Vad tror ni kommer att hända?

Medlem
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av SoniC:

"hitta nya dimensioner utöver de tre som vi känner till i dag."

Va?

ja exakt, den utanför fönstret och wow. men vilken är den tredje?

Borde vara den kvinnofolk kommer ifrån.

Medlem
Medlem

Hehe påminner lite om boken "Earth" av David Brin om jag inte missminner mig.. forskare råkar skapa ett svart hål som rymmer in nånstans i jorden och de hittar senare ett till som militären skapat i hemlihet. Hur som helst så är jaginte så orolig.. jag menar 99% av tiden den finns kommer vi inte märka det för att plöstligt svepa hela jorden. Sjukt grymt. Tiden stannar förresten typ i the "event horizon" som finns i svarta hål. Har inte sett filmen dock.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

En maskin som heter Large Hardon Collider kan inte vara annat än farlig

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Tiden stannar förresten typ i the "event horizon" som finns i svarta hål. Har inte sett filmen dock.

Filmen är bara massa skit. Trodde naturligtvis att titeln skulle avspegla sig i filmen, men icke. Som att event horizons och svarta hål inte skulle va intressanta nog.

Medlem

ot event horizont är ju en klassiker film haka inte upp dig på titeln


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om dom nu lyckas med konststycket att skapa ett svart hål som bara vara en kort stund, sen då?
vad händer med det material som på den korta stunden sugits in i hålet?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Varför kan inte människan bara ge sej nån gång? Man kanske inte SKA veta för mycket om rymden. Kan vi inte satsa alla våra pengar på att fixa klimatet innan vi går in på en 27 kilometer lång mannick som ska ta reda på nånting i rymden. Rymden kommer alltid att finnas kvar, inte jorden. Irriterad jag blir

Medlem
Skrivet av Pliskin:

En maskin som heter Large Hardon Collider kan inte vara annat än farlig

Alltså... Om det är nått man kan säga om moderna vetenskapsmän så är det att de har förbannat dålig fantasi. De bygger en stor maskin som kolliderar hadroner, så vad ska de döpa den till? Jo, LHC... Large Hadron Collider såklart!

I sammanhanget kan dessutom nämnas framtidens metod för att hantera kärnavfall. Tekniken är inte fullt utvecklad än, men den har redan namngivits till VDH, och det är ett namn som i stort förklarar grundprincipen för den. VDH står nämligen för "Very Deep Holes".


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:

I sammanhanget kan dessutom nämnas framtidens metod för att hantera kärnavfall. Tekniken är inte fullt utvecklad än, men den har redan namngivits till VDH, och det är ett namn som i stort förklarar grundprincipen för den. VDH står nämligen för "Very Deep Holes".

Påminner mig om försvarets utsökta förkortningar:

Grodman = grdman
Vakthund = vkthund


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av caddylac:

Varför kan inte människan bara ge sej nån gång? Man kanske inte SKA veta för mycket om rymden. Kan vi inte satsa alla våra pengar på att fixa klimatet innan vi går in på en 27 kilometer lång mannick som ska ta reda på nånting i rymden. Rymden kommer alltid att finnas kvar, inte jorden. Irriterad jag blir

Ännu en som missuppfattat vad vetenskap och forskning handlar om. Var någon snubbe tidigare i tråden som sammanfattade det hela rätt bra. Gör om, gör rätt - läs hela tråden.

Skrivet av Notumforce:

ot event horizont är ju en klassiker film haka inte upp dig på titeln

Jag hade inte sett den tills alldeles nyligen. Den kanske tappat sin charm de senaste 10 åren, vad vet jag

12
Skriv svar