zombie_survival_quiz

Medlem

En grym hemmagjord flail á la Nazgûl-king hade varit bättre än svärd, yxa och kofot. Räckvidd och snabbhet med enorm skada.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Haha skön diskussion egentligen! "Vilket närstridsvapen är bäst om zombier tar över världen?"

Om man är omringad av zombier är svärd bäst, det håller jag med om. Men nu snackar vi om vad som är bäst under ett outbreak. Svärd har ingen som helst annan funktion än att hugga och sticka, och egentligen så borde ju det vara som sista utväg att slåss med zombierna. En yxa eller en kofot kan användas för att bända/slå upp dörrar, lådor eller slå sönder fönster. De är mer bärbara än svärd, och de kan vara bra för att trycka undan zombier. De går inte sönder heller, det kan svärd göra.

En normalstor yxa är inte långsam om man har en hög fattning på skaftet och är någorlunda stark.

Och som sagt så måste man krossa skallen på dom. Har man ett svärd måste man få en hård och bra träff mitt på huvudet, annars blir det bara skärsår. Och det är mer troligt att svärdet fastnar i benet än att man bara hugger av lemmarna.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

om man är stark, och kan bära mycket :http://www.i-beh.de/assets/images/minigun_m-134.jpg

ultimate!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tror ni underskattar svärdet som antizombie-vapen.
Kolla här
Det skulle gå lätt att slakta zombies på löpande band, en yxa är inte i närheten av samma effektivitet och räckvidd, man skulle tröttna av att hugga med yxan väldigt fort. En kofot skulle vara värdelös p g a risken för smitta via rivsår, och har inte alls samma skadepotential.
En motorsåg eller en sån här skulle annars vara bra, man kan såga sej genom väggar med dom. Och enorma mängder av zombies också...


signatur

yolo

Medlem

Physical Rating: B

Mental Rating: C

Experience Rating: D

Emotional Rating: F

Total: Z+

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Jag tror ni underskattar svärdet som antizombie-vapen.
Kolla här
Det skulle gå lätt att slakta zombies på löpande band, en yxa är inte i närheten av samma effektivitet och räckvidd, man skulle tröttna av att hugga med yxan väldigt fort. En kofot skulle vara värdelös p g a risken för smitta via rivsår, och har inte alls samma skadepotential.
En motorsåg eller en sån här skulle annars vara bra, man kan såga sej genom väggar med dom. Och enorma mängder av zombies också...

jag valde också svärd (katana) i en av frågorna. Var det inte bra enligt testet eller?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Döbringer:

Jag tror ni underskattar svärdet som antizombie-vapen.
Kolla här
Det skulle gå lätt att slakta zombies på löpande band, en yxa är inte i närheten av samma effektivitet och räckvidd, man skulle tröttna av att hugga med yxan väldigt fort. En kofot skulle vara värdelös p g a risken för smitta via rivsår, och har inte alls samma skadepotential.
En motorsåg eller en sån här skulle annars vara bra, man kan såga sej genom väggar med dom. Och enorma mängder av zombies också...

jag valde också svärd (katana) i en av frågorna. Var det inte bra enligt testet eller?

Det är inte praktiskt ur ett rent användarsyfte, dvs den duger för att döda med men det är det enda den kan användas till.

Jag vet iosf inte hur lätt det är att få tag på en katana, men senast jag kollade så var det ganska svårt Speciellt om du ska ha ett lätt men ändå vasst vapen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det spelar väl iofs ingen roll, hittar man ett svärd så gör man, det är inte säkert man har en kofot nära till hands heller. Man kanske får klara sej med en morakniv...
Det är därför man ska ha ett svärd hemma, tycker jag.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Döbringer:

Jag tror ni underskattar svärdet som antizombie-vapen.
Kolla här
Det skulle gå lätt att slakta zombies på löpande band, en yxa är inte i närheten av samma effektivitet och räckvidd, man skulle tröttna av att hugga med yxan väldigt fort. En kofot skulle vara värdelös p g a risken för smitta via rivsår, och har inte alls samma skadepotential.
En motorsåg eller en sån här skulle annars vara bra, man kan såga sej genom väggar med dom. Och enorma mängder av zombies också...

jag valde också svärd (katana) i en av frågorna. Var det inte bra enligt testet eller?

Det är inte praktiskt ur ett rent användarsyfte, dvs den duger för att döda med men det är det enda den kan användas till.

Jag vet iosf inte hur lätt det är att få tag på en katana, men senast jag kollade så var det ganska svårt Speciellt om du ska ha ett lätt men ändå vasst vapen.

men oh, frågan handlade väl mer om vilket man skulle välja i en strid, yxa eller svärd (och några till)? Inte hur efterfrågan är på vapnet och hur många användningsområden det fanns för vapnet.
Vad mer använder man en pistol till tex?

Jag skulle nog ett svärd i en värld med zombies, ville jag ta sönder nåt så får man väl improvisera och använda en sten istället..


signatur

thank you, come again

Inaktiv

B blev det för mig

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det spelar väl iofs ingen roll, hittar man ett svärd så gör man, det är inte säkert man har en kofot nära till hands heller. Man kanske får klara sej med en morakniv...
Det är därför man ska ha ett svärd hemma, tycker jag.

Alternativt ett välutrustat garage med diverse verktyg. Man kan göra underverk med en kapmaskin en svets och lite fantasi. Fan, det är ju nästan så man önskar att en epidemi bryter ut:D


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

z+ heh


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det spelar väl iofs ingen roll, hittar man ett svärd så gör man, det är inte säkert man har en kofot nära till hands heller. Man kanske får klara sej med en morakniv...
Det är därför man ska ha ett svärd hemma, tycker jag.

Z+ här med

Jag har en machete i tamburen och en i köket, alltid nära till hands just in case 8)

Annars valde jag kofot eller yxa, just eftersom den har flera användningsområden om man måste fly etc. Dock tycker jag att man inte ska låsa sig för mycket vid själva dödandet av zombier- kan man ta bort benen på dom kan dom ju inte följa efter särskilt fort.

Sen angående eldvapendiskussionen väljer jag självklart ett rejält automatvapen framför någon hagelbrakare. Ge mig en gammal m39:a och lite 9mm så ska nog zombierna få se på annat!

Jag tror faktiskt att zombier skulle få det svårt ute i världen med tanke på hur många geeks som har gått i Romeros zombieskola vid det här laget. The FZ resistance skulle rulla ut i mängder, preppade till tänderna med konserver, vapen och välbeprövade strategier as seen on television.

Är det förresten bara jag som har sett Braindead? Jag tror att testskaparen har underskattat gräsklipparens potential som anti-zombie vapen!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Dev|(es:
Skrivet av Döbringer:

Det spelar väl iofs ingen roll, hittar man ett svärd så gör man, det är inte säkert man har en kofot nära till hands heller. Man kanske får klara sej med en morakniv...
Det är därför man ska ha ett svärd hemma, tycker jag.

Z+ här med

Jag har en machete i tamburen och en i köket, alltid nära till hands just in case 8)

Annars valde jag kofot eller yxa, just eftersom den har flera användningsområden om man måste fly etc. Dock tycker jag att man inte ska låsa sig för mycket vid själva dödandet av zombier- kan man ta bort benen på dom kan dom ju inte följa efter särskilt fort.

Sen angående eldvapendiskussionen väljer jag självklart ett rejält automatvapen framför någon hagelbrakare. Ge mig en gammal m39:a och lite 9mm så ska nog zombierna få se på annat!

Jag tror faktiskt att zombier skulle få det svårt ute i världen med tanke på hur många geeks som har gått i Romeros zombieskola vid det här laget. The FZ resistance skulle rulla ut i mängder, preppade till tänderna med konserver, vapen och välbeprövade strategier as seen on television.

Är det förresten bara jag som har sett Braindead? Jag tror att testskaparen har underskattat gräsklipparens potential som anti-zombie vapen!

Eller karate prästar
Dom är farliga, men har en tendens att dö


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha en sten? Jag skulle hålla mig undan från zombier, inte slåss mot dom. En yxa är då mycket bättre.

Filmen var ju ett onödigt exempel, han är ju grym, dessutom skulle inte ens han kunna slakta 100 zombier som går mot honom i en stor klump.

Fatta, man ska inte slåss mot dom, bara i nödfall, då är svärdet bara något bättre.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

Är det förresten bara jag som har sett Braindead? Jag tror att testskaparen har underskattat gräsklipparens potential som anti-zombie vapen!

Nej jag har också sett Braindead, helskön film som måste ses av alla (men inte innan man fyllt 15år !)
Men en trimmad åkgräsklippare skulle vara det ultimata men svetsar fast ett järngallerbur över förarhytten och fäller upp gräsklipparagregatet och köttar.:D


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av nagash:

Men en trimmad åkgräsklippare skulle vara det ultimata men svetsar fast ett järngallerbur över förarhytten och fäller upp gräsklipparagregatet och köttar.:D

Ett ord: skördetröska!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

12
Skriv svar