Warhammer Online filmat

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Grym trailer som fan. Den där ägde WOTLK

Ang beta - har lirat i den sedan i Maj och spelet har verkligen förbättrats radikalt de senaste veckorna. Combat känns lite stelt men jag tror det kan elimineras ordentligt med lite mjukare och mer fluenta animationer Annars är atmosfären i spelet riktigt bra.

Och att det skulle vara som AoC - nej nej. AoC är ett enormt skämt jämfört med WAR.

Testar också betan. Har du någon vetskap om Mythic håller på att jobba med lite mjukare animationer eller om det är något som de INTE priotriterar i dagsläget?
För det behövs verkligen...

Medlem

fyfan vad bra trailer...borde typ göra en långfilm eller nått

Medlem

Ja det enda som skrämmer mig just nu är den extremt stela combat fasen... fixar dom det är detta givet

Inaktiv

Helt tagen av trailern!

Bara en fråga, självklart.. Någon månadsavgift för att spela?!

Medlem
Skrivet av Sandstrom:

Helt tagen av trailern!

Bara en fråga, självklart.. Någon månadsavgift för att spela?!

Ja månadsavgift krävs.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ja det enda som skrämmer mig just nu är den extremt stela combat fasen... fixar dom det är detta givet

Fortfarande tveksam om det blir ett givet köp om dom fixar den verkligen stela combat fasen som du nämner... Men om dom gör det så är det iallafall bra mycket lättare att bestämma sig för att köpa ;). Det är dock några mer saker jag gärna hade velat se för att jag skall bli övertygad.

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Freediver:
Skrivet av RAGE77:

Skitsnygg film!

Synd att man gjort spelet till en enda lång kedja av WoW-battlegrounds och slaktat bort allt utom Empire vs Chaos och att man helt tagit bort realm vs realm.
Jag är besviken på att man tagit bort nästan allt som skulle göra spelet unikt och att man beslutat sig för att instansera istället för att ha en helt öppen värld när man ändå inte har någon grafik att hurra för...
synd...

Varför har du tagit dig tid att skriva över huvudtaget, när du helt uppenbarligen inte vet ett skit om spelet?

Att säga att de tagit bort RvR i Warhammer är något av det mest korkade jag hört på flera år. Hela spelet baserar sig på RvR. Utan det, inget Warhammer.

Lär dig skillnaden mellan att zona och instansera. AoC är instanserat. Warhammer är det inte.

Spelet är ubygget enligt följande:

Tier1: 6 zones
Tier2: 6 zones
Tier3: 6 zones
Tier4: 9 main zones
Tier4: 6 fortress zones

Alltså 33 zoner, plus 2 huvuderstäder och flera dungeons.

Man kan ströva fritt mellan zonerna inom varje Tier, och mellan Tiers får man zona. Städernas storlek är enorma, liksom instanserna.

Finns mycket info att hämta för er som inte varit i betan. Den bästa och mest korrekta siten är: [http://www.warhammeralliance.com]

Nu är det här inte första ggn jag läser att man tagit bort hela eller delar av RvR. Är det då helt taget ur luften eller vad.?

Det Mythic gjort är att ha tagit bort huvudstäder för att minska området för pvp/rvr. Detta för att koncentrera fighterna till lite mindre områden. Rätta mig om jag skrivit fel info nu men jag tror att jag är ganska nära. Inga funktioner har tagits bort - endast zoner för att göra det bättre för oss. Om det blir bättre eller sämre kan jag dock inte svara p men det är iallafall intentionen.

Helt korrekt. Det som Mythic gjort är att minska antalet huvudstäder från 3 till 1 för Order respektive Destruction. Vilket jag personligen inte tycker är av ondo, eftersom det i de flesta MMOs ändå blir så att en av städerna får huvudrollen och de övriga blir mer eller mindre tomma.

Dessutom är storleken på de kvarvarande huvudstäderna klart imponerande. För att ta en jämförelse med tex Wow, så är Altdorf utan att på något sätt överdriva ungefär lika stor som UC, Thunderbluff och Orgrimmar tillsammans.

Det sammanslaget med alla zoner och instanser, gör Warhammer till en mäktig upplevelse. Mycket nöje ingame!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Efter vad jag kunnat utröna har spelet blivit mycket bättre den senaste tiden- efter att dom tog bort en del content och koncentrerade sig på att putsa färdigt.
Läste nån slags dagbok på gamespy där dom spelat betan en vecka och efter att ha granskat det dom skriver mycket kritiskt får jag helt klart mycket bättre vibbar än från AoC innan släpp.
Och hade spelet varit i mycket dåligt skick borde man fått höra det nu efter att dom släppte på NDA.
Fast efter AoC floppen kommer jag denna gång inte skruva upp förväntningarna för mycket och ta för givet att det blir bra.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Efter vad jag kunnat utröna har spelet blivit mycket bättre den senaste tiden- efter att dom tog bort en del content och koncentrerade sig på att putsa färdigt.
Läste nån slags dagbok på gamespy där dom spelat betan en vecka och efter att ha granskat det dom skriver mycket kritiskt får jag helt klart mycket bättre vibbar än från AoC innan släpp.
Och hade spelet varit i mycket dåligt skick borde man fått höra det nu efter att dom släppte på NDA.
Fast efter AoC floppen kommer jag denna gång inte skruva upp förväntningarna för mycket och ta för givet att det blir bra.

En hel del har blivit bättre men samtidigt tycker jag att det fortfarande återstår mycket att fixa också. Det jag tycker att Mythic bör lägga störst vikt vid är att få ett "smoothare" gameplay. Mjukare rörelser och animationer - det är något som fattas just nu.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Snygg Film.. dock så är jag inte så himla insatt i Warhammer Fantasy så fick inte ut så mycket av det.
NU är jag dock WoW Frälst men kommer självklart köpa spelet när det väl kommer ut och hoppas på det bästa.

Och som du vet så är warcraft och startcraft en rip-off av warhammer/wh40k.

Medlem

Snygg trailer, dock väldigt långt ifrån lika välgjord som WotLK-trailern.

Skall absolut testa det här spelet endå.

Nah inget för mig. Håller mig till AoC.


signatur
Medlem

Combat känns enligt många väldigt seg. Utöver det kan man ifrågasätta idén med de karaktärer som nyttjar chained moves, då striderna blir ganska stela som följd.

Warhammer har många fördelar jämfört med andra MMO:s. Världen är fantastisk. Tyvärr saknar det för många den där känslan som man letar efter när man strider. Animationer och ljud behöver fixas bla. Det känns helt enkelt inte riktigt kul att spela.

Men det är en helt ny värld att upptäcka, och många kommer att njuta bara pga det. Utöver det finns möjligheten att dom utvecklar animationer samt ljud ytterligare, varpå spelupplevelsen kommer att förbättras radikalt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

En sak till: det finns möjligheter till en hel del världs PVP. Bara det gör WAR värt att testa.


signatur

1338 - One Step Above

Gen
Medlem

Väldigt fin trailer, snyggare och mer spännande än WotLK.

Dock verkar WoW:WotLK mer intressant än WAR efter vad jag läst. Folk pratar om att det är ett WoW 2.0 med lite bättre grafik.

EDIT - Eller tja, det verkar spännande efter att sett denna http://www.youtube.com/watch?v=-t6klZ97pJY
Verkar vara väldigt PvP orienterat iaf.

Medlem
Skrivet av Gen:

Väldigt fin trailer, snyggare och mer spännande än WotLK.

Dock verkar WoW:WotLK mer intressant än WAR efter vad jag läst. Folk pratar om att det är ett WoW 2.0 med lite bättre grafik.

EDIT - Eller tja, det verkar spännande efter att sett denna http://www.youtube.com/watch?v=-t6klZ97pJY
Verkar vara väldigt PvP orienterat iaf.

Deras grundideer är bra - det som behöver mer jobb just nu är spelanimationer och ett ljud som spelas upp "i sync" i striderna. Lite svårt att förklara men som sagt, en del jobb behövs och det mesta är i striderna... Får dom det att funka bra, ja då kan vi ha en riktigt fin produkt att vänta.

Inaktiv
Skrivet av liath:
Skrivet av Gen:

Väldigt fin trailer, snyggare och mer spännande än WotLK.

Dock verkar WoW:WotLK mer intressant än WAR efter vad jag läst. Folk pratar om att det är ett WoW 2.0 med lite bättre grafik.

EDIT - Eller tja, det verkar spännande efter att sett denna http://www.youtube.com/watch?v=-t6klZ97pJY
Verkar vara väldigt PvP orienterat iaf.

Deras grundideer är bra - det som behöver mer jobb just nu är spelanimationer och ett ljud som spelas upp "i sync" i striderna. Lite svårt att förklara men som sagt, en del jobb behövs och det mesta är i striderna... Får dom det att funka bra, ja då kan vi ha en riktigt fin produkt att vänta.

Låter rätt bra om det är just det som verkar vara det stora problemet.. Låter ju inte omöjligt att fixa

Medlem

Riktigt bra action-trailer

edit: Jag reserverar mig också mest för animationerna. Det är viktigt att man får en känsla av flyt.. eller hur man ska uttrycka det. De är inte riktigt där än.

Inaktiv

snygg film, men ljudet sög hårt..

samt att det hade inte så mkt sammanhang.. wow filmen var mycket bättre och snyggare och skönare. mer känsla..
men visst var denna filmen snygg..

Medlem
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Pyrox:

Grym trailer som fan. Den där ägde WOTLK

instämmer

Skulle mer vilja säga att den här var relativt intetsägande ögongodis, medan Lich King filmen har mer djup.

Visuellt är båda top-notch, självklart.

Beror ju på vad man är ute efter, en djup fin poesi trailer eller lite råare war trailer.... Annars som sagt är båda lika välgjorda.

Medlem

riktigt fin trailer

Inaktiv

Inte dåligt gjort, men måste säga att "WotLK cinematic" var bättre. Gillade på slutet när en av tjejerna slängde en kyss

Men enligt min moral kan jag inte skaffa detta...

Skrivet av Charstone:

Älskar Warhammer! Mums! Cool cinematic. Var med i betan och måste tyvärr säga att det inte var något för mig alls. Kändes.. hmm.. Stelt och livlöst på något sätt. Har en känsla att detta tyvärr kan gå samma väg som Age of Conan, men vi får se!

Får leta vidare i MMO träsket. Mortal Online hoppas jag på.

Ha, gillar ordet: "MMO träsket." :D:heart::)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar