem kan vara. Så fort dem gör något mot någon annan så påpekar jag direkt hur jävla töntigt det är.

Ändå gillar alla mig, antagligen är det för att jag är ärlig(men inte för ärlig, jag gillar ordspråket "Att tala är silver, att tiga är guld". Så jag yttrar mig bara när jag vet att jag tillför något).

För att göra ett långt svar kort : Alla borde vara snälla tills den andra personen försöker utnyttja ens goda hjärta.

Och på FZ är vi alla goda(förutom CastorFiber, du är ond men ta det som en komplimang, din forumnärvaro är viktig :heart:)!

Inaktiv

Snäll som tusan men absolut inte menlös eller naiv.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Är helt lagom snäll tror jag. Kan dock komma på mig själv låta ganska arrogant ibland.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Det beror på tillfället. Så jag röstade vet inte. Men jag är ju såklart mest snäll om det är nån som är j****** tjatig så kan man bli lite irriterad ;). Men är snäll för det mesta.


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Här hänt mig också, folk försöker genast börja utnyttja en. Nu har man lärt sig hur folk egentligen fungerar. Så fort jag är snäll och någon försöker börja utnyttja det så slutar jag hjälpa personen direkt.
Det som är rätt lustigt är att folk faktist gillar mig i skolan. Jag ogillar 90% av alla i min skola, väldigt falska människor faktist. Nu är det så att dem faktist inte har gjort något mot mig personligen, så jag har inga problem med att hjälpa dem med diverse skol-skit när det efterfrågas. Men även om jag är hjälpsam så är jag antagligen den som oftast helt öppet kan berätta för dem hur jävla idiotiska eller falska dem kan vara. Så fort dem gör något mot någon annan så påpekar jag direkt hur jävla töntigt det är.

Ändå gillar alla mig, antagligen är det för att jag är ärlig(men inte för ärlig, jag gillar ordspråket "Att tala är silver, att tiga är guld". Så jag yttrar mig bara när jag vet att jag tillför något).

För att göra ett långt svar kort : Alla borde vara snälla tills den andra personen försöker utnyttja ens goda hjärta.

Och på FZ är vi alla goda(förutom CastorFiber, du är ond men ta det som en komplimang, din forumnärvaro är viktig :heart:)!

Tänker citera det här istället för skriva något själv eftersom det passar in på mig så bra....


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Inaktiv

Jag är så pass snäll så att om jag står brevid Nalle Puh så får jag honom att se ut som en av ondskans demoner. Jag är den personen som aldrig skulle få för sig att stjäla något inte änns en distribuerings skyddad låt. När inte änns märker vad ni gör för fel när ni tankar låtar på ett framför allt omoraliskt sätt. När ni hoppar över spärrarna på t-centralen så står jag fint kvar i min 50m kö och väntar på att få betala.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag är så pass snäll så att om jag står brevid Nalle Puh så får jag honom att se ut som en av ondskans demoner. Jag är den personen som aldrig skulle få för sig att stjäla något inte änns en distribuerings skyddad låt. När inte änns märker vad ni gör för fel när ni tankar låtar på ett framför allt omoraliskt sätt. När ni hoppar över spärrarna på t-centralen så står jag fint kvar i min 50m kö och väntar på att få betala.

Att vara laglydig har ingenting med snällhet att göra, eller påstår du att den lilla massa som stenar t.ex bögar eller kvinnor i mellanöstern som snälla, för att dom lyder lagen? (Ett exempel bara, vet inte hur det är med sådana lagar eller om dom ens existerar)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av IronHide:

Jo jag är nog snäll.

Men jag låter alltid tonåringarna springa över övergångsstället först, för att se om bilarna stannar.
För att vara på den säkra sidan...

fan va smart, nu vet jag varför man skaffar barn. Tack! :up::D

12
Skriv svar