Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Puffin:

Spar pengarna istället tills du fyller 18 och kan köpa bil. Finns inget som förlorar värde lika snabbt som fordon så du kan inte direkt tjäna tillbaka pengarna du köpte mopeden för genom att sälja den. Tänk även på att du kommer göra av med löjligt mycket pengar på bensin med dom idiotiska priserna som finns atm.

Går att etanolkonvertera? Rappare, drar 30-50% mer beroende på hur mycket du måste byta upp dig i munstyckes väg.. Dock runt 9:- litern istället för hutlösa 13:-+ litern! Hjälper ju mest i det långa loppet då.

Går det?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Puffin:

Spar pengarna istället tills du fyller 18 och kan köpa bil. Finns inget som förlorar värde lika snabbt som fordon så du kan inte direkt tjäna tillbaka pengarna du köpte mopeden för genom att sälja den. Tänk även på att du kommer göra av med löjligt mycket pengar på bensin med dom idiotiska priserna som finns atm.

fast att köpa en begagnad moppe för ca 8000-10 000 så är det ju ingen fara, dessa fordon säljer man ju för samma summa (om man inte är en usel förare och kvaddar skiten hehe).

själv tankade jag moppen 2-3 gånger på ett helt år... typ 70 kr per gång, men så vart bensinpriserna bättre då (usch va gammal jag låter nu haha)

(sen när jag fyllde 16 vart det lätt mc som gällde, såg och lät likadant som mopeden, men toppade 140 km/h istället för 40-50 hehe, och hade 18 kw istället för 2-3 kw)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Puffin:

Spar pengarna istället tills du fyller 18 och kan köpa bil. Finns inget som förlorar värde lika snabbt som fordon så du kan inte direkt tjäna tillbaka pengarna du köpte mopeden för genom att sälja den. Tänk även på att du kommer göra av med löjligt mycket pengar på bensin med dom idiotiska priserna som finns atm.

Går att etanolkonvertera? Rappare, drar 30-50% mer beroende på hur mycket du måste byta upp dig i munstyckes väg.. Dock runt 9:- litern istället för hutlösa 13:-+ litern! Hjälper ju mest i det långa loppet då.

Går det?

Ja det går.

12
Skriv svar