Final Fantasy XIII-sajt nyöppnar

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Slutbossen:

Att kalla JRPG för RPG är ju helt absurt då man har skamset lite kontroll över sin karaktärs utveckling. Om det är en bra saga i sann FF-anda så kanske jag ska ge det en chans till, då FF X-2 fick mig att tappa allt intresse av sådant hära.

Bara för att ett eller två spel i serien är dåliga betyder ju inte det att resterande kommer att vara / är det.

Vad gäller att kalla JRPG för RPG tycker jag inte att det är något fel på alls. JRPG kallas just JRPG av en anledning, då japanerna inte känner lika starkt behov av att spendera timmar för att lägga ut varenda liten poäng på färdigheter. Vi alla vet att det inte går att interagera lika mycket med karaktärerna som i västerländska rollspel och det är linjärare. Vi vet allt detta redan, men vi gillar det ändå.

Det börjar bli ett djävla tjat om det så fort en nyhet om ett japanskt rollspel dyker upp. I och med att alla vet om det redan behövs ingen upprepning av det hela tiden.

Deras syn på rollspel är helt annorlunda än väst, där av J:et i JRPG. Jag vill nästan påstå att vill du spela den sortens RPG som du verkar gillar får du nog vända dig till table-top eller liknande.

För övrigt, spelet ser bra ut åtminstone. Hoppas det lever upp till förväntningarna och som alltid, SquareEnix CG-animationer ser asbra ut.

De och även du, får kalla det precis vad du vill, men RPG är det inte.

Bara för det görs med japansk manér så ska det väl fortfarande vara ett RPG om det alls ska klassa som rollspel?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Sweet! Hoppas de lyckas nu, det förra FF var tråkigt som bara den!

Medlem

Jag gillade faktiskt ff12, men storyn var jävla bersh och rådde stor förvirring om vem fan som var huvudkaraktären egentligen.

ontopic: Jag har svårt att göra annat än att "lola" när jag ser dom urlöjliga karaktärerna och deras namn. Föreställer mig bara hur lama och klyshiga dom kommer vara. Vore skönt att se ett FF som bröt mot mallen lite mer när det gäller kvinnliga karaktärer, men även dudesen behöver lite översyn.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Blir att köpa ett ps3 enbart för FF Versus, varva, och sälja

12
Skriv svar