Inaktiv

sEeeeEEgt att tanka

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

halva jordklotet tankar väl idag när det släppts för alla sketna servrar dom har.

Ja fy. 68k mbit/s :down::down::down:

Medlem
Skrivet av Rotab:

68k mbit/s :down::down::down:

Lol. Du kan ju inte klaga på ~66 terabit/sec 8)

Inaktiv

Jag förköpte spelet och har spelat igenom demot ett antal gånger.
Jag tycker att allting är kanon hitills. Det enda som är lite tråkigt är att expert (svåraste svårighetsgraden) inte är jätte-jätte-svårt. Även om det blir en bra utmaning (iaf för mig).
Detta kommer vara årets bästa spel enligt mig. (vad hade man väntat sig med mitt namn? )

Inaktiv

Hmm efter en liten tid (ca 1 timme) så tycker jag att dom kan ta och ändra så att Expert blir normal och sen drar upp svårigheten

Medlem

Ganska roligt spel, provat på PC

Inaktiv

130kb/s om det nu höjs. lär inte få spela förrän imorgon. kewk


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

fy helvete vad kul jag har haft med demot på xboxen ihop med ett par polare. var ett defentivt köp redan innan jag testat det men nu MÅSTE jag ha det


signatur

God is dead

Medlem

Jag fattar inte hur alla kan tanka så segt =/
Jag tankade i 2,5Mb/s hela vägen


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Någon mer som har problem med att både bild och ljud fryser ibland men efter nån sekund är det normalt igen?? Riktigt jobbigt faktiskt.

Medlem

"Spelet är inte tillgängligt just nu, försöker igen senare"

Bra jobbat Valve...

Bara jag som får de meddelandet när jag försöker starta L4D?

Skrivet av Weyzer:

Har nu lagt ner ~10 timmar på demo och har inte tröttnat än.
Dock synd för er som får det nu, ni missade chansen att få spela som zombie (man kunde aktivera via console fram till igår)

Jag vill inte spela som Zombie så de kvittar.

Medlem

Bara jag som hittar virus i left4dead.exe?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Bara jag som hittar virus i left4dead.exe?

Troligen..


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Fuck steam! Blir att ladda hem spelet för jag vill inte ge dom en jävla krona.

Mogen attityd hade du då inte, ungefär som om jag hade avskytt merzedes så hade jag kunnat sno alla av det märket?...doh.

Klart det kan bli stressigt när grymma mängder trafik ska in på samma motorväg, jag har aldrig haft bekymmer med steam, och hade det inte nu heller. Troligen ligger felet hos dig, dessutom tycker jag du ska lära dig att tålamod är en dygd. Ha lite förståelse.


signatur

Retro.

Medlem

Måste vara den sämsta(eller bästa) veckan i mitt liv! Vad skall jag ta mig till?! Får extrem beslutsångest här!

Left 4 Dead, Far Cry 2(Fick idag), Fallout 3(Fick idag) eller WoW-WotLK?! Jag vet inte vad jag skall ta mig till! :evil:

Ingen som har en tidsmaskin? Skulle kunna resa tillbaka vid slutet av veckan några gånger och hinna med allt. :\

Inaktiv

Riktigt adrenalinfyllt vid vissa tillfällen måste jag säga! Dock skulle jag vilja prova det på en dator med bättre prestanda än min Jobbigt med disconnect lagg, annars great!

Måste man ha steam för att spela demot och själva spelet? Det suger ju, åtminstone demot borde ju vara öppet för alla


signatur
Medlem
Skrivet av Phyrex:

Måste vara den sämsta(eller bästa) veckan i mitt liv! Vad skall jag ta mig till?! Får extrem beslutsångest här!

Left 4 Dead, Far Cry 2(Fick idag), Fallout 3(Fick idag) eller WoW-WotLK?! Jag vet inte vad jag skall ta mig till! :evil:

Ingen som har en tidsmaskin? Skulle kunna resa tillbaka vid slutet av veckan några gånger och hinna med allt. :\

Bränn upp Far cry 2 och wow exp och njut av L4D och Fallout

Medlem

Håller tydligen på att 'Uppdaterar Left 4 Dead Demo' står att det är 4min och 19sec kvar, och varit så i ungefär 10 minuter nu. Det har med andra ord säkerligen hängt sig... eller så är steam riktigt segt.

Vad borde jag göra? Stänga ner steam och försöka igen eller vänta lite till?

Edit: Stängde ner rutan och det fungerade tydligen, nu får jag dock problemet med att det 'Inte är tillgängligt just nu' va fan...

Medlem

" Fuck steam! Blir att ladda hem spelet för jag vill inte ge dom en jävla krona. "

Synd, du missar hela spelet. Dvs multiplayer.

"Måste man ha steam för att spela demot och själva spelet? Det suger ju, åtminstone demot borde ju vara öppet för alla :down:"

Steam är HEEEEEEEEEEELT gratis.

"Inte tillängligt just nu" buggen är välkänd, ta bort clientregistry.blob som ligger mitt i steammappen så är det löst.

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Håller tydligen på att 'Uppdaterar Left 4 Dead Demo' står att det är 4min och 19sec kvar, och varit så i ungefär 10 minuter nu. Det har med andra ord säkerligen hängt sig... eller så är steam riktigt segt.

Vad borde jag göra? Stänga ner steam och försöka igen eller vänta lite till?

Edit: Stängde ner rutan och det fungerade tydligen, nu får jag dock problemet med att det 'Inte är tillgängligt just nu' va fan...

Har du nod32 så kan de va de som spökar, då får man lägga till de i exkluded.

Men höger klicka på spelet i steam, sen ta verifiera spelcache, sen defragmentera, funka för mig.

Medlem

kraschar inte för mig!
köp bättre hårdvara ni andra så löser det sig nog.

Medlem
Skrivet av marcusn:

kraschar inte för mig!
köp bättre hårdvara ni andra så löser det sig nog.

Hänger säkert mer på mjukvara och inte hårdvara.

Medlem

Ahhh äntligen så tankar man i "vanlig fart" ifrån steam:) 800kbit/s är betydligt snabbre än igår då jag inte kom upp i mer än 80kbit/s

Medlem
Skrivet av Mahone:

Bara jag som hittar virus i left4dead.exe?

Men herre gud, det är NOD32 främst som karantänar l4d exen, det är absoult inget fel på filen sätt tillbaka den och sluta vara paranoid.

Detta är steam , inga virus där.

Skrivet av SoniC:

Fuck steam! Blir att ladda hem spelet för jag vill inte ge dom en jävla krona.

Orka, så därför förtjänar dem inte stålarna?. Nåja känn dig ägd att detta spel inte lär funka särsklit bra som nerladdat i och med att det är STEAM spel. (GLHF)

Medlem

Vilka puckon ni är som klagar på att steam är dåligt och att de har dåliga servrar. Har ni en aning om hur stor press det är på dem eller?

Tyckte spelet var sådär, jag vill ha mer frihit. Ungefär som de sa att HL2 skulle vara i början och att man fick barrikadera dörrar och sånna där saker. Nu är det mer hjärndöd action rakt igenom.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Trodde faktiskt demot skulle vara lite bättre.

När man bara går igenom miljöerna så är zombierna tråkigt passiva. Om man går in i ett rum med typ 5 zombies och skjuter en av dem så reagerar inte de andra 4. Sen så måste man gå väldigt nära en zombie för att den ska lägga märke till en. Så man känner sig aldrig riktigt hotad av zombierna i dessa situationer. De känns ofta som stillastående måltavlor.

Jag fick också känslan av att spelet nog kan bli ganska repetitivt. Utifrån det jag sett, hört och nu spelat så verkar alla uppdrag gå ut på att ta sig från safehouse till safehouse. Sen vid ett tillfälle vid slutet av varje bana så ska man försvara ett område under en viss tid. Mer än så verkar det inte vara. Det känns ganska trist tycker jag.

Vore kul om de kunde mixa upp uppdragen lite. Typ att ha någon sekvens där gruppen måste putta på en vagn, där vagnen går fortare ju fler som puttar på. Samtidigt som en mängd zombies rushar gruppen. Eller kanske ha en kort sekvens där gruppen måste dela upp sig i två par.

Nu kanske jag har helt fel. Uppdragen kanske kommer vara väldigt varierade i spelet. Men utifrån de filmer jag sett och utifrån demot så fick jag inte den känslan.

Demot var verkligen roligt iaf, men jag hade faktiskt förväntat mig lite mer efter all denna hype.

Medlem

Jag testade det i 20 minuter i morssse var helt överraskad hur bra det fungerade, tryckte på joina ett game.

Den hittade ett game med 3 spelare som sakande en 4:e och pang så var vi igång, vocie stödet var redan igång så var bara att börja tata med sina medspelare..

Även om man inte har så pratglada medspelare så är spelet väldigt smart och ropar ut viktiga händelser som nrä dom behöver hjälp eller dom hittar en fin vapengömma.

Shysst grafik nsätan ignet lagg antar att hitdetection hatneras clientside i.o.m att du spelar mot AI zombies? i.a.f märkte inte av något lagg alls, rent fantastiskt.

ska testas mer ikväll det här kan bli en vinnare.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

Jag testade det i 20 minuter i morssse var helt överraskad hur bra det fungerade, tryckte på joina ett game.

Den hittade ett game med 3 spelare som sakande en 4:e och pang så var vi igång, vocie stödet var redan igång så var bara att börja tata med sina medspelare..

Även om man inte har så pratglada medspelare så är spelet väldigt smart och ropar ut viktiga händelser som nrä dom behöver hjälp eller dom hittar en fin vapengömma.

Shysst grafik nsätan ignet lagg antar att hitdetection hatneras clientside i.o.m att du spelar mot AI zombies? i.a.f märkte inte av något lagg alls, rent fantastiskt.

ska testas mer ikväll det här kan bli en vinnare.

Jo, jag hamnade med 2 britter och en norrman, har aldrig garvat så mycket i hela mitt liv ^^,

Bra att man kan hitta friends också!

Skriv svar