Battlefield 1943 - nygammalt från Dice

Medlem

verkar trevligt.. men 24 pers max är för begränsat


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Fan vad härligt! Gebe mich, gebe mich! Raus!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem

Hurra! Gick och tänke i veckan på hur trevligt det skulle vara att få se BF1942 på XBLA.

Medlem

drömmer jag?


signatur

<3

Medlem

Fy fan vad bra. Men hade gärna velat se Battlefield 3 istället.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det mest garanterade köpet på länge, de kan inte fucka up 1942 så mycket så man inte ska köpa detta.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Vild gissning, men varför dem släpper nerbantade versioner är förhoppningsvis för att dem jobbar på tex BF3, alltså någon större release.

Medlem
Skrivet av Detrol:

Vild gissning, men varför dem släpper nerbantade versioner är förhoppningsvis för att dem jobbar på tex BF3, alltså någon större release.

Okej, tack för inlägget.


signatur

bäst

Medlem

wiiiiiii bästa nyheten på länge :D, hoppas bara att gubbarna inte rör sig i ultrarapid som i bf2 och än värre i bf2142

Medlem

Det står ingenting om max 24 spelare. Var har ni läst det?

Medlem
Medlem
Skrivet av spark:

wiiiiiii bästa nyheten på länge :D, hoppas bara att gubbarna inte rör sig i ultrarapid som i bf2 och än värre i bf2142

Jaaa, det måste vara troget originalet när det gåller allt sånt. Det måste vara lite fart i det.

Skrivet av mongi:

Det är min lilla bäbis
Ska försöka köra lite QA på min blogg sen.

Grattis till barnet då får man väl säga ;):up:


signatur
Medlem

OMG OMG OMG! *orgasm*

Medlem

Jag vart riktigt glad när jag såg den här nyheten. Hoppas det kommer snart

edit:

Skrivet av JaZzE:
Skrivet av Detrol:

Vild gissning, men varför dem släpper nerbantade versioner är förhoppningsvis för att dem jobbar på tex BF3, alltså någon större release.

Okej, tack för inlägget.

Jazze. Du är så jäkla grym! Fan va du ägde upp honom där! Bah sådär "ok, tack för inlägget". Så jävla nonschis! Ace mate! Fan va grymt det skulle vara om du bah kunde bli moderator på någon tuff sida!

Nivå? Vadå låg nivå? Här snackar vi lekis


signatur

living let die

Medlem

NICE DICE GO WITH BITE!

Medlem

*kollar Steam* - inte där än, men HOLY CRAP!


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Tillhör ju de som anser BF2 vara det bästa i serien. Skulle detta vara 1942 uppdaterat till frostbite-motorn - endast, eller rent av en "uppföljare" av den?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Dödsapan:

Det står ingenting om max 24 spelare. Var har ni läst det?

Åh bara på den officiella hemsidan: http://www.battlefield.com/1943/ (Tryck About, scrolla ner)

Inaktiv

Har man varit med sen 1942 så är det här ett måste, har längtat efter detta, bf2 va okej men 1942 har satt sina spår i mig.


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av the wookiee:

@ Mongi, väck mig när ni tillkännager BF3. Efter att ha spelat Bad Company (1) har jag ingen lust att köpa Bad Company 2. BC var ett mediokert spel med en krystad singleplayer-kampanj och - i min mening - dåliga designval vad det gäller multiplayer (4 pers per squad, ingen kommunikation mellan squads, party-medlemmar som hamnar i andra squads etc.). 24 spelare, även på PC? Vill jag spela Call of Duty eller Day of Defeat: Source så gör jag det. 24 spelare är inte Battlefield, 32 spelare per lag är.

Jag vill se ett Battlefield i samma moderna tappning som BF2, i Frostbite-motorn (ljuden och grafiken är förbannat bra, speciellt ljuden), med fler spelare (80? 96? 128?). Det får gärna vara enkelt att modda också, så att man kan komma undan dolphin divers, nadespammers och TKare i moddar som PR.

Kunde knappt sagt det bättre själv.

Jag undrar varför vissa är så snabba att rosa (och i vissa fall risa) spel innan det ens finns spelbara versioner till allmänheten? Jag kommer iallafall vänta med att glädjas tills jag ser att de lyckas göra ett spel utan dumma konsol-lösningar i PC-versionen. 24 spelare vittnar om flera liknande konsol-influenser.

Jag önskar att folk var mer kritiska, och inte bara blint följer nycker och strömmar. Men det brukar vara förmycket begärt.

Vi är konsumenter, vi kan styra marknaden. Men bara om vi inte låter oss bli styrda av marknaden.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jag lipar ju INTE!!!!!!!! om man säger så...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Gillar namnet, riktigt fyndigt.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av zaphiren:

Hoppas det finns "unlocks" och ranker.

hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.

Hur förstörde det spelet?
Det är inte många timmar man behöver spela för att lyckas låsa upp nåra vapen. Såvida man inte är riktigt jäkla dålig. Dessutom var inte vapnena så jädra mycket bättre än orginalen iaf.

Och angående antalet spelar, wow, vilket battlefield det måste bli med 24 spelar. Man lär ju verkligen få en sjujävla krigskänsla...tycker 64 spelare börjar bli lite för gammalt nu.
Fatta va coolt om 10 pansarvagnar kommer och mosar rakt igenom skogen träd som välter åt alla håll, tornsmonterade kulsprutor som spottar ut kulor åt alla håll, där snackar vi krig!

Nu när jag fick se att det bara kommer vara 24 spelar kommer iaf inte jag köpa spelet.=/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Det är ju tecknat : /
Kan dom inte göra det med ordentlig grafik iaf?
Får nog hålla mig till hederliga gamla 1942:an, har spelat det i 6 år nu utan att tröttna!

Medlem

Woohoo! äntligen:up:

å andra sidan:

Skrivet av Vivid:

Är det bara jag eller påminner gubbarnas modeller och animationer om dom i BF Heroes? Titta på killen i AA på 00:24.

jag kan bara hålla med dig, animationerna kändes bara fel på nått sätt. man för hoppas att de förbättras till release.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!då kanske speluvecklarna satsar mer på pc igen!
förresten så är det inget fel på spel som släpps först till konsoll och sen till pc,det gör inte att spelet blir dåligt på pc,.att spelet blir dåligt på pc är pga alla avundsjuka pc ägare som är förbannade för att dom inte har en konsoll och måste vänta!,,,
vadå konsoll-lösningar på pc spel!,det har jag inte sett ngt utav..

Medlem

ser bra ut iaf..

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!då kanske speluvecklarna satsar mer på pc igen!
förresten så är det inget fel på spel som släpps först till konsoll och sen till pc,det gör inte att spelet blir dåligt på pc,.att spelet blir dåligt på pc är pga alla avundsjuka pc ägare som är förbannade för att dom inte har en konsoll och måste vänta!,,,
vadå konsoll-lösningar på pc spel!,det har jag inte sett ngt utav..

dagens lol.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Fy vad snålt med 3 banor och 12 vs 12. Kommer inte kännas som nåt krig.

Håller med dig helt!

Men bygger de in att man kan dela med sig av hemma gjorda banor direkt i spelet så har de ett kanon spel! Mod scenen till BF-serien är stor!

Men jag tror nog att det blir expansionener till spelet om jag känner Dice rätt. Mycket jobba annars för bara tre banor. Blir nog expansioner med fokuseringar på geografi eller typ av strid på land, luft eller hav.

Tycket det riktigt bra ut i på deras hemsida. Dock hade jag nog villat se lite mer rök effekter (och blod), saknade det redan i BF1942. Vill se stora rökpelare från sprängd tanks och skadade fartyg (gärna doft effekter och vibrerande stol också ).

Skriv svar