Sonys nya firmware återkallad

Robot
Sonys nya firmware återkallad
Medlem
Sonys nya firmware återkallad

Smidigt.

Medlem

Förmodligen har felet varit att vissa personer inte fått ned all data i uppdateringen och PS3:an har då inte känt av det utan installerat de som kom ned och det har orsakat detta. Men vi får se vad Sony har att säga när det undersökt det hela.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Well well, here we go. Nåja, med en sådan massiv update vardet väl kanske inte riktigt oväntat med problem.

Inaktiv

Tja, jag är då glad att jag inte hann ordna uppdateringen på PS3an hemma hos mig.

Medlem

jag hade inga som helst problem med min uppdatering iaf

Inaktiv

ja hade inga problem alls därimot blev jag lite besviken att man inte kunde spela upp egna mp3or i spelen =/
börjar tröttna ganska rejält på burnout låtarna
en annan irriterande grej är varför dom inte bundit volume till en av spakarna så man måste in i en djävla menyen för att sänka ljudet när man lirar mp3s..

Medlem

Så vågar man inte använda sin PS3 förren nästa uppdatering eftersom garantin har gått ut. Tack Sony, för att ni släpper ofärdig mjukvara!

Har dock inte stött på mer problem än att XMB ser ut att gå i 15 fps när man är inne i ett spel.

Medlem
Skrivet av redmac:

Förmodligen har felet varit att vissa personer inte fått ned all data i uppdateringen och PS3:an har då inte känt av det utan installerat de som kom ned och det har orsakat detta. Men vi får se vad Sony har att säga när det undersökt det hela.

Källa?


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av kebbe_90:

Så vågar man inte använda sin PS3 förren nästa uppdatering eftersom garantin har gått ut. Tack Sony, för att ni släpper ofärdig mjukvara!

tror felet verkar bero på att det har blivit fel när ps3an tankat uppdateringen...
avbruten download överbelastning etc..

Medlem

*hånler*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

intressant om man får några problem då alltså, har ingen garanti då jag vunnit maskinen i en tävling :S

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Boomer:

*hånler*

oooookej?...
Ja, det är ju otroligt kul att folk har problem med sina spelmaskiner. Tack för att du bidrar!

Medlem
Skrivet av Boomer:

*hånler*

Korkskalle!

Uppdateringen fungerade kanon för mig. Sitter nu med min PS3 med firmware 2.40 och SSHD som jag hunnit få ett par Troféer i.

Får ta och ändra följande påståeende:
"Dock fungerar det inte helt tillfredställande; en del troféer ges inte fast att jag klarat målen, ex. "Gain 15/20 bombs"... "Gain 10 bombs" fungerade dock... tråkigt. Men det reder sig nog snart =)!"

Det visar sig att det handlade om olika lägen i spelet. Jag spelade Arcade enbart. Därför jag inte Troféer för ovanstående.

Medlem

Sony gör en Microsoft!

edit : Nu menar jag inte att detta har hänt 360, utan själva grejen i sin helhet. Somtur var sitter man bara med Wii och där har det aldrig förekommit problem med uppgraderingar, och lär inte förekomma heller.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Boomer:

*hånler*

oooookej?...
Ja, det är ju otroligt kul att folk har problem med sina spelmaskiner. Tack för att du bidrar!

Jag tycker att det är ironiskt att alla var så elaka på MS för att en av deras uppdateringar failade. Minns mycket väl hur forumen var, massa ledsna 360-ägare och massa elaka PS3-ägare. What goes around comes around antar jag.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Riktigt konstigt jag har inte haft några problem.

Avstängd

Ovanligt nog så gick det fint för mig

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Boomer:

*hånler*

oooookej?...
Ja, det är ju otroligt kul att folk har problem med sina spelmaskiner. Tack för att du bidrar!

Jag tycker att det är ironiskt att alla var så elaka på MS för att en av deras uppdateringar failade. Minns mycket väl hur forumen var, massa ledsna 360-ägare och massa elaka PS3-ägare. What goes around comes around antar jag.

*suck*
Vore bra om båda sidor växte upp tycker jag :/
Så jävla meningslöst att skryta över att man har, i sin egen syn, den bästa konsolen, och att de andra är skit...

Medlem

Jag ladda ner uppdateringen och det hacka upp sig Hur tar man bort patchen?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

jag har inga problem med patchen, är hur nöjd som helst.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Avstängd

ookay.

Skicka pm när du får rrod ^^

Nejmen är problemchansen stor??
Vi kanske får en ännu "bättre" firmware snart

Medlem

Jag citerar Jeremy Clarkson:
"How hard could it be?"

Inaktiv

STOP! Inga mer ps3 vs 360, så tråkigt när det förstör alla nyheter och liknande.
Tråkigt att höra när sånt här händer, helst när man vill testa på det som mest, äger inget ps3 men lider med er endå:)

Medlem

360, Ps3, Wii, PC, Alla har sina pros och cons .. så snälla bort med den menlösa spammen.

bara att hoppas för alla er som firmwaren inte funka så bra för att ni får den hjälp ni behöver för att få en fullt fungerande konsol igen

Medlem

Arbeta med de kunder som haft problem?

Avskyr när företag använder kunder som ofrivilliga beta testare. De borde ge nåt gratis spel att tanka eller så som plåster på såret tycker jag.

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]

Skrivet av redmac:

Förmodligen har felet varit att vissa personer inte fått ned all data i uppdateringen och PS3:an har då inte känt av det utan installerat de som kom ned och det har orsakat detta. Men vi får se vad Sony har att säga när det undersökt det hela.

Källa?

Säkerligen rena spekulationer, Sony kan inte göra något fel utan det är något annat som står för felet vet du. ;P


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av fiende:

ja hade inga problem alls därimot blev jag lite besviken att man inte kunde spela upp egna mp3or i spelen =/
börjar tröttna ganska rejält på burnout låtarna
en annan irriterande grej är varför dom inte bundit volume till en av spakarna så man måste in i en djävla menyen för att sänka ljudet när man lirar mp3s..

Cusom soundtracks kommer i nästa uppdatering till Burnout, som för övrigt kommer om en vecka, se här!

Skrivet av redmac:

Förmodligen har felet varit att vissa personer inte fått ned all data i uppdateringen och PS3:an har då inte känt av det utan installerat de som kom ned och det har orsakat detta. Men vi får se vad Sony har att säga när det undersökt det hela.

Lite konstigt att det kan lösas med en formatering tycker jag isf med tanke på att firmware inte har nånting med hårddisken att göra när den väl är installerad.

Medlem

Inga problem alls här iaf.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

123
Skriv svar