"Jag lyssnar på all musik..."

Inaktiv

oj jag kan inte alls relatera till att alla som säger "lyssnar på allt" är fjortisar som älskar RIX osv.

Själv lyssnar jag och de flesta i min umgängeskrets på allt från raised fist till jazz till blues osv osv.. Så iaf jag säger nog att jag lyssnar på om inte allt men iaf det mesta. Kan många gånger hända att jag lyssnar till nån kommersiell rixlåt sen Antoine Dufresne efteråt.

hrr,, Försöker väl säga att termen "lyssnar på allt/det mesta" tyder på en öppenhet och en musikalisk bredd om inte annat.

edit: stavfel stavfel ;x

Medlem

Sen är det en väldig skillnad på att lyssna och lyssna. Ofta lyssnar de som har en specifik musiksmak mycket mer intensivt än de som lyssnar på "allt". Den senare gruppen brukar ofta skita i vilket och kan ofta klara sig lika bra utan musik . . .

Själv ger musikbrist samma effekt som om jag inte skulle få något kaffe - jag blir ilsken!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Sernert:
Skrivet av Umanga:

Vader! Ha ha! En klassiker, och när de ber dig sänka kan du raskt svara: "Nej, jag är hårdrockare". LOL

Hehehe

Fast till "allt"-lyssnarnas försvar måste jag berätta om en gubbe på jobbet som svarade just "allt".
Självklart blev det blandad metal hela dagen (allt från döds till postapokalyptisk suicide och industri) och han klagade inte en endaste gång. Vid ett tillfälle bad han mig t.o.m att höja lite. Och då ska jag tillägga att det är en dryga fyrtio år gammal raggare vi pratar om. Så det finns kanske faktiskt människor som lyssnar på allt även om de egentligen inte har några favoriter inom något. Sådana där människor som egentligen inte lyssnar på musik, ett märkligt släkte på det hela taget

Låter som en skön snubbe, jag kan inte ens sätta på Coldplays X&Y-platta i skolan utan att vissa ska klaga på att det är "sån punk "... När fan skulle Coldplay vara punk, eller ens i närheten av punk ?:evil:

Haha punk? Då har dom aldrig hört punk... Coldplay är den enda bra popen som finns.... I princip.

Inaktiv
Skrivet av Sernert:

Sen är det en väldig skillnad på att lyssna och lyssna. Ofta lyssnar de som har en specifik musiksmak mycket mer intensivt än de som lyssnar på "allt". Den senare gruppen brukar ofta skita i vilket och kan ofta klara sig lika bra utan musik . . .

Själv ger musikbrist samma effekt som om jag inte skulle få något kaffe - jag blir ilsken!

Min favvogenre är helt klart metal i alla slags former men blir ändå "allt/det mesta" för att tillägga att jag inte är insnöad på en stil.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Sernert:

Sen är det en väldig skillnad på att lyssna och lyssna. Ofta lyssnar de som har en specifik musiksmak mycket mer intensivt än de som lyssnar på "allt". Den senare gruppen brukar ofta skita i vilket och kan ofta klara sig lika bra utan musik . . .

Själv ger musikbrist samma effekt som om jag inte skulle få något kaffe - jag blir ilsken!

Min favvogenre är helt klart metal i alla slags former men blir ändå "allt/det mesta" för att tillägga att jag inte är insnöad på en stil.

Jag räknar mig som hårdrockare, för det är det jag lyssnar mest på, så om någon frågar brukar jag säga hårdrock (ev med tillägget punk och lite reggae). Men naturligtvis lyssnar jag på annat oxå, men det är inget jag har en relation till på samma sätt som till hårdrocken, alltså skulle jag aldrig kunna med och säga att jag lyssnar på allt.
Med frågan "vad lyssnar du på för musik?" förutsätter jag att frågeställaren menar "vad ligger på din playlist/i din cd-spelare?".


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Jag är "allätare", lyssnar på det mesta. Dock brinner jag mest för Hårdrock/Metal med allla dess sub-genrer. Kanske kan verka konstigt med death metal, grindcore, metalcore, black metal osv. Men om man är insatt i sin musik så vet man hur bandet låter om dom är t.ex. metalcore. Eller hur jag nu ska beskriva det.

För övrigt lyssnar jag på de flesta musikstilarna, dom som går fetbort är Jazz och Dansband

Min filosofi är: Jag lyssnar på allt som jag tycker låter bra. Oavsett om det nu skulle vara Snoop Dogg eller Rhianna. Känner inte att man måste placera sin musiksmak i ett fack. Ex. "Jag gillar hårdrock! Därför suger all annan musik!"

Det är lite fanboy-mentalitet där


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Umanga:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Sernert:

Sen är det en väldig skillnad på att lyssna och lyssna. Ofta lyssnar de som har en specifik musiksmak mycket mer intensivt än de som lyssnar på "allt". Den senare gruppen brukar ofta skita i vilket och kan ofta klara sig lika bra utan musik . . .

Själv ger musikbrist samma effekt som om jag inte skulle få något kaffe - jag blir ilsken!

Min favvogenre är helt klart metal i alla slags former men blir ändå "allt/det mesta" för att tillägga att jag inte är insnöad på en stil.

Jag räknar mig som hårdrockare, för det är det jag lyssnar mest på, så om någon frågar brukar jag säga hårdrock (ev med tillägget punk och lite reggae). Men naturligtvis lyssnar jag på annat oxå, men det är inget jag har en relation till på samma sätt som till hårdrocken, alltså skulle jag aldrig kunna med och säga att jag lyssnar på allt.
Med frågan "vad lyssnar du på för musik?" förutsätter jag att frågeställaren menar "vad ligger på din playlist/i din cd-spelare?".

Självklart (iaf i min lilla värld) lyssnar jag inte uteslutande på metal även om det är den musik som dominerar mitt lyssnande. Allt möjligt, från diverse synth till Björk, slinker in då och då men om någon frågar så brukar jag svara "Mest metal av olika slag . . ."


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag har ingen musiksmak, så jag lyssnar på det som berör mig.

Helst något som gör mig glad!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Om någon frågar brukar jag säga att jag ENBART lyssnar på Black/Death/Doom/Electronic/Folk/Viking/ Gothic/Heavy/Traditional/Orchestral/Symphonic/ Power/Progressive/Speed/Thrash-Metal!

De är en ny mix-genre för er som inte hört talas om den innan

Medlem

mest techno för mig men visst lyssnar lite på rock så..:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag brukar säga att jag lyssnar på allt. Brukar dock oftast lägga till en liten stjärna och säga att jag lyssnar på allt som inte spelas på radio. Jag vet helt enkelt inte något bra sätt att definiera min musiksmak på.
Jag lyssnar inte särskilt intensivt på musik utan har det mer som bakgrundsbrus, men det betyder inte att jag låter vad som helst stå på i bakgrunden.

Medlem
Skrivet av phyzen:

Jag brukar säga att jag lyssnar på allt. Brukar dock oftast lägga till en liten stjärna och säga att jag lyssnar på allt som inte spelas på radio. Jag vet helt enkelt inte något bra sätt att definiera min musiksmak på.
Jag lyssnar inte särskilt intensivt på musik utan har det mer som bakgrundsbrus, men det betyder inte att jag låter vad som helst stå på i bakgrunden.

Du säger att du lyssnar på allt för att du inte vet någonting om musik. Du kan inte nämna en kompositör som gör digeridoo-punk och får därför inte säga som du gör - fortsätter du kommer du att stämplas som en okunnig idiot som bara lyssnar på melodifestivalen och mr music.

Seriöst, jag hoppas ni ser hur dumt resonemanget är... musiksmaksrasism.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

^ Trodde nästan att det var Iceguppi som skrev först, men sen såg jag avataren, och blev lättad, men du får nog lugna ner dig med sarkasmen, det dryper av det


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

När man säger att man lyssnqar på "allt" så kanske man menar "jag lyssnar på de mesta ja hör hemma, internet, hos kompisar och på radion." typ, 1 låt från varje genre
Själv så lyssnar jag på "allt" ;P (som jag känner för)


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Du säger att du lyssnar på allt för att du inte vet någonting om musik. Du kan inte nämna en kompositör som gör digeridoo-punk och får därför inte säga som du gör - fortsätter du kommer du att stämplas som en okunnig idiot som bara lyssnar på melodifestivalen och mr music.

Seriöst, jag hoppas ni ser hur dumt resonemanget är... musiksmaksrasism.

Mjo, jag skrev att jag inte var särskilt insatt i musik. Vad ska jag svara när någon frågar? Att jag inte är tillräckligt kunnig inom musik för att svara på frågan? Självklart menar ingen "allt" när de säger "allt". Om jag säger att jag är en allätare betyder det inte att jag går runt och äter kottar i skogen.

Skrivet av Crawller:

När man säger att man lyssnqar på "allt" så kanske man menar "jag lyssnar på de mesta ja hör hemma, internet, hos kompisar och på radion." typ, 1 låt från varje genre

Det stämmer mer överens med min definition av "allt".

edit: Eller är du sarkastisk CastorFiber? Läste inte den sista raden tillräckligt noga första gången, och den förändrar ditt inlägg rätt mycket.

Medlem

phyzen musiken som spelas på radio/annan media man lätt kommer över är kommisel _skit_ 96% av allt på radio är ren _skit_
osv.. vart är all hårdrock? vart är all techno? osv.. bara pop/rapp/svensk-dygna.

dvs "allt" innefattar typisk "p3-musik"
ingen som lyssnar aktivt efter musik osv... kan säga "jag lyssnar på allt"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag är en sån som säger att jag lyssnar på allt.... Men det är mest för att det är enklare för mig att räkna upp de genrer jag INTE tycker om än tvärtom. Och det är svårt/jobbigt att förklara varför jag tycker om både deathmetal och jazz t.ex.

Därför är det en enkel utväg att säga att jag lyssnar på "allt".

Och så vill jag avsluta med, what iceman said.

Medlem

Jag finner ofta att det är minst någon låt i princip alla genrer som jag tycker om, därför säger jag ibland att jag lyssnar på all musik. Det blir mest så att jag inte hittar den själv utan får den från polare eller radio stationer som last.fm. Te.x vanligtvis undviker rap men fick igår en låt skickad till mig som jag tyckte om, som var just rap. Hade aldrig själv orkat leta upp den då majoriteten av genren inte tilltalar mig.

Lite klurigt det här med musiksmak.

Vanlig radio lyssnar jag ytterst lite på då det som sagt, är oftas ren dynga, och de låtar som inte är det blir det pga konstant upprepning.

Skriv svar