Har någon installerat Vista ännu?

Inaktiv

kör man solaris får man, förutom looking glass, även zfs - vilket imponenar klart mer än microsofts winfs. till stor del för att det faktiskt finns.
självläkande data(crc), självbalancerande dynamiska raidarrayer, transparant kompression och blixtrande prestanda (och mycket annat) är ju något att se fram emot för den som vill bygga lagringsparker.

dessutom är inte solaris linux.
opensolaris finns för gratis nerladdning om någon vill prova.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

för mig är allt, som inte är win/mac, linux. jag gör ingen skillnad på solaris/linux/bsd, unix som unix säger jag - kalla mig rasist


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag tror inte någon har mycket emot att du buntar ihop dem till unix, men unix!=linux.

edit: innan man skaffar vista kanske man vill läsa detta: länk


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Aja, Linux i all ära men ska man spela så måste man hålla sig till Windows, och snart Windows Vista. Finns inget val liksom.

Inaktiv

det beror ju på hur viljestark man är. det _minsta_man kan göra är ju att köra dualboot med xp/vista dedikerad till spel, för att iaf hålla bollen i rullning.
själv tänker jag tokvägra köpa vista - eller något spel som kräver det - som minst tills de släpper drm-tekniken.

edit: sen kan man ju också passa på att ge ett extra hurra-rop till de spelutvecklare som ser till att distribuera linuxbinärer, och låta dem förstå att det uppskattas.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Installerade 32-bitars Vista precis, funkar fint, men jag har nog aldrig sett min C2D jobba så hårt, i XP så ligger den på runt 50% men här, ujuj. Som sagt allt funkar bättre än på min förra dator förutom att jag bara får 1.0 i det där Windows experience skräpet, trots 8800 GTX.
Detta pga att det inte finns några drivare till grafikkortet så det ska väl lösa sig.

En annan sak som slår mig är hur mycket Vista tar i HD utrymme.
XP tar med office och alla andra nödvändiga program installerade (spel osv på en annan partition) ca 5 GB medans Vista slukar nästan 11 GB direkt efter installation. Bra jobbar MS...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Tomzi:

För er som gilalr vista uttseendet så finns det massvis med massa grje som man kan ladda ner för att få vista themen själv kör jag på en som funkar utmärkt och är snyggare än XP (börjarde bli tråkigt med den blåa runda känslan).

[http://www.softpedia.com/progDownload/Universal-Vista-Inspira...]

Funkar superbt, och snyggt

snyggt, det ända dåliga var att den förstörde WMP 11s mini spelare(den i Aktivitetsfältet).

EDIT: Installerade om WMP 11 och det fixade sig.

Inaktiv

Vista verkar riktigt nice

12
Skriv svar